به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۶۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتخاب برخی مدیران اشتباه شده است و این را می‌پذیرم.

به گزارش خبردنا/ سید علی احمدزاده در همایش جوانان حسنی و انقلابی که در مصلای بزرگ شهر یاسوج برگزار شد، با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: در این دیدار که به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتم باز هم مقام معظم رهبری به پیچ تاریخی اشاره کردند و از تحولات در جهان خبر دادند، لذا از شما جوانان می‌خواهم فرمایشات رهبری را درک کنید و خود را برای این تحول عظیم بر محور دین، ولایت و اعتقاد آماده کنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در جامعه ولایی باید تفکر ولایی باشد و جوانان ولایی فکر کنند و آنچه رهبری می‌خواهد به آن عمل کنند، یادآورشد: دیدید عده‌ای که افراد سرشناسی بودند در مسیر انقلاب از قطار پیاده شدند و زاویه درست کردند اما من از شما جوانان می‌خواهم پشت ولایت بوده و مراقب باشید کاری نکنید که با ولایت زاویه بگیرید.

احمدزاده گفت: تاریخ نشان داده آنهایی که با ائمه و اهل بیت(ع) زاویه گرفتند به هلاکت رسیدند و در انقلاب اسلامی آنهایی که با انقلاب زاویه داشتند حداقل مجازاتشان این بود که از قطار انقلاب پیاده شدند.

وی افزود: توصیه من به جوانان این است که از موضع ولایت کوتاه نیایند پشت سر ولایت بمانید و اجازه ندهند کسانی که تلاش می‌کنند شما با رهبری زاویه بگیرید به هدف شومشان برساند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت‌ها چه قوی و چه ضعیف می‌آیند و می‌روند، ادامه داد: در همین مسیر پرپیچ و خم تغییر دولت‌ها، آنهایی که ادعای ولایت‌مداری داشتند و بعدها با ولایت زاویه گرفتند الان کجا هستند؟ در چه وضعیتی قرار دارند؟

احمدزاده گفت: در حکومت امیرالمومنین(ع) هم این زاویه گرفتن‌ها وجود داشت که اگر امُت اسلامی زاویه پیدا نمی‌کرد حکومت امیرمومنان علی(ع) ادامه می‌یافت و این وضع جهان نبود که برادر سر برادر خود را می‌بُرد و به آن هم افتخار هم می‌کند.

وی با تاکید براینکه مراقب باشیم که با ولی فقیه زاویه پیدا نکنیم که در آینده جزو خیانتکاران باشیم، اظهارداشت: بعد از انتصابم بعنوان استاندار تلاش کردم تغییری در وضع موجود ایجاد کنم و برای این تغییرات، خودم  از افرادی شناخت داشتم اما بخشی را باید از دیگران( روحانیت و نمایندگان ادوار  گذشته و کنونی مجلس، نیروهای ولایی) کمک می‌گرفتم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین دلیل لیست‌های متعددی در اختیار ما قرار گرفت و مدت‌ها روی این لیست‌ها کار شد اما اقرار می‌کنم بسیاری نیروهای شایسته در آن لیست نبودند یا ما نتوانستیم استفاده کنیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه معیار ما برای انتخاب نیروی ولایی آنهایی بودند که به دولت آیت‌الله رئیسی رای داده و او را قبول داشتند، خاطرنشان کرد: پیشینه برخی افراد این است که همیشه نیروی انقلابی بوده که چنین نیروهایی ارجح هستند، گاهی هم بوده که فردی نوسانات سیاسی داشته اما بالاخره دولت کنونی را انتخاب کرده، قبول دارد و حمایت می‌کند که این نیروها را نمی‌شود نادیده گرفت اما بر سر همین موضوع، اینجا زیاد به من خُرده گرفته می‌شود.

وی گفت: به هر حال می‌خواهیم برای دولت کار کنیم، به کسانی که دولت را انتخاب کردند و قبول دارند باید جایگاه داده شود و نمی‌شود بگویم ۱۰ سال پیش در جریان نبودی راهت را بگیر برو، ما معتقدیم مهم وضع فعلی افراد است که در این جریان سیاسی قرار دارند.

اولین استاندار دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به مطالبات جوانان حاضر در این همایش گفت: استفاده از نیروی جوان برای ما لازم و ضروری است اما جوانی که تازه لیسانس گرفته و هیچ آگاهی از نحوه اداره یک مجموعه ندارد نمی‌شود برای یک منصب مهم انتخاب کرد باید به او فرصت دهیم تجربه کسب کند، بعد به وی مسئولیت دهیم، به همین دلیل ناچار شدیم از میانسالان استفاده کنیم.

احمدزاده افزود: لیستی در اختیار من بود که ۲۰ نفر از آنها در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال بودند، وزراء در جلسات مُستمر از من رزومه این افراد را می‌خواستند که بتواند یک اداره‌‌کل را بچرخاند، نمی‌شود در پُست مدیرکلی از فرد کم‌تجربه استفاده کرد، از من نخواهید یک جوان ۲۵ ساله را مدیرکل بگذارم، اگر من بگذارم  وزیر اجازه نمی‌دهد اما در معاونت‌ها می‌‌توانیم از جوانانی که تازه تحصیلات خود را به اتمام رسانده برای کسب تجربه استفاده کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش کردیم در انتخاب نیروهای ولایی و غیرولایی، نیروی ولایی دارای تخصص را انتخاب کنیم، تصریح کرد: گاهی شده نیرو انتخاب کردیم اما در وزارتخانه تایید نشده، چون می‌گویند، تجربه کافی ندارد، مثلا برای یک پُست، ۱۲ نفر به وزارتخانه معرفی شد اما در نهایت دو نفر انتخاب شدند که از جریان دیگری بودند.

احمدزاده در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ممکن است در انتخاب‌هایی که داشتیم اشتباه کرده باشم و این مورد را می‌پذیرم، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چه مدت استاندار هستم اما هر چندمدت باشد به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کنم.

وی گفت: سعی کردم نیرویی از بیرون نیاورم و از بچه‌های همین استان استفاده کنم تا هم دلسوز باشند و هم بتوانند از جوانان ولایی استفاده کنند.

مسوول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:در یکی از شهرستان‌های استان از میان ۳۰ نفر نیروی یک دستگاه، یک نیروی ولایی نبوده و نمی‌شد از بیرون نیرو بیاوریم، از سویی وزارتخانه هم نمی‌پذیرفت، به هر حال کار دست عده‌ای افتاد که باید حمایت کنیم، قرار نیست کار را به هر کسی دادیم تخریبش کنند، باید مردم‌سالاری دینی را بپذیریم و به انتخاب‌ها احترام بگذاریم.

احمدزاده با بیان اینکه تخریب، تخریب و تخریب کردن را کنار بگذاریم و جایی برای برادری و کنار هم بودن هم بگذاریم، ادامه داد: این همه تفرفه، توان ما را می‌شکَند و همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند: چند تا چوب را از اگر یکی یکی بشکنیم می‌شکنند اما اگر دسته‌ای باشد دیگر نمی‌شکنند، اگر می‌خواهیم نشکنیم کنار هم باشیم، عبور از این پیچ تاریخی کنار هم بودن را می‌طلبد مراعات کنیم و تخریب نکنیم.








 

نام:
ایمیل:
* نظر: