به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۳۳۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
درحالی که ویروس اُمیکرون هر لحظه برآمار مبتلایان و حتی مرگ و میرهای کرونایی در دنیا می افزاید اما انگار اراده مُحکمی برای ایستادگی عملی در مقابل این ویروس خشمگین در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی ستاد مقابله با کرونا وجود ندارد.

به گزارش خبردنا/، درحالی که مسوولان بهداشتی و درمانی و حتی برخی از اعضای تصمیم گیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی مدارس بعنوان مهمترین عامل افزایش آمار مبتلایان به ویروس اُمیکرون دراین استان خبر می دهند اما انگار انتشار گسترده این ویروس برای برخی دیگر از این تصمیم گیران مهم نیست.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از یکسو تاکید دارند اُمیکرون بر استان کهگیلویه و بویراحمد غلبه پیدا کرده و استان اکنون تسلیم این ویروس شده و بقول معروف کار از کار گذشته است اما از سویی بنظر می رسد اراده جدی برای مقابله با این ویروس خطرناک وجود ندارد.

بیش از 2 هزار و 500 مدرسه در استان باز هستند و آئین های تجمعی براحتی درحال برگزاری است و انگار نه انگار ویروسی به نام اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و روزانه تعدادی از مردم را قلع و قمع می کند

کنترل ویروس از دست مسوولان خارج شده است

رئیس مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد از روند افزایشی و صعودی شیوع ویروس اُمیکرون در این شهرستان اظهار ناراحتی کرد و یادآورشد: کنترل ویروس از دست ما خارج شده و هرچه خواهش می کنیم اتفاق خاصی برای جمع کردن آئین های تجمعی نمی افتد.

" محمد یزدان پناه " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: ویروس اُمیکرون هر روز دَرِ خانه ای را در شهرستان بویراحمد بدون اینکه بزند وارد می شود و متاسفانه اکنون اغلب خانواده های بویراحمدی گرفتار این میهمان شوم و خشمگین شده اند.

وی با تاکید براینکه تمامی مراسم ها و آئین های تجمعی باید ممنوع شوند تا بتوانیم از روند صعودی شیوع این ویروس در شهرستان بویراحمد کم بکنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تمامی پیگیری ها و اطلاع رسانی ها مبنی بر تعطیلی مدارس و دورکاری ادارات در شهرستان بویراحمد، اقدام خاصی در این ارتباط انجام نگرفته است.

نگران سلامتی دانش آموزان و معلمان هستیم

" کورش دلشاد " مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم، سلامتی دانش آموزان و معلمان را در اولویت شرایط کنونی دانست و اظهارداشت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم و اکنون نگران سلامتی دانش آموزان و معلمان خود هستیم.

او به ایلنا گفت: ستاد ملی کرونا و استان، تعطیلی مدارس را بعهده شورای سلامت مدارس گذاشته و ما نیز معتقدیم و البته تاکید هم کرده ایم اگر شورای سلامت هر مدرسه ای به نتیجه برسد که آن مدرسه تعطیل شود نباید لحظه ای درنگ بکند.

دلشاد، رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس را وظیفه مهم و اصلی شورای سلامت مدارس عنوان و اظهارداشت: اگر مُدیری در اجرای رعایت پروتکل های بهداشتی کاهلی کند براساس قانون با او برخورد می شود.

ستاد ملی کرونا مُخالف تعطیلی مدارس است/ هزار و 100 دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی گرفتار امیکرون شده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اما از روند افزایشی آمار مبتلایان به ویروس اُمیکرون در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار تاسف و نگرانی کرد.

" مهدی بانشی " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: از اول بهمن ماه تا امروز که آخرین روز بهمن ماه است، هشت هزار و 550 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتار ویروس اُمیکرون شده که از این تعداد حدود هزار و 100 نفر را دانش آموزان بین شش تا 18 سال تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه 19 و هفتم درصد مبتلایان مثبت شده به اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد را دانش آموزان و معلمان در بهمن ماه امسال تشکیل داده اند، یادآورشد: 30 درصد از مبتلایان بستری شده در این استان کسانی هستند که زیر 9 سال سن دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که ستاد ملی کرونا مخالف تعطیلی مدارس است و اعتقادی به تعطیل شدن مدارس ندارند.

بانشی گفت: بعقیده ما تمامی اماکن تجمعی باید جمع آوری شده تا شاهد شیوع ویروس اُمیکرون در جامعه نباشیم.

از روند شیوع ویروس کرونا در بین دانش آموزان نگران هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم تاکید کرد که تاکنون ستاد ملی کرونا و ستاد استانی در ارتباط با تعطیلی مدارس دستوری صادر نکرده است.

" حسنعلی عزتخواه " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: ما هم از روند نگران کننده شیوع ویروس در بین دانش آموران و معلمان در استان نگرانیم و تا زمان مشخص شدن دستورالعمل های ستاد ملی و استانی کرونا، تلاش می کنیم پروتکل های بهداشتی بنحو مطلوبی رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 160 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مناطق شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، اظهارداشت: وظیفه تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموز در بیش از 2 هزار و 500 مدرسه برعهده 15 هزار معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به مدارس اعلان کرده ایم که شیفت بندی و گروه بندی کلاس های با جمعیت بیش 30 دانش آموز به بالا صورت بگیرد تا بتوانیم تا حدودی از شیوع ویروس امیکرون در مدارس کم کنیم.

عزتخواه با تاکید براینکه رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا الزامی است و نباید پروتکل‌ها را در کلاس های حضوری به واسطه واکسیناسیون نادیده گرفت، ادامه داد: اختیاراتی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها داده شده و مدیران مدارس نیز با توجه به آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند تصمیم گیری خواهند کرد.

مدارس مهمترین عامل شیوع امیکرون در کهگیلویه و بویراحمد/ استاندار باید تصمیم نهایی را بگیرد 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اما تعطیلی مدارس را بسیار ضروری خواند و اظهارداشت:تمامی بسترهای شیوع ویروس امیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد باید جمع آوری شوند.

"پرویز یزدان پناه" به ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه براساس آمارهای کنونی، بازگشایی مدارس مهمترین دلیلی شیوع نگران کننده این ویروس در استان بوده و باید ستاد ملی و استانی کرونا تا شرایط حادتر نشده است اقدام به تعطیلی مدارس در شهرستان های با رنگ قرمز کنند.

وی با بیان اینکه اکنون شش شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد رنگ قرمز کرونایی شده است، تصریح کرد: سه شهرستان دیگر هم در آستانه قرمز شدن کرونایی هستند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از ارائه اطلاعات این ستاد و بحرانی بودن شرایط به احمدزاده استاندار استان هم خبرداد و خاطرنشان کرد: استاندار تمامی اطلاعات لازم را دارد و ما منتظر تصمیم ایشان هستیم.

یزدان پناه با تاکید براینکه اگر می خواهیم از روند افزایشی آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری کنیم باید اماکن تَجمعی را تعطیل نمائیم، ادامه داد: مدارس و ادارات، مهمترین عوامل شیوع ویروس کرونا و اُمیکرون بوده که ما معتقدیم مدارس باید تعطیل و ادارات بصورت دورکاری اداره شده و پاسخگوی مراجعه کنندگان شوند.

وی گفت: ما خواهش های خود برای تعطیلی مدارس و دورکاری ادارات در استان را به ستاد استانی کرونا اعلان کرده ایم و دانشگاه علوم پزشکی تنها یک عضو در ستاد استانی مقابله با کرونا بوده و تمام تصمیمات را نمی تواند بگیرد.

یزدان پناه که از بازگشایی مدارس و برگزاری آئین های مختلف تجمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران است، تصریح کرد: در یکی دو هفته آینده بطور حتم شاهد افزایش آمارهای آسانسوری در مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در این استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که این دانشگاه و حوزه کادر درمان بدلیل افزایش سرسام آور مبتلایان به ویروس کرونا اکنون با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی گفت: اگر روند کنونی به همین شکل ادامه پیدا کند بطورحتم بیمارستان های استان نمی تواند پاسخگوی بیماران باشد.

یزدان پناه از اعضای ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد خواست دستورات ویژه برای تعطیلی اماکن تجمعی نظیر مدارس و دورکاری ادارات صادر کنند.

او گفت: تمامی آئین های تجمعی مانند آئین های شادی و سوگواری هم باید مانند گذشته ممنوع تا بتوانیم آمارهای مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی را به حداقل برسانیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: