به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۳۴۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 1060 نفر خبرداد و اظهارداشت: در شبانه روز گذشته، دو هم استانی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبردنا/، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 150 بیمار در بیمارستانهای استان بستری بوده که 76 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 14 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبودیافتگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را 88 هزار و 32 نفر عنوان و اظهارداشت: از 433 نمونه پی سی آر و رپید تست دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 58 حدود درصد موارد مثبت و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شیوع بیماری اُومیکرون بسیار بالا بوده اما نباید این میزان شیوع دلیلی بر آن باشد که میزان پروتکل های بهداشتی کاهش و تجمعات افزایش یابد.

یزدان پناه با بیان اینکه با وضعیت موجود بیشتر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد درگیر خواهند شد، خاطرنشان کرد: طی یکی دو هفته آینده تخت های بیمارستانی از بیماران کرونایی پُر خواهند شد و احتمالا در هفته های بعد میزان مرگ و میرها چند برابر خواهد شد.

وی افزود: بیشترین خطر متوجه کودکان، افراد مُسن و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند می باشد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:توصیه می شود که والدین مراقبت بیشتری از اطفال پنج تا ٩ سال خود داشته و آنها را واکسن بزنند و اجازه خروج از منزل را بجز با مراقبت والدین ندهند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: