به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
مرکز آمار وضعیت نرخ تورم استان‌های مختلف را منتشر کرد تا بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌ کهگیلویه و بویراحمد برسد.

به گزارش خبردنا/ نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور ۴۱.۱ درصد شد. شش استان قم، همدان، سیستان و بلوچستان، تهران، سمنان، خوزستان و کرمانشاه کمترین نرخ تورم میانگین کشوری را داشتند.

نرخ تورم سالانه بهمن ماه در پایتخت ۳۸.۵ درصد شد.

براساس آمار مازندان با ۴۲.۴ درصد بیشترین و سیستان و بلوچستان با ۲۸.۷ درصد کمترین نرخ تورم نقطه را در بهمن ماه امسال به نام خود ثبت کردند.

خانوارهای شهری قم کمترین نرخ تورم سالانه

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٠,٨ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با ٤٧.٥ درصد و کمترین آن مربوط به قم با ٣٧.٧ درصد است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران با ٤.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ کرمان با ٠.٨ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران با ٤٢.١ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان ٢٨.٩ درصد است.

خانوار روستایی همدان کمترین نرخ تورم سالانه

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٤,٢ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد با ٥٢.٨ درصد و کمترین آن مربوط به همدان با ٣٧.٧ درصد است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ قم با ٥.٥ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خراسان شمالی با ٠.٩ درصد است.

تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی ٣٥,٨ درصد بود.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد با ٤٤.١ درصد و کمترین آن مربوط به استان همدان با ٢٦.٤ درصد است.

نام:
ایمیل:
* نظر: