به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲

خبردنا/ امین درخشان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیتش را آغاز کرده، او علاوه بر دیدار با مسئولان فرهنگی و رسانه‌های مختلف، بازدیدهای خود را شروع کرده است.

درخشان بعد از دیدارش با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آموزشگاه‌ آزاد هنری  یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
   
دفاع مقدس بزرگترین گنجینه حوزه فرهنگ و هنر است

به گزارش خبردنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و در زمینه اجرای برنامه‌های مشترک بحث و تبادل‌نظر کردند.

«امین درخشان» در این دیدار با بیان اینکه در حوزه فرهنگ در شرایط خاصی قرار داریم و نظرات و دیدگاه‌های متنوع و متفاوتی در جامعه وجود دارد، گفت: ما دو محور اصلی در حوزه فرهنگ داریم یکی اینکه در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌کنیم و باید ترویج‌دهنده فرهنگ اسلامی باشیم و دیگر بحث فرهنگ‌های بومی است که برگرفته از زیست‌بوم فرهنگی استان و منطقه است و فرهنگ بومی و سنتی ما نیز ریشه در مسائل دینی و اعتقادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه نسل امروز ما باید بداند که نقطه آغاز انقلاب اسلامی از کجا بوده و با چه جانفشانی‌هایی آغاز شده، افزود: فرهنگ دفاع مقدس همواره در جمهوری اسلامی فرهنگ غالب بوده و پذیرش عمومی خوبی در سطح جامعه داشته که علت آن این است که ما با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شده‌ایم. 

وی به نقش جشنواره فیلم فجر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در این جشنواره همواره فیلم‌هایی مورد استقبال عموم قرار گرفته که مربوط به حوزه دفاع مقدس بوده‌اند و این نشان‌دهنده این است که فرهنگ دفاع مقدس زنده بوده و پذیرش عمومی خوبی را در جامعه دارد. 

درخشان با تأکید بر اینکه ما به فرهنگ و هنر در بعد دفاع مقدس نگاه باورمندانه داریم و نگاه بخش نامه‌ای و کارگروهی در این زمینه وجود ندارد، گفت: هیچ گنجینه‌ای بزرگ‌تر از دفاع مقدس برای حوزه فرهنگ وجود ندارد و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده و از اولویت‌های بزرگ حوزه فرهنگ بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس از اولویت‌دارترین و اساسی‌ترین برنامه‌های ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همه برنامه‌ها، هم گرایی و هم پوشانی خوبی با وظایف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، بنابراین نگاه به برنامه‌های مشارکتی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های جدی ما بوده و در این راستا باید ارتباطات بین‌بخشی این دو اداره‌کل تقویت شود.

 وی در زمینه دانش نامه استانی دفاع مقدس هم گفت: این دانش نامه یکی از ضروریات حوزه فرهنگ است و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به تدوین این دانش نامه آمادگی همکاری دارد.

درخشان در ادامه فعالیت هایش ازآموزشگاه آزاد هنری یاسوج بازدید کرد. در این بازدید که بیژن علی بازی معاون هنری و سینمایی این اداره کل هم حضور داشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از بخش‌های مختلف آموزشگاه سارآهنگ بازدید کرد. 

امین درخشان با تاکید بر نقش مهم رشته‌های هنری مانند موسیقی در کنترل هیجانات افراد و سوق دادن آن به سوی افکار مثبت و شادی بخش، افزود: هنر ابزاری بسیار مفید و مؤثر در درمان بسیاری از اختلالات روحی و روانی به ویژه آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان نقش موسیقی در چگونگی ارتقاء فرهنگی جامعه، اظهار کرد: پیدایش پدیده موسیقی نزد انسان غریزی است، موسیقی چهره سنتی و بومی به خود گرفت و جزء مهمی از اصول فرهنگ به شمار می‌آید و باید همه تلاش کنیم برای موسیقی ایرانی و هنر ارزشی برای جامعه تولید و ترویج دهیم.

وی در زمینه اهمیت موسیقی فولکلور یا محلی، خاطرنشان کرد: ترانه‌هایی که در موسیقی محلی اجرا می‌شود، با ابعاد مختلف فرهنگی جامعه در ارتباط تنگاتنگ بوده و در متن این موسیقی‌ها سنت‌ها، ارزش‌ها و عقاید جامعه تائید شده یا مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

درخشان در مورد رابطه شاهنامه و موسیقی هم عنوان کرد: موسیقی در شاهنامه، یکی از ارکان اصلی برای جان بخشی بود که فردوسی برای احیای زبان و فرهنگ فارسی آن را آفریده و ضرورت دارد که اهالی موسیقی برای زنده نگه داشتن زبان فارسی، شاهنامه خوانی را گسترش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد، با همکاری آموزشگاه موسیقی سارآهنگ می‌توان کنسرت‌های موسیقی با حضور بزرگان موسیقی سنتی و کلاسیک در سطح استان برگزار کرد.

«سجاد نادریان» نیز ضمن تشکر و قدردانی از بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آموزشگاه موسیقی سار آهنگ، گفت: آموزشگاه موسیقی سار آهنگ به منظور آموزش موسیقی به علاقه مندان هنر والای موسیقی و به منظور کشف استعدادهای درخشان با همکاری جمعی از اساتید موسیقی برای پرورش این استعدادها در زمینه‌های مختلف خوانندگی، نوازندگی، آهنگ سازی و معرفی هنرمندان به جامعه هنری تأسیس شده و همچنین در راستای اعتلای موسیقی در سطح استان و پیشرفت هنرجویان در عرصه‌های مختلف موسیقی، اقدام به برقراری و تبادل هنری با محافلی معتبر موسیقی و ادبیات در سراسر ایران نموده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: