به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
اجرای این طرح همواره دغدغه دولت های قبل بوده ولی دولت سیزدهم تصمیم به عملی ساختن این اتفاق مهم تحت عنوان جراحی اقتصادی گرفته است .

 خبردنا: گرچه مولفه زیبای هدفمند سازی یارانه ها از جمله موضوعاتی بوده که طی چهار دهه از سپری شدن عمر انقلاب اسلامی همواره جزو برنامه ها و در واقع دغدغه دولت های پیشین بوده ولی بنا به دلایلی این امر تا آغاز بکار دولت سیزدهم به حاشیه رفته بود .

به گزارش "خبردنا" اما با آغاز بکار دولت سیزدهم بار دیگر از هدفمند سازی یارانه ها سخن بمیان آمد و امروز پس از چندین ماه از تثبیت دولت انقلابی این مولفه به حاشیه رانده شده به متن آمده و با مفهوم جدید مردمی سازی یارانه و توزیع عادلانه ثروت می رود تا زمینه ساز تحول اقتصادی بزرگ در کشور بشود.

هر چند که صحبت های اولیه از مردمی سازی یارانه ها و توزیع ثروت و در حقیقت رسیدن حق به صاحبان اصلی اش که همان طبقات زیردست و کم برخوردار جامعه بود به مذاق خیلی ها خوش نیامده و انتقادات بی پایه و بی اساس را علیه این تصمیم دولت و در واقع ارکان حکومتی آغاز کردند ولی گفت و گوی زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم در خصوص زوایای انجام این طرح بزرگ جراحی اقتصادی و به دنبال ان شروع  واریزی ها به دهک های نخست جامعه مردم را به واقعیت موضوع مطمئن کرده است.

عزم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها

رئیس‌جمهور شامگاه دوشنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در پنجمین ⁧گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم، ⁩ابعاد طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را به صورت شفاف با مردم در میان گذاشت.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این برنامه تلویزیونی، تصمیم دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ها و نحوه تخصیص ارز ترجیحی را به نوعی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه دانست و گفت: از این به بعد پول مستقیم به دست مردم می‌رسد و می توانند خود برای آن تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: ما مصرف سرانه مردم را لحاظ کرده‌ایم و سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرد به سه دهک نخست از ۱۰ دهک، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان در ماه اختصاص یابد و در دهک‌های چهارم به بعد هم هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

در حقیقت واریزی مبالغ یاد شده ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومان به حساب دهک های موردنظر ۷۲ساعت پس از سخنان رییس جمهور نشان داد که عزم دولت برای اجرایی کردن این طرح بنیادی در تحول اقتصادی و کمک به معیشت مردم واقعی است .

در شرایط کنونی وظیفه تک تک دلسوزان و دردمندان نظام و انقلاب اسلامی است که پا پیش نهند و دولت را در این ریسک بزرگ  و عبور از این پیچ و گردنه تاریخی یاری رسانند تا شاهد بهبود وضعیت معیشت مردم  پس از سالها بی ثباتی و سرگردانی باشیم .

 روز گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد نشست شورای اداری اضطراری پیرامون روشنگری این طرح بزرگ اقتصادی تشکیل شد و مدیران ارشد و میانی استان ضمن تشریح مزیت های این طرح مردم را به همراهی در اجرای این اقدام بزرگ دولت فراخواندند.

اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها زمینه ساز آغاز تحول اقتصادی در کشور 

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اضطراری از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه ثروت به عنوان زمینه ساز تحول اقتصادی در کشور و استانها  یاد کرد و مدیران دستگاههای اجرایی را برای تشریح دقیق و بیشتر واقعیات این طرح به مردم فراخواند.

 

 سید علی  احمد زاده  افزود: اجرای این طرح همواره دغدغه دولت های قبل بوده ولی دولت سیزدهم تصمیم به عملی ساختن این اتفاق مهم تحت عنوان جراحی اقتصادی گرفته است .

وی تاکید کرد: برای نجات اقتصاد کشور  رئیس جمهور آبرویش را به میدان آورده و این اقدام همان تفکر شهادت طلبی است لذا باید با هم افزایی و همدلی دولت و رئیس جمهور را حمایت کنیم تا شاهد تحقق جراحی اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم .

عزم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها

احمد زاده تصریح کرد: به اعتقاد رئیس جمهور از دورن باید کشور را ساخت و اقتصاد متحول شود، بدون تردید اجرای طرح مردمی سازی یارانه و توزیع عادلانه آن یک الزام عقلی است.

وی ادامه داد: پیش از این انحراف اساسی در بحث یارانه ها وجود داشت و به دست مردم نمی رسید و سرمایه داران اوضاع شان بهتر شد اما فقرا همچنان در رنج ماندند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تمامی اقتصاد دانان و نخبگان به اهمیت مردمی سازی یارانه ها واقفند و اجرای این طرح را یک ضرورت می دانند.

احمد زاده تاکید کرد: در گذشته، انحراف اساسی در رسیدن کالاهای اساسی به دست مردم وجود داشت اما هم اینک اوضاع سامان خواهد یافت و دست سودجویان قطع خواهد شد.

وی بیان کرد: همه مدیران و مسئولان باید برای اجرای مطلوب این طرح پای کار بیایند و عملیاتی شدن صحیح این طرح یک تکلیف است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی معیار های بازدارنده برای گرفتن سرمایه در گردش در استان توسط بانک ها  باید حذف شود و هیچ بانکی حق ندارد که کوتاهی کند.

احمد زاده افزود: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین وضعیت غذایی در دنیا به مخاطره افتاده است.

وی تاکید کرد: ۴۰ درصد غلات استراتژیک در جهان متعلق به روسیه و اوکراین است و بیشتر کشور ها با بحران مواجه شده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در شرایط کنونی هیچ یک از بانک های استان حق برداشت از یارانه مردم به دلیل تاخیر در اقساط و یا دلایل دیگر را ندارند.

احمد زاده  با اشاره به اینکه  رسانه ها باید کمک کنند تا این طرح به خوبی در کشور اجرا شود تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی و یا رسانه ای که سبب تشویش و کشاندن مردم به سطح خیابان ها شود باید پاسخگو باشد. 

طرح مردمی سازی یارانه ها در راستای منافع کشور و مردم است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج  هم در این نشست گفت: احرای طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن در راستای منافع کشور و مردم است و باید در این باره اقناع عمومی صورت گیرد.

عزم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها

حاکیست که آیت الله سید نصیر حسینی  نقش رسانه ها را در خصوص بیان زوایای ریز و درشت این طرح در جهت آگاه سازی مردم و اقناع آن ها برای اهمیت اجرای طرح بی بدیل  و اثر گذار دانست .

وی افزود: نظارت و مدیریت طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن ها بسیار مهم است و نباید بگذاریم سودجویان از این طرح سوء استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم استان از این موضوع خوشحال هستند که از این پس یارانه به جیب خودشان می رود، انحرافی نیست و مشکلات شان رفع می شود.

 آیت الله حسینی تاکید کرد: همه دولت های قبل خواهان اجرای این طرح بودند اما به دلایل مختلف موفق به اجرا نشدند.

وی تاکید کرد: رسانه های معاند اصل نظام را هدف قرار گرفته اند و با بد جلو دادن طرح هدفمندی یارانه ها به دنبال ایجاد تشویش هستند.

معاون اقتصادی استاندار ، رییس سازمان دیریت و برنامه ریزی و دیگر مدیران کل حوزه های اقتصادی و مرتبط در بخش دولتی و خصوصی از دیگر سخنرانان  این نشست اضطراری بودند که همگی بر مزیت های فراوان اجرای این طرح مردمی اجماع داشتند و برای تحقق آن در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام امدگی کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: