به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
همایش مدیران کل، مدیران و رؤسای ادارات مناطق و نواحی آموزش‌ و پرورش استان‌های منطقه 2 کشور با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش با موضوع آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان برگزار شد.

به گزارش خبردنا/ بر اساس این گزارش این همایش به‌منظور تبیین آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان برگزار شد.

"حسینعلی عزتخواه " مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست گفت : امروز با عنایت الهی دور هم گرد آمده ایم تا درباره موضوعی مهم ، عمیق و راهبردی تبادل نظر کنیم.

وی با اشاره به پیچیدگی و مشکل بودن امر تعلیم و تربیت افزود: در این نشست قرار است در خصوص امری برای فرهنگیان که سخت ترین کار دنیا یعنی تعلیم و تربیت را بر عهده دارند، تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: اظهار نظر، تحلیل، داوری، نقد و بررسی و تصمیم اتخاذ شده ما بر قانون رتبه بندی فرهنگیان ، بر کیفیت ، معیشت ، انگیزه و حتی منزلت معلم موثر است.

عزت خواه ادامه داد : منزلت معلم از این حیث که وقتی دانش آموز معلمش را در خیابان در حال شعار دادن ببیند ، ابهت ،منزلت و ارزش معلم در ذهن دانش آموز فرو خواهد ریخت که باید از خود بپرسیم آن ابهت فرو ریخته را چگونه می توانیم جمع کنیم ؟!

وی گفت: امروز در کنار هم جمع شده ایم تا با تشریک مساعی و خرد جمعی ، آموزش و پرورشی را ترسیم نماییم که معلمش برازنده سند تحول بنیادین باشد.

عزت خواه افزود : همه ما در قبال نظام ، انقلاب ، امام ، رهبری و شهدا مسئولیم اگر با نهایت دقت تصمیم گیری نکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حال که رئیس جمهور ، دولت و نمایندگان مجلس حق را برای ما مسلم تشخیص داده اند، این ما هستیم که باید با ارائه شاخص های کمی و کیفی و قابل احصاء از معلمین مان در کلاس درس حمایت کنیم و بدانیم تصمیم درست ما می تواند از چالش های تربیتی بکاهد و آسیب های اجتماعی را کاهش و امید را برای شغل معلمی افزایش دهد.

عزت خواه گفت: همانگونه که حضوری شدن مدارس، اعتماد جامعه و اولیاء را به معلمین نشان داد، اجرای خوب رتبه بندی، اعتماد معلمین به وزارت آموزش و پرورش ، دولت و مجلس را مضاعف خواهد کرد.

وی خطاب به مدیران کل و نمایندگان وزارت در نشست اظهارداشت: تصمیم مدبرانه و با بصیرت امروز شما راه را بر معلم نماهایی که می خواهند حق شان را در پایمالی حق دانش آموز ببینند ، می بندد و امید را به آن هایی نوید می دهد که حضورشان در خیابان فقط و فقط دغدغه معیشتی بود تا با فراغ بال در کلاس درس حضور پیدا کنند.

عزت خواه گفت: می توان گفت اکنون یکی از شاخص های جهاد تبیین این است که معلمین بدانند در وزارت چه می گذرد و همکاران ما برای اجرای این قانون چه زحمت ها می کشند و چه دوندگی هایی بین سازمان مدیریت ، مجلس و وزارت انجام می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان یادداشت یک معلم کلاس شش پایه استان شاغل در محروم ترین جای استان را خطاب به مسئولین وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: این فرهنگی نوشته است " تو را به خدا این یادداشت من را در این نشست بخوان که تدریس در کلاس شش پایه در یک سال جای دادن یک امتیاز نیست؟! آیا ما را هم درک می کنید که شش پایه درس دادن یعنی چه ؟!

به گزارش خبردنا/ در این نشست کورش دلشاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم پیشنهاداتی در راستای توجه به همه گروه های شاغل در آموزش و پرورش و همچنین در راستای بهره مندی بیشتر فرهنگیان از قانون رتبه بندی ارائه داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: