به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۸۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
دانشجویان باید همواره مطالبه گرانی واقع گرا ، صادق ، شفاف ، صریح ؛ آگاه ، مودب ، پرهیز از شعار زدگی ، دوری از احساسات جوانی خاص سنین دانشجویی ، مستقل از جریانات زیاده خواه سیاسی و مقید به رعایت اخلاق با لحاظ شرایط جامعه و معذورات و محدودیت های حاکم بر آن و مطلع از وظایف مسئولان برای حل مشکلات مردم باشند .

خبردنا - عادل علیبازی *: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت در تهدید نامه ای از نماینده کهگیلویه بزرگ خواسته است تا دعوت آنها را برای مصاحبه و پاسخ به پرسش های آنها بپذیرد !

" خبردنا " ضمن انتشار این تهدید نامه نکاتی را خدمت این عزیزان عرض خواهد کرد .

این بیانیه به شرح زیر است.

الحمد الله رب العالیمن.
سال‌های سال است که دانشجو، نماد مبارزه این قشر از پیکره جامعه در مقابل بی عدالتی داخلی و خارجی تلقی می‌شود.
دانشجو، که با ابزار علم و اندیشه آینده کشور و مردم خود را خشت به خشت می‌سازد، چون همین آینده را مورد تهدید بدخواهان ببیند تاب نمی‌آورد، و همین است که نهاد دانشگاه را نه فقط به سنگر جهاد علمی، که به پایگاهی پویا برای دفاع از حقوق مستضعفین بدل می‌کند.
اما با وجود نقش‌آفرینی مؤثر دانشجو در مطالبه عدالت و ارائه‌ی راه حل جهت برون رفت از پیچ مشکلات، توجه مسئولین کشور به دانشجو اغلب از تبریکاتی مصنوعی و برای خالی نبودن عریضه فراتر نمی‌رود و پس از آن، ما می‌مانیم و مسئولانی که هیچگاه خیال دانشجو را هم از ذهن نمی‌گذرانند.
مصداق آن هم دعوت‌های مکرر و پی‌درپی که از حجت الاسلام موحد نماینده محترم مردم شریف کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده به عمل آمد؛ تا در دانشگاه حضور یافته و پاسخگوی مطالبات عدالت خواهانه‌ی دانشجویان باشند، اما ایشان سکوت پیشه کرده و ...
جناب آقای موحد با مسکوت گذاشتن دعوت مکتوب بسیج دانشجویی بار دیگر ثابت کرد مردمی بودنش محدود به پست‌های پوپولیستی فضای مجازی‌ست نه حقیقی و واقعی.
جناب آقای موحد، شما چرا خلاف سخن مقام معظم رهبریامام خامنه‌ای عمل می‌کنید که فرمودند: من عقیده‌ام این است که مسئولین باید در دانشگاه‌ها شرکت کنند.
در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت تا پایان هفته آتی دعوت خود از جناب آقای موحد را تمدید نموده و چنانچه طی مسیر بهارستان تا دانشگاه برای ایشان دشوار است، جنبش دانشجویی خود به دیدار ایشان رفته و بلندگوی مطالبات مردم خواهد بود.
منش و رویه جمهوری اسلامی هرگز بی‌توجهی به ملت و دانشجو به عنوان قشر نخبه آن نبوده است و اگر بعضی مسئولین همانند اقای موحد قصد چنین بدعتی دارند، جنبش دانشجویی ایستادگی و مقابله با آن را وظیفه خود می‌داند.
والسلام
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت

و اما سخنی با عزیزان جوان بسیجی دانشگاه آزاد دهدشت :

1- نگارنده چه در نشست های خصوصی و چه در حوزه رسانه ای و فضای عمومی به عنوان یکی از منتقدان نماینده کهگیلویه شناخته شده است و این مطالب دلیلی بر نادیده گرفتن یا حل انتقادات نبوده و نیست . البته که معتقدیم در نقد بیان همواره جانب انصاف و اخلاق را لحاظ کرد . امیداریم و از خدا می خواهیم به این نیت صادقانه ما نیز جهت خیر ببخشد انشاله .
2- نگارنده خود یکی از دانشجویان فعال در عرصه های اجتماعی و سیاسی بوده و الان نیز هست بنابراین آنچه گفته و نوشته می شود در فضای بیگانه با فضای جنبش های دانشجوئی نیست و کاملا با درک شرایط حاکم بر احساسات پاک دانشجویی و مطالبات دلسوزانه و صادقانه شما عزیزان با شما صحبت می نمایم .
3- دانشجویان باید همواره مطالبه گرانی واقع گرا ، صادق ، شفاف ، صریح ؛ آگاه ، مودب ، پرهیز از شعار زدگی ، دوری از احساسات جوانی خاص سنین دانشجویی ، مستقل از جریانات زیاده خواه سیاسی و مقید به رعایت اخلاق با لحاظ شرایط جامعه و معذورات و محدودیت های حاکم بر آن و مطلع از وظایف مسئولان برای حل مشکلات مردم باشند .
4- نفس حضور مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شواری اسلامی و البته آقای " موحد " در دانشگاه با دعوت جنبش های دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی که در میان عامه مردم و دانشجویان از قداست ذاتی برخوردار است حتما امری میمون ، مبارک و پسندیده است و حتما باید حضور پیدا کنند اما اینکه هردعوتی باید پاسخ مثبت دعوت شونده را به همراه داشته باشد و اگر به هر دلیلی نتواند حضور پیدا کند پس ایشان از مسیر پاسخگویی یا احترام به دانشگاه ، دانشجو و مردم خارج شده است بنظرم مقداری بی انصافی است . دعوت کننده باید به محدودیت ها و معذورات دعوت شونده احترام گذاشته و چنان رفتار ننماید که حتی سایرین هم فرار را بر قرار ترجیح بدهند .
5- مطلع این دعوت نامه که بیشتر به تهدید نامه شبیه است چنان است که گویی با "چماق " به استقبال نماینده کهگیلویه رفته اید ! معمولا در دعوت نامه ها لحنی آرام و محترمانه بخصوص در شروع استخدام می شود اما در این تهدید نامه هرچه ضعف ارتباطی با دانشگاه و دانشجویان در کشور ! دیده می شود بصورت مصداقی به " موحد " نسبت داده می شود که اگر نگوییم ظلم به ایشان است حداقل بی انصافی است !
6- گفته اید که " جناب آقای موحد با مسکوت گذاشتن دعوت مکتوب بسیج دانشجویی بار دیگر ثابت کرد مردمی بودنش محدود به پست‌های پوپولیستی فضای مجازی‌ست نه حقیقی و واقعی" !
چه موافقان و چه مخالفان و چه منتقدان نماینده کهگیلویه بزرگ همگی بر یک نکته درباره عملکرد ایشان قدر مشترک دارند و آن اتفاقا مردمی بودن در فضای حقیقی است که اگر نبود این ویژگی ممتاز برای چندین دوره متوالی افتخار نمایندگی مردم کهگیلویه بزرگ را نداشت ! و البته در مردمی بودن هم فیلم بازی نمی کند و آنچه همه سالها دیده اند همان هست چه بخواهیم بپذیریم چه نخواهیم باور کنیم .

7- در پاراگراف آخر نامه نوشته اید :
"در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت تا پایان هفته آتی دعوت خود از جناب آقای موحد را تمدید نموده !
منش و رویه جمهوری اسلامی هرگز بی‌توجهی به ملت و دانشجو به عنوان قشر نخبه آن نبوده است و اگر بعضی مسئولین همانند اقای موحد قصد چنین بدعتی دارند، جنبش دانشجویی ایستادگی و مقابله با آن را وظیفه خود می‌داند" .

اوج تهدید نماینده از سوی عزیزان بسیج دانشجویی همین پارگراف آخرست . هرچند ذات پاک و صادقانه دوستان دانشجو امری ممدوح و قابل درک است اما با آن مطلع و این مخرج به نظر می رسد که موحد برای یک مسابقه بوکس دعوت شده باشد تا یک نشست صمیمانه دانشجویی !! به نظرم با این تهدید هر مسئول دیگری هم جای آقای موحد باشد نباید این تهدید را بپذیرد و به دانشگاه بیاید !
می طلبد عزیزان ضمن حفظ چارچوب های تشکیلاتی خود آداب دعوت و میزبانی فاخر از مسئولان در هر رده ای را هم لحاظ نمایند.

همه ما با احترام به همدیگر و پذیرش اختلافات فکری ، عقیدتی ، سیاسی و مدیریتی باید درکنار هم برای توسعه زادگاهمان تلاش نماییم و البته همواره به یاد داشته باشیم توسعه بدون اخلاق و حفظ حرمت ها محکوم به شکست است .

 

* صاحب امتیاز و مدیرمسئول 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
6
2
اوففف و ای قلم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
5
2
خدایی ظریفانه به موضوع و نگارش متن توجه شده و زیبا قلم زدی خارج از حب و بغض. احسنت پیشکسوت عرصه خبر
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
6
3
درود بر آقای علیبازی بسیار عالی فرمودین
واقعا بیشتر تهدید نامه بود تا دعوتنامه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
2
10
درود بر بسیج دانشجوویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
9
بسیج دانشجویی همواره فراجناحی بوده . طبق گفته رهبر انقلاب هیچگاه طرفداری جریان خاصی نکرده .
تا جایی که اطلاع دارم بیج دانشجویی دهدشت از زاکانی و ذوالنور که مشغله بیشتری از اقای موحد دارند هم دعوت نمود و پاسخ گرفتند که به دلیل مشغله نمیتوانند شرکت کنند .
اما اقای موحدد با کمال پر روییی ۴ بار دعوت محترمانه و رسمی بسیج دانشجویی را رد نمود . و هیچگاه پاسخ نداد که میپذیرد بیاید یا نه .
بیسج دانشجویی همواره مطالبه گر از مسولین پر رو است .
لطفا پاچه خواری نکنید اقای علیبازی . و خود را نبازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
9
برادر عزیز میدانم ک این متن به قلم یکی از اساتید هست و ن دانشجو ک دانشجویان را بیسواد خواند صرفا جهت اطلاع ان استاد گرامی این یک بیانیه بود و ن دعوت نامه تفاوتشون رو بدانید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
9
بهترین جوابی که میشه داد اینه که آقای موحد در پرسش و پاسخ دانشجویی که برای سومین بار در سال تحصیلی جاری از ایشان دعوت شده شرکت کنه.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
10
اقای علیبازی که به نقد از این بیانیه قلم زدید.
بنده به عنوان یک دانشجو به شما اعلام میکنم:
از قلم صریح و شفاف ما بترسید...
در صورت عدم پاسخگویی مجدد از طرف جناب موحد بیانیه ای دیگر چه بسا تند تر و شفاف تر صادر خواهد شد.ما با احدالناسی تعارف نداریم.چراکه این مردم برای ما اولویت دارند.
پاسخ ندهید و پوپولیستی(عوام فریب)بودن خود را بار دیگر ثابت کنید...✋
من الله توفیق
محمد باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
1
سلام بهترین تصمیم اینه ک اقای موحد درجلسه پرسش و پاسخ دربین دانشجویان حاضر بشع..نقدشما خارج از انصاف و درجریان روند موضوع دعوت نامه وبیانیه نبودید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
1
آقای علیبازی میان زد و بند های سیاسی خودتون مضحک هست ک هنوز فرق دعوت نامه با بیانیه رو نمیدونید......
این طور که مشخصه این بیانیه هست که بعد از دعوت نامه صادر شده
Sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
2
آقای علیبازی ما به عنوان دانشجو.
یه بیانیه دادیم. ولی آقای موحد بدون جواب گذاشتن مارو.
در دیدار اخیر با رهبر عزیزمون فرمودند. که از مطالبه گر. و از مسولان دعوت کنید. و ما قشر دانشجو به حکم سخنان رهبریمون عمل کردیم و بیانیه. ترتیب دادیم
که اینگونه برخورد کردن.
آقای موحد. حتی زحمتی به خودشون ندادن که جوابی به بیانیه که ما داده بودیم بدهد... .


اینگونه که مشخص شده. از قشر دانشجو ترس دارن و گرنه دلیل بر نیومدن نداشتن
وما عزممون جز میکنیم و بیاینه دیگه. صادر میکنیم. در غیر این صورت ما خودمون پیش قدم میشم..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
1
بسیج یعنی :
احساس آمیخته‌ی با عقلانیت؛

حرکت و عمل آمیخته‌ی با مبنای فکری؛

عمل‌گرایی همراه با آرمان‌گرایی؛

دیدن افق‌های دور دست؛

بسیجی که باشی جنگ باشد تیر میخوری و صلح باشد فحش
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
1
واقعا برات نماینده شهرم متاسفم
دختر تاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
0
بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است كه اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است
انشاءالله ک جناب آقای موحد سر قولشان بماند
Rd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
0
با سلام اول اینکه تهدیدی در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت ما ندیدیم دوم ایکنه آقای موحد نه تو این مناظره بلکه تو کلیه مناظرات نمیتونه شرکت کنه چون دفاعیه ای از عملکرد ضعیف خود نداره
سوم نمیدونیم چرا بعضی افراد با مغلطه از عملکرد ضعیف ایشون دفاع می‌کنند
ترمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
0
سلام وقتتوت بخیر
سر صحبتم با شماست آقای علیبازی چون برای قلمتان احترام قائلم اگر این کامنت ها برای آقای موحد مهم بودن که به دعوت دانشجویان پاسخ میدادن . اما بسیج دانشجوی ، تشکل بسیج دانشجوی همواره ثابت کرده که تشکلی مستقل هست و برایش فرقی ندارد که نقد وارد شده به رئیس جمهور باشد یا نماینده شهرستان
به نظر شما نماینده ای که حتی حاضر نیست عنوان کند که من مشغله کاری دارم یا جوابی برای این بی پاسخ گذاشتن دعوت های مکرر ندارند چه پاسخی باید داد عنوان پاسخ کارشان با قلم شما ✍
نیگم سیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
0
اوضاع خیلی خیته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
0
در گرما گرب تعاملات سیاسی خودتون مضحک هست ک هنوز فرق بيانيه با دعوت نامه رو نمیدونید.این طور ک معلومه این بیاینه در خصوص عدم پاسخگویی آقای موحد برای سومین بار در جمع دانشجویان صادر شده.
گیریم که تمام نقد های شما بجا هست،بجای این خودشیرینی ها بگید نماینده بیاد در جمع دانشجویان
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
0
با سلام اول اینکه خود شما الان نویسنده را متهم کردید در صورتی ک خود شما هم باید مطالبه گر باشید منم به شما نقد دارم ک متنتون منو یاد ماله کشی میندازه ، و اینکه میخاین با کفتن اینکه نویسنده با جناب موحد مشکل داره ارزش این نامه رو پایین بیارین ، در ضمن نویسنده گفته ک بارها دعوت کرده و جوابی نشنیده ک از جناب موحد چنین رفتاری ناپسندی بعید است ، در ضمن نماینده ای ک از عملکرد خود مطمئن باشد اگر با گرز ک هیچ با تانک و مسلسل هم روبرو شود نباید باکی از جواب دادن داشته باشد ، و گفتیدهر مسئولی جای جناب موحد بودن شرکت نمیکردند اولا چرا اکر مسیولی تهدید شود ک اکر بیاید نقد تندی علیه ش میشود نیاید یعنی دانشجو بیاید قربان صدقه نماینده برود اکر زمانی دانشجو بوده باشید ولی دانشجوی مطالبه گر قدری درک می‌کردیدک مشکلات را دیدن قطعا برای جوان سخت هست و شاید کمی عصبانی شود و تند صحبت کند نماینده با تحربه و سیاست مدار و کهنه کار ما باید جوابی ب او بدهد ک کمی خیال او را راحت کند ن اینکه حتی جواب نامه اش را هم ندهد و ای کاش در پایان نامه از جناب موحد میخاستید ک با حضورش در دانشگاه حسن نیتش را نسبت ب دانشجو نشان دهد ن اینکه فقط طرفداری کنید تا ما ب شما هم بدگمان شویم
نام:
ایمیل:
* نظر: