به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۴۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر افزایش عوامل بازدارندگی و ارتقای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر شیوع سویه امیکرون تاکید کرد

به گزارش خبردنا/استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر افزایش عوامل بازدارندگی و ارتقای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر شیوع سویه امیکرون تاکید کرد و گفت: برای نوروز در برابر سویه اُمیکرون عوامل بازدارندگی موفق و موثری پیش بینی شود.

سیدعلی احمدزاده در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بر تلاش برای اقناع مردم به تزریق دُز سوم واکسن تاکید کرد و ابراز داشت: تعطیلی به صورت عام نداریم اما چنانچه در جایی شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود، علاوه بر تعطیلی، برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: هرچند در استان بیماری روند نزولی نسبت به چند روز گذشته دارد اما در شرایطی هستیم که شهرستان های دنا زرد، مارگون و بهمئی نارنجی و بقیه شهرستان ها قرمز هستند.

استاندار تاکید کرد: البته این مساله به هیچ وجه نباید باعث سست شدن استمرار توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، اصناف و گروه های مختلف شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه، سویه امیکرن بیشتر درگیر کننده خانواده هاست تاکید کرد: خانواده ها با کاهش دورهمی ها بیشتر مراقب کودکان و سالمندان باشند.

وی از همه مردم، اصناف و کارمندان خواست همچنان با دقت و به طور کامل شیوه‌ نامه ‌های بهداشتی را رعایت و به ویژه از برگزاری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

استاندار بر نظارت بیشتر بر آسیب پذیرترین و پر خطرترین محل ها و مراکز تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی و موثر نظارت و پیگیری کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید براینکه باید در مهدکودک ها حساسیت ها بالا باشد، گفت: در ادارات جلسات با کمترین تعداد و کوتاه ترین زمان برگزار شود.

وی با بیان اینکه، محدودیت ها تغییر کرده است، یادآور شد: حوزه آموزش شامل دانشگاه ها، مدارس و حوزه علمیه ها همه حضوری هستند و اگر در کلاسی شیوع بیماری بالا است آن کلاس تعطیل می شود.

استاندار بر ضرورت تداوم پوشش بیشتر واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تلاش کنیم به شرایط بهتری دست یابیم تا در نوروز با محدودیت های کمتری روبرو شویم.

نام:
ایمیل:
* نظر: