به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۳۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برقرسانی به 12 روستای این استان خبرداد و اظهارداشت:پروژه برق‌رسانی به ۱۲ روستای فاقد برق در این استان به میمنت چهل و سومین پیروزی شکوهمند انقلاب با اعتباری بیش از 112 میلیارد ریال معادل 11 میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبردنا، "جمال معتمدی زاده" در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به اقدامات قابل توجه در حوزه برق رسانی روستایی در سال جاری از سوی شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد،خاطرنشان کرد: این 12 روستا با 167 خانوار اغلب در مناطق بسیار سخت گذر بوده که به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای سخت گذر و نداشتن کُدروستایی تاکنون از نعمت برق بی بهره بودند.

وی افزود: از آنجا که یکی از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای صنعت برق در سال جاری برق رسانی به مناطق بدون برق است، خوشبختانه با تلاش این شرکت، مردم ۱۲ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در شش شهرستان استان از روشنایی برق بهره‌مند شدند.

معتمدی زاده گفت: روستاهای چرخ مورشله دیلگون، دم دیلگون، بن ریز زی زی، دره جوجق طلعه زار رون، ده چاتی، ازجونک، لااسپید، مرزنگون ، چرو ، نیاب آب کنارو، پاراه شیخ سرکه و لپ لپو روستاهایی هستند که تا امروز فاقد برق بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این پروژه‌ها  به منظور خدمات بهتر به مشترکین انجام شده‌اند، یادآورشد: این طرح‌ها در قالب 20 کیلومتر شبکه فشار متوسط، حدود شش کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 24 ترانسفورماتور در حوزه احداث، توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق روستایی اجرایی و به بهره برداری رسید.

معتمدی زاده افزود: این روستاها در شهرستان بویراحمد چهار روستا ، چُرام چهار روستا ، کهگیلویه یک روستا ، بهمئی یک روستا ، مارگون یک روستا و باشت یک روستا قراردارند.

به گزارش خبردنا، استان کهگیلویه و بویراحمد بیش ازهزار و 800 روستای دارای سکنه دارد.

تمامی روستاهای بالای 10 خانوار دارای کُدروستایی در این استان از نعمت برق پایدار برخوردار هستند.

شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 275 هزار مشترک برق است که از این تعداد 22 درصد معادل 60 هزار اشتراک روستایی هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: