به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
استاندار:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که براساس سیاست کُلی دولت و وزارت آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس در ایام کرونا برعهده اولیای دانش آموزان خواهد بود.

به گزارش خبردنا، " سیدعلی احمدزاده " در نشست ستاد کرونا گفت: سیاست ستاد مقابله با کرونای کشور بر این است که تصمیم تعطیلی مدارس بر عهده اولیای مدارس باشد و تعطیلی مدرسه به مدرسه هم متفاوت است.

وی افزود: اولیای مدرسه اگر ببینند که مدرسه در خطر بیماری است این اختیار را دارند که مدرسه را تعطیل کنند و البته برای تعطیلی مدرسه باید با فرماندار هر شهرستان هم هماهنگی های لازم صورت بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر یک کلاس درس چند دانش آموز مبتلا به کرونا داشت، کلاس باید تعطیل شود، خاطرنشان کرد: اگر در یک مدرسه تعداد دانش آموزان مبتلا به کرونا زیاد باشد اولیای دانش آموزان باید آن مدرسه را تعطیل کنند.

احمدزاده گفت: در غیر این صورت، آموزش بصورت حضوری و با یک سوم جمعیت دانش آموزی، هرکلاس بصورت حضوری دایر خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به برخی از آمارهای تزریق واکسن توسط دانش آموزان و معلمان این استان، اظهارداشت: فرهنگیان در مرحله اول 98.7 درصد و در مرحله دوم 94.38 درصد واکسینه شده اند.

"حسنعلی عزت خواه" در این نشست گفت: دانش آموزان 12 تا 18 سال در مرحله اول 99 درصد و در مرحله دوم 89.5 درصد واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه مدارس ابتدایی چهارهفته است که بصورت غیرحضوری برگزار می شوند، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پایه های اول و دوم دبستان به دلیل ناآشنایی با فضای مجازی، ضرباتی از نظر آموزش غیرحضوری می بینند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضرر و زیانی که پایه های اول و دوم ابتدایی می بینند برای آموزش و پرورش قابل جبران نیست.

عزت خواه افزود: پیشنهاد من این است که تعطیلی مدارس را به شورای مدارس واگذار کنیم و این تعطیلی بدین گونه باشد که در صورت تشخیص شورای مدرسه و وجود چند بیمار کرونایی، مدرسه تعطیل شود و در صورتی که نمونه مثبتی از کرونا در بین دانش آموزان و معلمان مشاهده نشود مدارس همچنان حضوری بماند.

به گزارش خبردنا، بیش از 160 هزار دانش آموز و 15 هزار معلم در حدود سه هزار مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: