به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

نبود عادل فردوسی پور گزارشگر محبوب علاقمندان به ورزش فوتبال با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی هر روز برای این علاقمندان نگران کننده تر می شود.

خبری مبنی بر دیدار جبلی رئیس سازمان صدا و سیما با رهبری انقلاب در فضای مجازی منتشر که حواشی خاص خود را بهمراه داشته است.

به گزارش خبردنا به نقل از گزارش تازه‌نیوز، شنیده‌ها حاکی است پیمان جبلی، رئیس صداوسیما شنبه ۲۷ فروردین به همراه وحید جلیلی دیداری را با رهبر معظم انقلاب بابت ارائه گزارش و بررسی مسائل داخلی صدا و سیما داشته است.

محور اصلی این دیدار اخذ استمزاج رهبر انقلاب در مورد چند چهره شاخص فعلی و سابق رسانه ملی بوده است.

کانال نیمه‌محرمانه با انتشار گزارشی از این دیدار مدعی شده است: در این جلسه جبلی به معظم له می‌گوید فردوسی‌پور را می‌شود استفاده کرد و یا هنوز از سمت شما منع حضور دارد؟ رهبر انقلاب می‌گویند مشی من در مورد اشخاص دخالت و نظر دادن شخصی نبوده و نیست و به غلط گفتند فلانی گفته که فردوسی‌پور در صداوسیما نباشد و از نظر من منعی برای استفاده از او نیست. رهبر انقلاب در مورد سوال دیگر جبلی در خصوص رامبد جوان نیز گفتند که نظرشان نسبت به ایشان هم مثبت است.

معظم له با بیان این‌که بنده همواره تاکید کردم باید روی محتوای ارایه‌شده نظارت کرد تصریح می‌کنند: باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای که باعث نشاط، سرگرمی و بالا رفتن آگاهی مردم می‌شود استفاده کرد و در کنار آن مراقبت نمود محتوا در چارچوب ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و انقلابی باشد.

ایشان جهت‌گیری‌های سیاسی در چگونگی بکارگیری افراد در رسانه ملی را نادرست می‌دانند و چنین نگاهی را باعث ناراحتی مردم ذکر می‌کنند.

ایشان همچنین از حفظ نیروهای متخصص حزب‌اللهی در رسانه ملی می‌گویند و می‌افزایند: شنیده‌ام نیروهای خیلی خوبی در این مدت سازمان را ترک کرده‌اند‌ و این اصلا چیز خوبی نیست.

از سویی تسنیم در روز یکم اردیبهشت ماه نوشت: برخی از کانال‌های مجازی امروز خبری را از دیدار رئیس صدا و سیما با رهبر انقلاب منتشر کردند که به ۲۷ فروردین‌ماه برمی‌گشت.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملّی هم صحت اصل این دیدار را تأیید کرده است اما آیا آن نکاتی که در این دیدار رد و بدل شده همانی است که در فضای‌ِ مجازی دست به دست می‌شود؟

حسین قرایی به عنوان مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما تصمیم گرفت در توئیتی نسبت به تحریفات مطرح شده درباره این دیدار در کانالهای مجازی واکنش نشان دهد.

او در توئیت خود نوشته است: «انتشار خبری سراسر تحریف از دیدار شیرین و الهام بخش رئیس سازمان با رهبر معظم انقلاب، قاعدتاً کار کسانی است که از حمایت جدی رهبری از تحول در سازمان ناراحت‌اند و ژورنالیسم زردشان را برای مقابله با رویش سبز رسانه ملی فعال کرده‌اند.»

ماجرای دیدار رئیس سازمان صداوسیما با رهبر انقلاب و نظر ایشان درباره عادل فردوسی پور و سفر رامبد جوان به کانادا

پیگیری‌ها نشان می‌دهد در این دیدار از افراد و مصادیق نام برده نشده؛ در حالی که در روایتِ منتشر شده در فضای‌مجازی با ذکر نام‌ چهره‌هایی همچون عادل فردوسی‌پور و رامبد جوان، مواضعی مرتبط با حضور این چهره‌ها در تلویزیون به رهبر انقلاب نسبت داده شده است.

در خبرِ پخش‌شده فضای‌مجازی عنوان شده بود که وحید جلیلی قائم‌مقام رئیس صداوسیما در امور فرهنگی هم در دیدار با  مقام معظم رهبری حضور داشته، اما اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد که چنین نبوده است. همچنین سؤال پیمان جبلی از رهبر انقلاب درباره حضورِ فردوسی‌پور در صدا و سیما و یا ادامه همکاری با رامبد جوان نیز از موارد تحریف شده این دیدار است.  

بنظر می رسد همچنان باید منتظر ماند که آیا عادل فردوسی پور گزارشگر محبوب علاقمندان به ورزش فوتبال به تلویزیون برمی گردد یا خیر؟ 

نام:
ایمیل:
* نظر: