به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۴۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
استاندار :
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی از آمارهای مبتلایان به کرونا در این استان، تاکیدکرد که کهگیلویه و بویراحمد هنوز وارد پیک ششم کرونا نشده است.

به گزارش خبردنا/، " سیدعلی احمدزاده" در نشست ستاد کرونا گفت: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت قرمزی دارد و می‌طلبد تصمیماتی گرفته شود که باعث کاهش آمارهای مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا گردد.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز وارد پیک ششم کرونا نشده است و تعداد بستری‌های استان نسبت به میانگین کشور زیاد نیست، خاطرنشان کرد: از 582 مراجعه کننده در روز گذشته به مراکز درمانی، 303 نفر آنها به کرونا مبتلا بودند که 26 نفر از آنها بستری شده اند و این شرایط اکنون قابل تحمل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ادارات دولتی و شرکت های خدمات رسانی در این استان تعطیلی ندارند و مدارس هم به شکل گسترده نباید تعطیلی شوند.

احمدزاده، سیاست کُلی تصمیم گیران کشوری را بازگشایی مدارس و دانشگاه ها عنوان و خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و تمام مراکز آموزشی، اصل بر دائر بودن مدارس و کلاس درس است که می طلبد معلمان و اساتید دانشگاهی در زمان فعالیت کاری شان، حضور فیزیکی داشته باشند.

وی سلامت دانش آموزان در مدارس را بسیار مهم دانست و یادآورشد: اولیاء، مدیران مدارس و آموزش و پرورش باید تصمیمات لازم در زمان شیوع کرونا را بگیرند و اگر جایی دیدند که شرایط شیوع کرونا وخیم است، می‌توانند آن مدرسه را تعطیل کنند.

رئیس ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه در بازگشایی مهدهای کودک‌ باید به شکل محتاط‌تری رفتار شود، اظهارداشت: برای کارکنان اداری اصلا تعطیلی نداریم و هر کارمند که تست کرونای او مثبت بود، به مدت پنج روز باید در مرخصی استعلاجی باشد و بعد با رعایت پروتکل‌ها در محل کار خود حضور پیدا کند.

احمدزاده به شرایط بازگشایی سالن های ورزشی در این استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: سالن‌های ورزشی باید مورد کنترل قرار گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مُدیران توصیه کرد که در برخورد با صنوف ملاحظات را داشته باشند چراکه صنوف در آستانه عید قرار دارند و اُمیدشان به بازار و این روزها است.

وی گفت: مدیران نباید بنای شان بر تعطیلی صنوف و بازار در آستانه تعطیلات نوروزی باشد و البته اگر جایی دیدند که سلامت مردم به خطر افتاده است نباید در برخورد با مُتخلفین هم از خود اغماضی نشان دهند.

احمدزاده از مردم هم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از دورهمی‌ها و تجمع‌ها پرهیز کنند چرا که مهمترین دلیل شیوع ویروس کرونا همین تجمعات و دورهمی ها است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از " غلام نژاد " سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که به تازگی در این مسوولیت منصوب شده است نیز خواست رعایت حقوق همه مردم را در سرلوحه کار خود قرار داده و به کادر پزشکی احترام بگذارد.

احمدزاده با بیان اینکه در هر مجموعه کاری ممکن است چند نفری شاید بوده که حواشی داشته باشند، تصریح کرد: جامعه پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه محترم و خدومی است و در میدان جهاد سلامت قرار دارند که قدر و شآن این نیروها را همگی باید بدانیم.

برخی صنوف مبتلا به کرونا مردم را گرفتار کرونا می کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: عادی انگاری در جامعه به شدت شکل گرفته به طوریکه برخی از صنوف که درگیر بیماری کرونا شده‌اند، شب‌ها و روزها در محل کسب و کار خودشان می‌مانند و به خانه‌هایشان هم نمی‌روند.

"محمد غلام نژاد" گفت: مردم برای این افراد مهم نبوده اما خانواده‌ خودشان برای شان مهم هستند و به همین خاطر به خانه های خود نمی روند که عضوی از اعضای خانواده گرفتار کرونا شود اما حاضرند در بازار بمانند و مردم را گرفتار کرونا کنند.

وی با ابراز نگرانی خود از این دیدگاه در بین بازاریان، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم باید کارت واکسن از صنوف گرفته شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: آئین های تودیع و معارفه مُدیران و سایر جلسات مهم تا جایی که امکان دارد به صورت وبیناری و ویدئو کنفرانسی برگزار شود.

احتمال بازگشت به پیک ششم کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

معاون شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست گفت: اگر رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا جدی گرفته نشود به پیک کرونا بر می‌گردیم و کشور و استان دچار چالش خواهد شد.

"مهدی بانشی" افزود: از مردم خواست که از تجمع‌ها، دورهمی‌ها و نشست‌های غیرضروری پرهیز کنند چرا که سهل انگاری سبب مرگ بیماران می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: