به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای احداث پل بر روی رودخانه مارون خبر داد.

 به گزارش خبردنا/منطقه موگر و روستای شهید طیب در شهرستان لنده یکی از مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد است و سال‌هاست مردم این منطقه برای عبور از رودخانه مارون مجبور به استفاده از وسیله خطرناکی به‌نام گرگر( جره) هستند که آسیب فراوانی به آنها وارد کرده و حتی باعث قطع انگشتان دست اهالی شده است.

به همین دلیل سید علی احمدزاده امروز چهارشنبه دهم فروردین به شهرستان لنده سفر کرد تا از نزدیک مشکلات و محرومیت‌های مردم این منطقه را مشاهده و برای رفع این مشکلات تصمیم‌گیری کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهرستان لنده به مقام شامخ "شهید سلطانعلی مشکینی" در روستای آبگری، "شهید عبدی‌پور" روستای کلگه‌زری و شهدای ایدنک ادای احترام کرد.

وی سپس در جریان مشکلات این روستاها قرار گرفت که نبود جاده دسترسی، مشکل در تامین آب شرب و ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه از جمله این مشکلات بود که به دستگاه‌های متولی دستور داده شد هر چه سریعتر رفع شود.

وی در ادامه خواستار تسریع در احداث پست ایستگاه فوق توزیع برق دژکوه که تامین کننده برق لنده و سوق است شد، این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است و قرار شده تا پایان فروردین ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بازدید از روستای ۷۰ خانواری بی‌بی زلیخانی که نبود گاز مشکل اصلی آنها بود بر رفع این مورد توسط شرکت گاز استان تاکید کرد.

وی سپس از جاده طریق‌الطیب که به نام شهید بزرگوار "هدایت‌الله طیب" نام‌گذاری شده بازدید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت روستای موگر و شهید طیب گفت: روستای موگر در بالادست رودخانه و سد مارون قرار دارد این منطقه دارای ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و یکی از مکان‌های بکر گردشگری محسوب می‌شود اما به دلیل نبود جاده دسترسی امکان بهره‌مندی مردم وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جاده این منطقه به طول ۱۵ کیلومتر شرایط مناسبی ندارد بیش از یک ماه است که عملیات بازسازی این جاده توسط راهداری و شرکت نفت و گاز گچساران شروع شده و جاده به طور کامل بازسازی می‌شود.

احمدزاده در خصوص تامین آب ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه موگر گفت: جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای هر چه سریعتر مطالعات در این زمینه را آغاز کنند تا بتوانیم آب مورد نیاز اراضی کشاورزی را تامین کنیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عدم آنتن‌دهی تلفن همراه دیگر دغدغه مردم منطقه است ۳۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص دادیم تا در نیمه اول ۱۴۰۱ این مشکل رفع شود.

احمدزاده در خصوص چگونگی رفع مشکل آب شرب مردم گفت: بنیاد علوی برای تامین آب شرب مردم روستاهای شهید طیب و موگر اعلام آمادگی کرده و به زودی تجهیزات خود را مستقر خواهد کرد.

احمدزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رودخانه مارون از رودخانه‌های پر آب کشور است، از احداث پل بر روی این رودخانه خبر داد و افزود: مردم ناچار هستند برای عبور از این رودخانه از گرگر(جره) استفاده کنند که بسیار خطرناک است ۶۰ میلیارد ریال برای احداث پل در نظر گرفته شده، ضمن اینکه اعتبارات تکمیلی این پروژه اختصاص داده می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رودخانه مارون حوادثی برای مردم به همراه داشت مردم در تردد از این نقطه آسیب فراوانی دیدند و حتی انگشتانشان براثر استفاده از جره قطع شد.

احمدزاده عنوان کرد: این پل تا ۱۷ فروردین امسال به مناقصه می‌رود و با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آغاز می‌شود امیدواریم تا پایان امسال و حداکثر اوایل سال آینده پل به بهره‌برداری برسد و آرزوی دیرینه مردم محقق شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اراده دولت توجه و خدمت به مردم مناطق دوردست و محروم مانند این منطقه است، تلاش می‌کنیم این مناطق را از نزدیک ببینیم واقعیت زندگی مردم را درک کنیم تا بتوانیم به خوبی به آنها خدمت کنیم، وعده ما به مردم در سال جاری و سال آینده تغییرات بنیادی در زندگی مردم مناطق محروم است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: