به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۴۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد:
فرمانده ارشد نظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد از شورای تامین این استان خواست برای جلوگیری از روند تاسف آور آتش سوزی جنگل ها و اراضی مرتعی ورود جدی داشته باشد.

به گزارش خبردنا، "سردار حمید خُرمدل " در دیدار با سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه آمار آتش سوزی های اراضی مرتعی و جنگلی در این استان بالا و نگرلان کننده بوده که شورای تامین حتما باید برای جلوگیری از روند افزایشی این آمار، ورود جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اغلب آتش سوزی جنگل ها در فصول گرم سال استان کهگیلویه و بویراحمد عمدی است، خاطرنشان کرد: شورای تامین استان باید به این موضوع ورود و نسبت به شناسایی عامل یا عاملین این آتش سوزی ها اقدام قاطع قانونی داشته باشد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد باتاکید بر برخورد قاطع قانونی شورای تامین با عامل یا عاملان آتش سوزی جنگل ها و اراضی مرتعی در این استان، اظهارداشت: سپاه فتح امسال بیش از سنوات گذشته این آمادگی را دارد در صورت نیاز چه از لحاظ لُجستیکی و پشتیبانی نیروی انسانی زمینی و چه هلی برن هوایی نیرو در مواقع آتش سوزی جنگل ها به محیط زیست کمک کند.

خُرمدل در ادامه از فرمانده ریشه کَنی گیاهان کوهی در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد هم انتقاد و خاطرنشان کرد: متاسفانه دیده می شود در استان عده ای سودجو به منابع ملی رحم نکرده و گیاهان کوهی را ریشه کنی می کنند.

سرپرست اداره کُل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به برخی از آمارهای کاری جهت اجرا در سال آینده، اظهارداشت: با روحیه جهادی و انقلابی که در برادران سپاه سرغ داریم انتظار می رود این همکاری بیش از پیش بویژه در بحث لُجستیکی، هوایی ، زمینی و نیروی انسانی در مواقع آتش سوزی ها ادامه یابد.

اسلام جاودان خرد با اشاره به کمبود نیرو و افزایش تعداد بازنشستگان محیط زیست استان در یکی دوسال آینده هم ادامه داد: مطابق با استاندارد جهانی به ازاء هر هزار هکتار یک محیط بان، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست، با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی گفت:هم اکنون 234 محیط بان در حال پایش شبانه روزی طبیعت و حفاظت از حیات وحش استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: