به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
طی 2 هفته گذشته در میان التهاب موجود در بازار، قیمت بعضی از کالاها افزایش یافته یا کمیاب یا نایاب شده‌اند. از جمله این کالاها روغن جامد و مایع خوراکی بود.

به گزارش خبردنا/ کمبود روغن در بازار شهرها و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج مصرف‌کنندگان و فروشندگان را با مشکل مواجه کرده است.

یکی از اهلی شهر یاسوج که دنبال روغن می گردد ، گفت: برای پیگیری این مساله به فروشگاهای زنجیره‌ای و تعدادی سوپرمارکت در مناطق مختلف شهر سر زدیم حتی یک روغت هم گیرم نیامد و به سمت قفسه روغن هم که رفتم با قفسه های خالی مواجه شدم.

یک مرد یاسوجی طی تماس تلفنی عنوان کرد: در شهر یاسوج روغن پیدا نمی‌شود و اگر هم موجود باشد باید در مغازه با خرید اضافه‌تر همراه شود. سوال من این است که چرا باید برای روغن که یک کالای اساسی است ساعت‌ها در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها دنبال آن بگردیم و گیرمان نیاید؟

یک خانم جوان در بلوار شصت متری یاسوج از سوپرمارکت خارج می‌شود، می‌گوید متاسفانه به هر فروشگاهی مراجعه می‌کنیم می‌گویند روغن موجود نیست از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم این مشکل را رسیدگی و رفع کنند.

علی ارشدی، رئیس اتاق اصناف یاسوج در این زمینه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه بازار روغن در سطح کشور دچار باندها و مافیایی شده بطوریکه روغن تولیدی را وارد بازار نمی کنند و بعضا احتکار و انبار می کنند و برخی از آنها شناسایی و کشف شد تا جایی که تاریخ انقضای آنها به پایان رسید.

وی افزود: در شرایط فعلی روغن در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج مرکز استان موجود نیست.

ارشدی تصریح کرد: فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای با هم ارتباط دارند و به کارخانه ها متصل هستند همیشه باید دغدغه داشته باشیم که کالایی در بازار نایاب شود تا متقاضی زیاد شود بعد که متقاضی زیاد شده چند روز وارد بازر کنند و به هر قیمتی که دلشان خواست بفروشند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج عنوان کرد: برخی صنوف نیازمند روغن شهر یاسوج با کمبود روغن مواجه شد که مجبور شده با فرستادن کارگران خود موردی از فروشگاهها روغن سرانه مصرف مردم را تهیه و خرید کند.

ارشدی بیان کرد: با توجه به تعطیلات عید فطر مصرف بالا و روغنی در بازار نیست که انتظار داریم دستگاههای متولی در این زمینه جهت رفع مشکل چاره اندیشی کنند و با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مصرف کننده است، سهمیه روغن استان را بگیرند.

سید علی معتمدی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نبود روغن خوراکی در سطح بازار این استان گفت: بخشی از علت این کمبود به خارج از استان بر می گردد و بخش زیادی از این موضوع اینست که در پایان ذخیره دانه های روغنی هستیم و در آستانه شروع فصل برداشت دانه های روغنی قرار داریم.

وی افزود: طی جلساتی که با کارخانه روغن گچساران حدود ۴۰۰ تن مواد اولیه تحویل این کارخانه داده ایم که با توجه به توزیع محصول و روغن تولیدی، از دیروز ۱۰ تن روغن وارد بازار کرده ایم و متعاقبا این میزان بیشتر می شود.

معتمدی تصریح کرد: امیدواریم در روزهای آینده کمبود روغن در سطح بازار استان برطرف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: