به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه در سطح این استان در هفته آینده خبردا

"رضا کاکاوند " به خبردنا گفت: از روز دوشنبه هفته آینده پنجم اردیبهشت ماه جاری، فعالیت سامانه بارشی در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع می شود و انتظار می رود فعالیت این سامانه تا چهارشنبه ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در اغلب نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد این سامانه بارشی مورد انتظار است، اظهارداشت:  این سامانه، قدرت سامانه بارشی در فصل زمستان را ندارد اما پیش بینی می شود این بارش ها در سطح استان رخ دهد.

بگفته کاکاوند، این سامانه بارشی دارای  رطوبت زیاد نیست و احتمال دارد با گرد و غبار همراه باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روز شنبه ( فردا سوم اردیبهشت ماه جاری) شاهد جوی صاف تا قسمتی ابری به تدریج گاهی وزش باد همراه در این استان خواهیم بود.

به گزارش خبردنا/، سازمان هواشناسی کشور هم از ورود سامانه بارشی از از روز شنبه سوم اردیبهشت ماه به ایران همم خبرداد و خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی ، امروز جمعه دوم اردیبهشت ماه، در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان،‌ قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شرق خوزستان و شمال و نیمه غربی سمنان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه آینده نیز بار ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب، در ارتفاعات و دامنه‌های البرز نیز باعث رگبار،‌ وزش باد شدید موقتی و رعد و برق می‌شود.

دوشنبه آینده پنجم اردیبهشت ماه هم شدت و گسترش بارش‌ها افزایش یافته و استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل غربی دریای خزر را درگیر خواهد کرد.

سه‌شنبه آینده ششم اردیبهشت ماه جاری هم شدت بارش‌ها در این مناطق افزایش یافته و در بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای خزر، مرکز و جنوب کشور بارش خواهیم داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: