به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نگاه متعالی به واسطه توانمندی فرهنگ غنی و پربار می تواند جایگاه فرهنگ ایران را تقویت کند.

خبردنا : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعر نظامی گنجوی نشان داد که این حکیم پارسی گو شاعری نظریه پرداز در حوزه های فرهنگی و هنری بوده و در ابعاد مختلف نیز سزاوار نقد و بررسی است.

به گزارش " خبردنا " به نقل از ایرنا، امین درخشان روز دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه نقاشی «از عشق تا رنج» در یاسوج به مناسبت ۲۱ اسفندماه بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی اظهار داشت: بررسی و نقد شعر نظامی گنجوی منجر به شناخت هر چه بیشتر عمق تفکر او و ترسیم عینی تر یافته ها و نظریه های فرهنگی و هنری این اندیشمند و شاعر بزرگ خواهد شد.

وی افزود: سخن ادبی حکیم نظامی گنجوی جایگاه والایی در زبان فارسی و بین ادب دوستان ایران و کشورهای فارسی زبان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نگاه متعالی به واسطه توانمندی فرهنگ غنی و پربار می تواند جایگاه فرهنگ ایران را تقویت کند.

درخشان عنوان کرد: برنامه های متعدد فرهنگی و هنری به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

پدیدآورنده آثار عرضه شده در این نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه از اشعار حکیم نظامی گنجوی اقتباس شده است.

عبادالله کرمی اظهار داشت: ۱۶ تابلوی نقاشی به صورت هنر انتزاعی در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی افزود: هنر انتزاعی به هنری گفته می شود که برداشتی از ذهن انسان از دنیای خارج را نشان می دهد.

جمعی از هنرمندان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این نمایشگاه حضور داشتند.

این نمایشگاه تا ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج آماده بازدید علاقمندان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: