به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۶۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از شش استانی است که در سال گذشته تسهیلات صادراتی دریافت نکرده است.

خبردنا/  تسهیلات صادراتی چیست؟ بر اساس گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در راستای هدایت منابع برای تحقق اهداف صادراتی و همچنین تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی –صادراتی، سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته موصوف از محل منابع صندوق توسعه ملی و تلفیق منابع بانک های عامل طرف قرارداد در سایت بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.behinyab.ir راه‌اندازی شده است. این اقدام برای صادارت محصولات اولویت دار به کشورهای هدف انجام شده است.

اسان کهگیلویه و بویراحمذ را همه به اسم یک استان محروم می شناسند، یکی از راه های خروج استان از محرومیت افزایش صادرات استان است، وجود واحدهای صادراتی در استان مزایای زیادی می تواند داشته باشد.

یکی از موضوعاتی که در استان وجود دارد عدم ارسال برخی از کالاهای استان از گمرک استان است، کالا در استان تولید می شود اما از گمرگ دیگر استان ها برای صادر کردن آن استفاده می شود این موضوع خود در محورمیت استان نیز نقش بسزایی دارد.

اینکه چرا سهم استان کهکیلویه و بویراحمد از دریافت تسهیلات صادراتی در کشور صفر بوده است سوالی است که نیاز است مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به آن پاسخ دهند، آیا هیچ واحدی در استان به تسهیلات صادراتی نیازی نداشته است؟

در استان کهگیلویه و بویراحمد بر روی مورادی از جمله صنایع دستی و دست بافت های می توان سرمایه گذاری کرد و برای صادرات آن ها برنامه ریزی های لازم را داشت اما چرا سهم استان از دریافت این تسهیلات صفر بوده جای سوال دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: