به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۵۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
طرح توسعه کشت گیاهان دارویی با حضور نماینده مردم در مجلس و جمعی از مسئولان شهرستان کهگیلویه در راستای تحقق شعار سال و اشتغال زایی در دانشگاه آزاد دهدشت اجرا می‌شود.

به گزارش خبردنا/ نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به اینکه همه مسئولان در راستای تحقق شعار سال وظیفه بسیار سنگینی دارند اظهار داشت: مسئولان همراه با مردم باید پای کار بیایند تا زمینه اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری، تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین فراهم و جامه عمل پوشانده شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود برای تحقق عملی و عینی شعار سال مسئولان از شعار زدگی بیرون بیایند و در این راستا تلاش جهادی داشته باشند.

سید محمد موحد اظهار داشت: با توجه به مشکلات جامعه، مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار و توقع دارند که آثار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی را در زندگی‌های خود لمس کنند که امروز دانشگاه آزاد واحد دهدشت پیشقدم شده است.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سالیان گذشته سال‌ها را به نام‌های اقتصادی انتخاب کردند افزود: این شعار اهمیت و ارزش اقتصاد را در جامعه نشان می‌دهد.

سید عبدالعزیز موسوی تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی دولت سرمایه گذاری در کارهای تولیدی و دانش بنیان نقش مهمی در اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم دارد.

وی افزود: تحقق شعار موضوع مهمی است که باید در دستور کار دولت و همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کلان تا پایین قرار بگیرد.

موسوی، توسعه کشت گیاهان دارویی از سوی دانشگاه آزاد را یک کار تولیدی و مبتنی بر علم و دانش بنیان و اشتغالزا دانست و گفت: این کار جهادی از سوی دانشگاه قابل تقدیر است.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه اضافه کرد: طرح دانشگاه آزاد به عنوان الگوی یک مرکز علمی و فرهنگی از سوی سایر دستگاه ها اجرایی شود.

رییس دانشگاه آزاد واحد دهدشت نیز گفت: این طرح با یاد و نام ۱۸۸۰ سردار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

حجت الاسلام علی عمرانی نژاد افزود: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی علاوه بر جنبه اقتصادی و صنعت توریسم به فرهنگ سازی روحیه جهاد و شهادت کمک می کند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از هشت و نیم هکتار از اراضی این دانشگاه زیر کشت گیاهان مختلفی همچون گل محمدی، به لیمو، انواع آویشن، نعناع، گندم و کلزا رفته است.

عمرانی نژاد اضافه کرد: سه هزار و ۲۰۰ اصله نهال گل رز و محمدی به صورت ۸۰ تا ۹۰ درصد یارانه‌ای از سوی جهاد کشاورزی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت قرار داده شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: