به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
معتمدی زاده خبرداد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط هشت دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهر یاسوج و یکی از روستاهای حاشیه ای این شهر خبرداد.

به گزارش خبردنا/ " جمال معتمدی زاده " در حاشیه کشف این دستگاه های استخراج رمزارز غیرمجاز گفت: با بررسی های فنی کارشناسان مبارزه با رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق، هشت دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز با مصرف 37 هزار کیلووات ساعت در شهر یاسوج و یکی از روستاهای حاشیه ای این شهر کشف و ضبط شده است.

وی، خسارت ریالی دستگاه های استخراج رمزارز غیرمجاز کشف و ضبط شده به شبکه های توزیع نیروی برق شهرستان بویراحمد را حدود 500 میلیون ریال عنوان و اظهارداشت: این دستگاه ها هم اکنون در اختیار پلیس اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده غیرقانونی از دستگاه های استخراج رمزارز به دلیل مصرف تقریبا بالای برق آنها در شرایط کنونی به سبب مشکلات سراسری در تامین برق، غیرمجاز بوده و در صورت مشاهده فعالیت آنها، ضبط و جمع آوری می شود.

معتمدی زاده، اجرای فرایند شناسایی دستگاه های استخراج غیرمجاز رمزارز از طُرق مختلف و اعطای پاداش به عاملین شناسایی، برگزاری مانور‌های متعدد مقابله با مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز را از برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوع رمزارز‌ها برشمرد.

وی ناپایداری، نوسانات، سوختن وسایل برقی، افزایش نرخ تلفات انرژی و خسارت به بیت المال را از مهمترین پیامدهای استفاده از ماینرهای غیرمجاز ذکر و یادآورشد: تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است اما شماری از شهروندان سودجو با تولید بیت کوین در این روند اخلال وارد می کنند.

معتمدی زاده گفت: با توجه به کاهش نسبی دمای هوا در هفته‌های پیش رو و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی،از همه مشترکان برق در این استان درخواست می‌شود با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره 121 ، 113 و 114 اطلاع و تا سقف 20 میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: