به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۶۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه پروژه های زیرساختی استان با حرکت جهادی و همراه با پیوست فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی به آنها پرداخته شود.

 به گزارش خبردنا/سیدعلی احمدزاده با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در اولین جلسه شورای اداری استان تاکید کرد: همه مدیران با نیت الهی، جهادگرانه و متعهدانه برای خدمت به مردم و مانند دوران هشت سال دفاع مقدس پای کار باشند.
وی بر نیرو سازی و پرورش مدیران متعهد به نظام، انقلاب و ولایت تاکید کرد و اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد فرصت برای جوانان بسیار مهم و ارزشمند است و مدیران باید در صدد تربیت و پرورش نیروهای ارزشی، متعهد، متدین و متخصص برای پذیرفتن مسئولیت ها در آینده جهت خدمت به مردم باشند. 
دکتراحمدزاده با بیان اینکه، اختیارات، مسئولیت ها و اعتباراتی در اختیار شماست که باید مردم را بطورعام ببینید، تصریح کرد: امسال منابع مالی و اعتبارات فراوانی از محل سفر ریاست جمهوری، متمم سفر، اعتبارات استانی و اعتباراتی که با پیگیری و دیدار با وزیران جذب شده داریم.
استاندار ابراز داشت: برای جذب و هزینه این اعتبارات در بخش های زیرساختی، راه، آبرسانی، کشاورزی، فرهنگی، خدمات، بهداشتی، ورزشی و دیگر حوزه ها باید با تمام توان و ظرفیت پای کار بود.
رئیس شورای اداری استان به اهمیت توجه به منابع طبیعی و محیط زیست استان تاکید کرد و گفت: بخشی از منابع جنگلی بلوط استان دچار آفت شده است و برای این منظور۲۰ میلیارد تومان از منابع مرکز کشور جهت رفع این آفت دریافت کرده ایم.
احمدزاده به فصل گرما و آتش سوزی ها در جنگل ها و منابع طبیعی استان اشاره کرد و افزود: ۱۷ میلیارد تومان به این منظور اختصاص داده شده و از جهتی قول مساعد برای دریافت ۲ برابری تجهیزات لازم نسبت به گذشته برای استان گرفته ایم.
استاندار به اهمیت سرمایه گذاری در بخش اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: امسال یکهزار و ۸۵۰ میلیارد تومان  تسهیلات سرمایه گذاری به استان اختصاص داده شده که ۷۰ درصد آن برای سرمایه گذاری و ۳۰ درصد برای سرمایه در گردش است.
وی تاکید کرد: برای جذب این حجم از اعتبارات همه دستگاه های اجرایی به خصوص اقتصادی استان با تمام توان پای کار باشند و برنامه ریزی لازم برای ایجاد اشتغال و تولید را از هم اکنون در اولویت کار خود قرار دهند.

استاندار به تکریم خانواده های عزیز ایثارگر تاکید کرد و اظهار داشت: همه مدیران دستگاه های اجرایی در جذب نیروها با حداقل ۲۵ درصد سهمیه ها ایثارگران توجه جدی داشته باشند و این قانون را به خوبی اعمال کنند.
احمدزاده به حساسیت بالای مدیران در سرعت اجرا و نظارت بر پروژه ها و به خصوص کیفیت آنها تاکید کرد و گفت: اگر جایی ناظر، مجری و پیمانکار کوتاهی و تخلف کند با جدیت با آنها برخورد شود.
استاندار بیان کرد: یکهزار و ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار استانی منهای اعتبارات ملی سال ۱۴۰۱ در بخش عمرانی اختصاص داده شده که برای جذب و هزینه این اعتبارات تا ۳۱ تیرماه باید حتی یک ریال آنها برگشت داده نشود.
وی به مدیران دستگاه های اجرای تاکید کرد: به طور دائم از وزارتخانه های مربوطه سرکشی کنند و از اعتبار متمرکز در مرکز کشور برای استان منابع دریافت نمایند.
احمدزاده یادآور شد: در بحث نهضت ملی مسکن در ابتدای کار، استان حرکت خوبی داشت و اکنون عقب افتاده ایم و راه و شهرسازی باید به تعهدات خود به خوبی عمل کند و این عقب افتادگی را جبران نماید.
وی تاکید کرد: محیط زیست و منابع طبیعی استان در بحث اجرای طرح ها همکاری بیشتری داشته باشند و در جایی هم که زمین خواری و یا قصد و انگیزه برای زمین خواری هست با جدیت مقابله شود.
احمدزاده به دستگاه های اقتصادی و نظارتی تاکید کرد که بر تامین اقلام و کالاهای اساسی و معیشت مردم توجه و نظارت جدی داشته باشند.
استاندار به مدیران گفت: هر مدیر استانی که متعلق به یک شهرستان است، معاون خود را از شهرستان دیگری انتخاب کند تا توازن منطقه ای برقرار شود.
دکتراحمدزاده تاکید کرد: مدیران دائم به شهرستان ها سرکشی کرده و با مردم ملاقات کنند به تکریم ارباب رجوع توجه جدی داشته باشند و در هرشهرسانی سفر می کنند با فرماندار هماهنگ باشند.
وی گفت: مدیران تعامل بالایی با نمایندگان مردم، ائمه جمعه، جوانان و بزرگان و حتی جریانات مختلف و مخالف داشته باشند و از تجربیات و بینش سازنده آنها استفاده کنند.
استاندار تاکید کرد: مسئولین و مدیرانی که به لحاظ افکار و اندیشه با دولت نیستند و مخالفند باید برداشته شوند و نیروهایی که در جریان حرکت دولت، برنامه ها و سیاست های دولت هستند بکار گرفته شوند.
در اولین جلسه شورای اداری استان تعدادی از مدیران گزارشی از فعالیت ها، عملکردها و آخرین وضعیت پروژهای حوزه کاری خود را ارائه دادند

 

نام:
ایمیل:
* نظر: