به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کرونا نامی ترس آور که دوسالی هست زندگی مردم دنیا بویژه زندگی مردم ایران را فلج کرده و اکنون بسمت عادی انگاری پیش می رود اگرچه ویروس کرونا از عادی انگاری و بیخیالی مسوولان خوشش می آید چرا که او آمده ماموریت خودش که مرگ روزانه صدها انسان است را انجام دهد.

به گزارش خبردنا/، این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ اقدام عملی برای مقابله با کرونا دیده نمی شود و انگار نه انگار که هر روز شاهد کُشته شدن جان زنان و مردانی هستیم که تا روزهای گذشته به خوبی و خوشی در کنار ما زندگی می کردند.

راه های مقابله با این ویروس منحوس در حد صحبت های جلسات ستاد کرونای استانی و شهرستانی پیشنهاد می شود اما در عالم واقعیت خبری از اجرایی شدن آنها نیست.

آمار مبتلایان به کرونا و حتی آمارهای مرگ و میر ناشی از این قاتل خشمگین در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی سیر صعودی خود را طی می کند که انگار شاهد شیوع یک ویروس سرماخوردگی ساده هستیم و با نوشیدن یک قاشق مرباخوری اکسپکتورانت حل می شود.

مدارس در تمامی شهرستان های 9 گانه استان بازگشایی و حضوری شده اند، ادارات با حداکثر کارکنان فعال هستند، آئین های عروسی با شکوهی خاصی برگزار می شود، مراسمات عزاداری با شلوغی های شگفت آور در حال انجام است، دورهمی های دیگر مانند آئین های تودیع و معارفه مدیران نیز با تجمعات گسترده برگزار می شود.

بازارهای شهرهای 20 گانه استان کهگیلویه و بویراحمد شلوغ تر از هر زمانی شده و تنها راهکار مقابله با شیوع ویروس کرونا به پوشیدن ماسک توسط برخی از فروشندگان یا مصرف کنندگان ختم می شود.

درحالی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد جولان می دهد که مسوولان ستاد کرونا فقط به نصیحت ها و موعظه های همیشگی خود روی آورده و اصلا اراده ای عملی برای کاهش آمارها از خود نشان نمی دهند.

"محمد غلام نژاد" سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با رسانه ها آمار روزانه مرگ و میر کرونایی و مبتلایان به این ویروس را می دهد و آمارهای امروزی دقیقا همان آمار روزهای اول شیوع این ویروس ناشناخته است با همان شدت و قدرت.

صدای شیون و گریه در کوی امام رضا (ع) یاسوج و بیمارستان های مُعین هرروز شبیه اسفندماه زمستان 1398 شنیده می شود  و اکنون " غلام نژاد" از وخیم بودن حال 14 بیمار کرونایی در این استان خبر داده است.

" حسنعلی عزت خواه " مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، حضوری و غیرحضوری بودن مدارس را به شورای سلامت مدارس واگذار کرده اما معلوم نیست چرا شوراهای مدارس باوجود آمارهای سرسام آور دانش آموزان و معلمان مبتلا به کرونا و اُمیکرون، علاقه ای به تعطیلی مدارس ندارند.

هیچ کس بحث تعطیلی مدارس را جدی نگرفته در حالی که " محمد یزدان پناه " رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد و " ظفر پریسای" رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دنا، مدارس را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در جامعه و خانواده ها می دانند.

" مهدی بانشی " معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتلای بیش از هزار و 100 دانش آموز و معلم استان کهگیلویه و بویراحمد به اُمیکرون خبر می دهد و می گوید: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تنها تصمیم گیر برای تعطیلی مدارس، جمع کردن تجمعات و اجرای راهکارهای عملی برای کاهش آمارهای مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی نیست.

" سیدعلی احمدزاده " استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم همیشه از مردم می خواهد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند اما هنوز حُکم قطعی قانونی برای برخورد قاطع با تجمعات و دورهمی ها صادر نکرده است.

به گزارش ایلنا، آنچه این روزها در سراسر استان از مقابله با شیوع کرونا مشاهده می شود فقط نصحیت کردن، پند دادن و خواستار ماسک پوشیدن ، دست ندادن و تزریق واکسن است.

کرونا در حالی استان کهگیلویه و بویراحمد را روزانه در می نوردد و با آرامش تمام، جان انسان ها را در این استان می گیرد که انگار اسفندماه 98 و شروع شیوع آن است.

مردم از وضعیت کنونی نگران اند و بنظر می رسد عزم و اراده جدی برای مقابله با شیوع کرونا در این استان وجود ندارد.

البته در اسفندماه 98 تلاش ها برای مبارزه و کنترل ویروس منحوس کرونا ستودنی بود اما اکنون و بعد از 2 سال انگار مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد از مقابله عملی با این ویروس خسته شده اند و کرونا آنان را شکست داده است.

درحالی مردم خود را برای تعطیلات نوروزی آماده می کنند که روزانه پرچم های سیاه عزاداری بر سر دَرِ خانه های کهگیلویه و بویراحمدی ها برافراشته می شود و اگر اینگونه پیش برود روزانه میزان مرگ و میرهای کرونایی در این استان دو رقمی خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: