به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استقرار ایستگاه‌های ایست و بازرسی در محورهای استان برای کاهش تلفات خودروهای شوتی در ایام عید تاکید کرد.

سید علی احمدزاده در نشست فوق‌العاده شورای ترافیک با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱ پای کار باشند، گفت: ۳۰ درصد تلفات و حوادث جاده‌ای مربوط به شوتی‌هایی است که غیرقانونی اقدام به جابه‌جایی اتباع کشور افغانستان می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایستگاه‌های ایست و بازرسی در محورهای استان مستقر شود، افزود: اعتبارات ایستگاه‌های ایست و بازرسی را به طور کامل تامین می‌کنیم لذا نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد کاهش تردد شوتی و در نتیجه کاهش تلفات و حوادث رانندگی باشیم.

وی بر اصلاح و حذف نقاط حادثه‌خیز در محورهای استان تاکید کرد و افزود: در جلسه‌ای که در تهران با حضور سردار هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برگزار شد توضیح دادم که تمام جاده‌های درون استانی کهگیلویه و بویراحمد حادثه‌خیز است و باید تدابیری اتخاذ شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حوزه عمرانی استانداری با مشارکت راهداری و پلیس نقاط حادثه‌خیز را مشخص کنند تا اعتبار اختصاص داده شود.

احمدزاده از افزایش ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به اعتبارات مصوب سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور به استان با اختیارات درون استانی خبر داد و یادآور شد: ۲۰۰ میلیارد از محل وزارت نفت و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق برنامه و بودجه به استان اختصاص داده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دوربین‌های پایش تصویری در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد، گفت: برای بهسازی حاشیه رودخانه بشار ۵۰ میلیارد تومان به وزارت نفت پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفت لذا شهرداری‌ یاسوج هر چه سریعتر طرح ساماندهی بشار را ارائه دهد.

احمدزاده با گلایه از شهرداری‌ها و عدم ساماندهی نیروها گفت: نقاط حادثه‌خیز در محورهای درون استانی و همچنین نقاط روستایی شناسایی و تابلو نصب شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز شاهد حجم بالایی از حضور مسافران باشیم لذا گشت‌های نیروی انتظامی در همه محورها فعال شود تا شاهد کاهش تلفات و حوادث باشیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: