به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
معتمدی زاده خبرداد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط شش دستگاه رمز ارز غیرمجاز در شهرستان دنا خبرداد.
به گزارش خبردنا/،" جمال معتمدی زاده" گفت: شش دستگاه رمز ارز غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان دنا کشف و تحویل مقامات انتظامی شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ماینرهای غیرمجاز خسارات فراوانی را به شبکه های توزیع نیروی برق وارد می کنند، اظهارداشت: ناپایداری، نوسانات، سوخته شدن وسایل برقی، بالا بُردن نرخ تلفات انرژی و خسارات به بیت المال از مهمترین معایب استفاده از ماینرهای غیرمجاز است.

معتمدی زاده از همه مشترکان برق در استان کهگیلویه و بویراحمد خواست با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره 121 ، 113 و 114 اطلاع و تا سقف 20 میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

وی افزود: تمام تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است اما متاسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه فعالیت رمزارزهای غیرمجاز نقش موثری در خاموشی‌ها دارد،خاطرنشان کرد:امیدواریم افراد به این نکته توجه ویژه داشته باشند و البته با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، اکیپ‌های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و تمامی نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.

معتمدی زاده تاکیدکرد که استفاده غیرقانونی از برق برای رمزارز‌های غیرمجاز باعث ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از دلایل قطعی و ناپایداری برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده ماینرغیرمجاز را ۲ و ۱۵ دهم کیلووات عنوان و اظهارداشت: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضائی و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی صورت می گیرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: