به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که طرح رتبه بندی معلمان که اکنون مهمترین مطالبه فرهنگیان کشور است بزودی اجرایی می شود.

به گزارش خبردنا/ " حسنعلی عزتخواه " در پاسخ به این سوال که شرایط کنونی اقتصادی مشکلات گسترده ای را اکنون برای مردم بویژه فرهنگیان بدلیل پایین بودن حقوق آنان دوچندان کرده است، سرانجام اجرای طرح رتبه بندی معلمان به کجا انجامید؟ اظهارداشت: این طرح تا پایان دولت آقای روحانی مَسکوت ماند هر چند در آن دولت این بحث مطرح و تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سه سال جهت رتبه بندی در نظر گرفته شد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت دوزادهم در اجرایی نکردن طرح رتبه بندی معلمان، خاطرنشان کرد: اعتباری که آن دولت برای اجرای این طرح پیش بینی کرده بود نمی توانست جوابگوی اجرای طرح رتبه بندی باشد و هیچ اتفاق خاصی برای معلمان کشور رخ نمی داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعتباری که دولت گذشته برای این طرح پیش بینی کرده بنطر می رسد قصدی برای اجرای آن نداشت و البته دولت جدید هم قول نداد که آن را اجرایی کند اما الان مسوولیت اجرای آن را برعهده گرفته است.

عزتخواه با تشریح برخی وقایعی که در زمان اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم رخ داد، ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان 27 بار تاکنون بازبینی شده و برای اولین بار است که یک طرح به این مُهمی برای ارزیابی حتی در مدارس نظرخواهی از فرهنگیان شود.

وی افزود: نشست های مختلفی برای اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان به بهترین شکل ممکن در استان های مختلف کشور برگزار و اعتباری که دولت برای اجرایی شدن آن درنظر گرفت هم 38 هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتباری که دولت آقای روحانی برای این طرح پیش بینی کرد کجا و اعتبار کنونی دولت آقای رئیسی کجا، تصریح کرد: اختلاف بین هر دو اعتبار نشان می دهد که کدام دولت علاقمند به اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان است.

عزتخواه گفت: برخی دستگاه های اداری دیگر نظیر کارکنان دستگاه قاضیی و وزارت بهداشت نیز راجع به افزایش حقوق و تغییر وضعیت پرداخت حقوق و مزایای شان هم معترض بودند اما دولت آقای رئیسی تنها با رتبه بندی معلمان موافقت کرد و 38 هزار میلیارد تومان برای اجرایی شدن آن در نظر گرفت.

وی، زمان اجرایی شدن طرح رتبه معلمان از سوی دولت سیزدهم را از شهریورماه سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال ذکر و اظهارداشت: با اجرای این طرح بنظر می رسد مشکلات معیشتی معلمان برطرف شود.

دشمنان انقلاب از تجمعات فرهنگیان سوء استفاده می کنند 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود از معلمان کشور خواست تجمعات خود را به کف خیابان ها نیاورند چرا که هم شآن و جایگاه آنان بالا و ارزشمند است و هم دشمنان انقلاب از این تجمعات نهایت سوء استفاده را می کنند.

عزتخواه گفت: دشمنان انقلاب همیشه منتظر این هستند تا چهره انقلاب اسلامی را چهره ای تیره و خشن معرفی کنند و ما از این نگران هستیم که نکند نفوذی های دشمنان در زمان تجمعات در بین جامعه فرهنگیان حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه قداست معلمی قداستی پاک و بی آلایش بوده و باید آن را مصون نگه داشت، خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان انقلاب در زمان تجمعات آرام معلمان تمام تلاش خود را می کنند تا بسترهای ناامنی و آشوب را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که نیازی به تجمعات خیابانی معلمان نیست چراکه طرح رتبه بندی آنان بزودی اجرایی می شود.

از فرماندهان سپاه برای آزادی معلم یاسوجی تشکر می کنم 

عزتخواه در پاسخ به سوال دیگری که سرانجام معلم یاسوجی که بازداشت وی در خیابان صورت گرفت و فیلم های آن در فضای مجازی منتشر شد به کجا انجامید؟ هم ادامه داد: قصد نداشتم به این موضوع ورود کنم چرا که موضوعی تمام شده است.

وی گفت: در همان ساعات اولیه دریافت اخبار و اطلاعات از این موضوع، با فرماندهان سپاه در استان نشست برگزار کردیم و مشکل معلم موردنظر نیز رفع و آزاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران این استان، بیان داشت: جا دارد از تعامل و همکاری فرماندهان ارشد سپاه پاسداران استان بویژه سردار خدمدل ، سردار مثنوی، سرهنگ شاهینی و سرهنگ مومنی که با ما در این ارتباط همکاری خوبی داشتند تشکر کنم.

عزتخواه افزود: در ساعاتی که در سپاه بودیم رفتارهای بسیار خوبی با خود معلم موردنظر از سوی فرماندهان سپاه شاهد بودم البته زمانی را که خود فرماندهان سپاه با آن معلم صحبت کردند را من نبودم و نمی دانم بین آنان چه گذشت اما وظیفه خود می دانم از همکاری و تعامل ارزشمند فرماندهان ارشد سپاه استان در این ارتباط تشکر کنم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: