به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۴۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج بعد از گذشت ۱۵ سال بلا استفاده مانده و به انباری چرب و نرم برای سارقان تبدیل شده تا جایی که ۲۵ میلیارد ریال از تجهیزات آن به سرقت رفته است.

به گزارش خبردنا/، ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج پس از گذشت 15 سال از زمان کلنگ‌زنی آن همچنان بلا استفاده رها شده و علیرغم هزینه‌های میلیاردی برای تکمیل این ورزشگاه بزرگ اما متأسفانه گفته شده که بخش زیادی از اموال و تأسیسات به‌خاطر عدم حفاظت و نگهداری از آن به سرقت رفته است.

شهر 150 هزار نفری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار رودخانه خروشان بشار و در دامنه قله دنا و در ارتفاع یک هزار و 870 متری از سطح دریا واقع شده است.

این شهر پرجمعیت استان از سال‌های دور تاکنون همواره جوانان و نوجوانان پر شور و انرژی زیادی طرفدار فوتبال دارد اما با این همه این شهر همیشه از نبود یک استادیوم باکیفیت محروم بوده است.

ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج که بعدها به نام ورزشگاه شهدای دولت نیز تغییر نام یافت در سال 83 در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع و با اعتبار اولیه 12 میلیارد ریالی در دولت نهم کلنگ‌زنی شد.

ورزشگاه شهدای دولت شهر یاسوج در انتهای خیابان تختی در شمال غرب شهر یاسوج و در یک مسیر دست‌یافتنی و در یک جانمایی درست واقع شده است. این ورزشگاه در ردیف طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفت و قرار بود تا سال 92 به بهره‌برداری برسد اما به‌خاطر عدم تأمین منابع اعتباری، روند ساخت و ساز آن مدتی متوقف شد.

احداث این استادیوم ورزشی در یک مجموعه بزرگ ورزشی شامل زمین چمن فوتبال، پیست دو و میدانی، جایگاه مخصوص خبرنگاران، رختکن و سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های داوران و مربیان، منبع هوایی، تأسیسات نور، صوت و گرما با اسکلت بُتنی شروع شده و مهمترین اهداف آن استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی استان و نیز برگزاری مسابقات کشوری و استانی بوده که اعتبار احداث آن از محل اعتبارات ملی_استانی تأمین شده و از زمان آغاز این پروژه تا پایان دی‌ماه امسال مبلغ 25 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ملی برای تکمیل آن هزینه شده و پیشرفت فیزیکی آن در مجموع 90 درصد است.

تأمین نشدن منابع مالی و تخصیص بودجه لازم و مورد نیاز، عدم برنامه زمان‌بندی برای تکمیل پروژه، عدم نظارت مستمر کمی و کیفی در روند اجرای طرح و عدم پیگیری‌های لازم جهت تأمین اعتبارات از عمده مشکلات تکمیل طرح محسوب شده و براساس برآورد دستگاه‌های اجرایی جهت تکمیل و بهره‌برداری نهایی پروژه مبلغ پنج میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

نکته بسیار مهم در روند اجرای استادیوم شهدای دولت شهر یاسوج این است که زمانی که این پروژه در اسفندماه سال 93 به‌صورت موقت تحویل داده شد به خاطر عدم نظارت کافی ناظران پروژه و مهندسان مشاور با وجود 101 مورد نقص در عملیات اجرایی آن، اما پروژه تحویل داده شد.

از سویی دیگر از سال 93 تاکنون نه تنها نواقصات موجود توسط پیمانکار رفع نشده حتی بخش زیادی از تجهیزات و تأسیسات این پروژه عظیم ورزشی به‌خاطر عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم به سرقت رفته است و بر اساس برآورد کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، ارزش تقریبی اموال سرقتی معادل 2 و نیم میلیارد تومان محاسبه شده و این موضوع در تکمیل این پروژه نیز قوز بالا قوز شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج یک طرح ملی بوده و عملیات احداث آن زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.

بهروز جهانبخش افزود: سال 94 باوجود 101 مورد نقص تصمیم داشتند که ورزشگاه را افتتاح کنند و اداره کل ورزش و جوانان استان با این افتتاح موافقت نکرد اما مدیر پروژه و استاندار وقت به‌صورت هماهنگ با هم این پروژه را افتتاح کردند.

وی با بیان اینکه هنوز پروژه به اداره کل ورزش و جوانان استان تحویل داده نشده، گفت: به عنوان یک مدیر نسبت به تضییع بیت‌المال در این پروژه بارها به وزارت ورزش و جوانان و نیز استانداران وقت مکاتبه کردم اما هیچوقت پاسخ روشنی دریافت نکردم.

جهانبخش با اشاره به سرقت تجهیزات استادیوم یاسوج، عنوان کرد: موضوع سرقت تجهیزات برقی ورزشگاه، موضوع تازه‌ای نیست و این سرقت سه سال پیش اتفاق افتاده و سارقان نیز دستگیر شده و اکنون در زندان هستند.

وی گفت: تجهیزات سرقت شده بیشتر تابلوهای برق ورزشگاه بودند که حتی پس از دستگیری سارقان نیز توانستیم برخی از تجهیزات سرقتی را بازپس بگیریم.

جهانبخش خاطرنشان کرد: هدف من و مجموعه همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان استان حفظ بیت‌المال و نیز سرمایه‌های استان است و تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم تا این مجموعه ورزشی هرچه زودتر افتتاح شود./https://khabardena.ir/

وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران , وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران , وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران , وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران , وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران , وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران , وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران , وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران ,

تسنیم

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
1
درود جناب علی بازی
اقای روشنفکر کجایی ؟؟؟؟ دقیقا کجایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر از پیگیری های عزل و نصب ها رهایی پیدا کردید یه سری به ورزشگاه یاسوج هم بزنید بد نیست....
نام:
ایمیل:
* نظر: