به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
دلخوش توضیح داد: مثلا سهم کهگیلویه و بویراحمد منفی ۱۴ درصد، خوزستان منفی ۷ درصد و تهران مثبت ۲۱ درصد است. مگر می شود بعد از نوشتن قانون دست بخورد بعد چه اطمینانی می توان به مجلس کرد؟

 خبردنا : یک نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار ورود رئیس مجلس به موضوع تغییرات بودجه ای و سهم منفی 14 درصد کهگیلویه و بویراحمد در جدول بودجه شد.


به گزارش " خبردنا "  سید " کاظم دلخوش " در تذکری آیین نامه ای خواستار ورود رییس مجلس به موضوع تغییرات اعمال شده به جداول مربوط به سهم استان ها در بودجه سال جاری بر خلاف مصوبات محلس شد.

سیدکاظم دلخوش در اخطاری با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس اظهار کرد: بعضی از تبصره های بودجه در هیات رییسه تلفیق به هم خورده و اجازاتی به برخی از افراد در کارگروه داده شده، علاوه بر این جداول مربوط به سهم استان ها از بودجه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: اعتبارات و سهم اختصاص داده شده به استان ها با مصوبه مجلس مغایر بوده و این جدول ظلمی به نمایندگان است. من که عضو کمیسیون تلفیق بودم از تغییرات اعمال شده خبر نداشتم. باید هیات رییسه مجلس برای بررسی این موضوع کارگروهی تشکیل دهد.

دلخوش توضیح داد: مثلا سهم کهگیلویه و بویراحمد منفی ۱۴ درصد، خوزستان منفی ۷ درصد و تهران مثبت ۲۱ درصد است. مگر می شود بعد از نوشتن قانون دست بخورد بعد چه اطمینانی می توان به مجلس کرد؟

وی از ئییس مجلس خواست که به این موضوع ورود کند و گفت: بودجه برای یک شهر در مناطق محروم ۱۰۰ میلیارد تومان گذاشته شده، ولی این میزان برای استان دیگر به ۵ شهر منطقه محروم داده شده است. معلوم نیست با چه کسی مذاکره می کرده اند. موضوع شبیه قضیه واردات خوردو در بودجه شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: ممکن است مصوبات کمیسیون تلفیق در صحن علنی تغییر کند.

وی ادامه داد: در موضوع مناطق محروم، یک شهر در هر استان به عنوان محروم ترین شهر انتخاب می شود، ولی حتما باید اعتبارات در جدول سهم استان بر اساس مصوبات صحن باشد، آقای حاجی بابایی هم بررسی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: