به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۴۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، آئین کلنگ زنی خط دو مداره برق سردار شهید سلیمانی در محدوده بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه به زمین زده شد.

به گزارش خبردنا/ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین کلنگ زنی خط دو مداره برق سردار شهید سلیمانی در محدوده بخش چاروسا در کهگیلویه گفت: این خط دو مداره برق که آئین کلنگ زنی آن با میلاد امام حسینی (ع) و روز پاسدار همزمانی دارد به  نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نامگذاری می شود.

"جمال معتمدی زاده" با تشریح اطلاعات فنی این پروژه، اعتبار آن را 90 میلیارد تومان عنوان و اظهارداشت: پروژه خط دو مداره برق سردار شهید سلیمانی از مصوبات سفر هیات دولت سیزدهم در هفته اول مهرماه امسال به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار امیدواری از اینکه تا خردادماه سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد و در اختیار مشترکین برق در شهر دهدشت، بخش های چاروسا و دیشموک و بسیاری از روستاهای این بخش ها از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

معتمدی زاده، طول شبکه برق این پروژه 79 کیلومتر ذکر و خاطرنشان کرد: برای عبور شبکه های برق از تونل " پات "، برای اولین بار از دکل های تاوِر به تعداد 12 تاور بهره خواهیم بُرد تا بتوانیم پروژه را در زمان کوتاه تری به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات پروژه خط دومداره برق سردار شهید سلیمانی از محل ماده 56 سفر هیات دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است، خاطرنشان کرد: 48 هزار نفر در قالب 12 هزار خانوار در بخش های مرکزی کهگیلویه، چاروسا و دیشموک از این پروژه بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، جلوگیری از نوسانات برق، کاهش نرخ تلفات انرژی، تامین برق پایدار ، اجرای پدافند غیرعامل در شبکه های توزیع در بخش های عنوان شده و ارتقای بیشتر رضایتمندی مُشترکین برق از خدمات این شرکت را از مهمترین دلایل اجرای پروژه خط دو مداره برق سردار شهید سلیمانی برشمرد.

معتمدی زاده گفت: هزار و 100 اصله پایگاه فشار متوسط برق در این پروژه مورد استفاده قرار می گیرد و نیروهای فنی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد برای بهره برداری از این پروژه، تمامی تلاش خود را بکار خواهند گرفت.

وی افزود: این پروژه جزء محدود پروژه هایی است که بدون تخصیص اعتبارات سفر هیات دولت، اکنون از محل منابع داخلی درحال اجرا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین کلنگ زنی خط دومداره برق سردار شهید سلیمانی با تقدیر ویژه از معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان، اظهارداشت: گلایه ها و نارضایتی های فراوانی از حوزه برق در گذشته از بخش های چاروسا و دیشموک به ما می شد که با احداث این پروژه به آن نارضایتی ها پایان داده می شود.

"سیدعلی احمدزاده " گفت: وظیفه خودم می دانم از آقای معتمدی زاده مدیرعامل و تمام کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان که شبانه روز تلاش کردند این پروژه کلنگ زنی و به افتتاح برسد تشکر کنم و این قول را به شما می دهم که تمام اعتبار این پروژه از محل سفر هیات دولت به استان ، تامین و پرداخت شود.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه خط دومداره برق سردار شهید سلیمانی در کهگیلویه شاهد تحولات خوبی در حوزه زیرساختی صنعت برق بوده و البته برق منطقه ای استان خوزستان هم باید تامین و پایداری برق آینده این شهرستان، تدابیر ویژه ای بیندیشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با راه اندازی کارخانجات بزرگی نظیر کارخانه سیمان ،پتروشیمی دهدشت، سد آبریز و احتمال اینکه بخش هی چاروسا و دیشموک شهرستان شوند، بطور حتم باید ایستگاه های برق در شهرستان کهگیلویه راه اندازی و از هم اکنون از معاون عمرانی خود می خواهیم پیگیر این موضوع باشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: