به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
انتشار آمار شاخص فلاکت، نرخ بیکاری و نرخ تورم سال ۱۴۰۰ برای استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران بسیار ناخوشایند و تاسف‌بار است.

به گزارش خبردنا/ شاخص فلاکت استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران براساس آمار منتشره سال ۱۴۰۰ به ۵۶ و شش دهم درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد در آماری تعجب آور به هشت و چهار دهم درصد رسیده که براساس مشاهدات عینی از وضعیت اشتغال جوانان این استان بخوبی می توان براین نرخ شبهه داشت.

نرخ ارائه شده تورم در آمارهای منتشره، ۴۸ و ۲ دهم درصد بوده که متاسفانه شرایط تاسفباری را در استان کهگیلویه و بویراحمد حاکم کرده است.

بهرحال آمارها نگران کننده، تاسفبار و تعجب آور است در سه مقوله شاخص فلاکت ، نرخ تورم و نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد.

استان های کرمانشاه ، لرستان، کردستان و آذربایجان غربی هم در شرایطی شبیه به استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

تهران، سیستان و بلوچستان ، همدان ، سمنان و قُم نسبت به سایر استان های کشور، از نرخ تورم ، شاخص فلاکت و نرخ بیکاری کمتری برخوردار هستند.

بهرحال بنظر می رسد اگر مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌جاری فکری بحال اقتصاد و اشتغال در این استان نکنند باید شاهد آمارهای تاسفبارتری از شاخص فلاکت ، نرخ تورم و نرخ بیکاری در این استان بود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: