به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

خبردنا/ جلال رشیدی کوچی، نماینده مخالف طرح صیانت از تقدیم نامه «درخواست نمایندگان مجلس برای بازگشت طرح صیانت به صحن علنی» به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

نمایندگان مجلس مرداد ماه سال گذشته رأی دادند تا طبق اصل ۸۵ طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به‌جای صحن علنی در کمیسیونی متشکل از نمایندگان مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. در آن زمان نحوه بررسی این طرح در این کمیسیون و روش دعوت از نهادها و دستگاه‌های دیگر مورد انتقاد نمایندگان و کارشناسان قرار گرفت. تا اینکه اسفند ماه سال گذشته کلیات طرح صیانت در کمتر از ۲۰ دقیقه و در زمان بررسی بودجه در کمیسیون مشترک رأی آورد.

نحوه رأی‌گیری کلیات طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی اعتراض گسترده‌ای را در پی داشت. حتی اداره معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، رأی‌گیری در خصوص کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی معروف به طرح صیانت را خارج از روال قانونی مجلس دانست و تأکید کرد در رأی‌گیری کلیات طرح قانون آیین‌نامه داخلی رعایت نشده است. با اینکه هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد به اشکالات وارده به رأی‌گیری کلیات طرح بعد از بررسی بودجه رسیدگی می‌کند؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد.

در همان زمان جلال رشیدی کوچی، نماینده عضو کمیسیون مشترک و تنها مخالف این طرح نامه‌ای برای بازگشت طرح به صحن علنی تهیه کرد و امضای این نامه هم‌اکنون به ۱۸۵ امضا رسیده است.

حالا رشیدی کوچی امروز (۱۵ فروردین‌ ماه) در توئیتر خود نوشته است که این نامه را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرده است. براساس توییت کوچی مطابق با آیین‌نامه بررسی این نامه با اولویت و در اولین زمان اعلام وصول و به رأی گذاشته می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: