به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
در اقدامی تحسین برانگیز:
پنج رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه های مطرح ایران، عضو کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد شدند

خبردنا/ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از عضویت پنج رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه های مطرح کشور در کمیته تحقیقات برای اولین بار خبرداد و عضویت این استاد مطرح دانشگاهی ایران را گامی موثر برای توسعه زیرساخت های صنعت برق در این استان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، " جمال معتمدی زاده " در نشست کمیته تحقیقات این شرکت با ابراز خوشحالی خود از پذیرش عضویت پنج رئیس و اعضای هیئت علمی چهار دانشگاه مطرح کشوری در کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق این استان، اظهارداشت: با رایزنی های صورت گرفته و علاقمندی این اساتید مطرح کشوری برای رفع مشکلات زیرساختی صنعت برق در استان کهگیلویه و بویراحمد، برای اولین بار، این اساتید و مسوولان چهار دانشگاه مشهور ایران و خاورمیانه به عضویت کمیته تحقیقات این شرکت درآمده اند.

وی با تقدیر فراوان از پذیرش این عضویت ها، خاطرنشان کرد: "دکتر محمود فتوحی فیروزآباد" رئیس دانشگاه صنعتی شریف تهران، "دکتر گئورگ قره پتیان ، دکنر مهدی صلاری نادری و دکتر جواد مُختاری " اعضای هیئت علمی دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر تهران ، " دکتر مصطفی صدیقی زاده " عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و " دکتر مصطفی برناپور " عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج، اعضای کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور این اساتید برتر دانشگاهی ایران در کمیته تحقیقات این شرکت می تواند فرصت مناسبی برای سایر اساتید دانشگاهی و دانشجویان شاخه های صنعت برق در دانشگاه های استان برای علم آموزی و توسعه دانش خود باشد.

معتمدی زاده با بیان اینکه متاسفانه شبکه های توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث استانداردسازی و فناوری های لازم، شرایط مناسب را ندارد، یادآورشد: حدود 10 هزار کیلومتر شبکه برق در این استان وجود دارد که احداث بخش عمده ای از این شبکه ها به بیش از 40 سال می رسد.

وی گفت: بنا داریم از اعضای جدید کمیته تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد جهت بازدیدهای میدانی از زیرساخت های صنعت برق در این استان دعوت نموده تا بتوانیم از تجربه و علم این اساتید بین المللی و ملی نهایت بهره لازم را ببریم.

رئیس شورای انسجام بخشی صعت آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموع فیدرهای عمومی در این استان را 59 فیدر ذکر و اظهارداشت: 10 فیدر اخصاصی دیگر در استان وجود دارد که هفت فیدر آن در گچساران ، 2 فیدر در دنا و یک فیدر در بویراحمد است.

معتمدی زاده، تعداد پُست های فوق توزیع برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را 12 پُست برشمرد و خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار این استان 466 مگاوات بوده که نیاز است به مدیریت مصرف برق توجه ویژه ای شود.

وی گفت: 280 هزار اشتراک برق در استان وجود دارد که می توان گفت به نسبت مساوی در مناطق گرمسیری و سردسیری تقسیم شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: