به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
بعضی‌ها تحت عنوان ساخت اردوگاه‌های گردشگری نسبت به تملک اراضی ملی اقدام می‌کردند که لیست این موارد در اختیار امور اراضی استان قرار گرفت.

خبردنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی کوچ عشایر از ۳٠ خرداد تا سوم تیر ماه ۱۴۰۱ در شهر یاسوج برگزار می شود.

به گزارش"خبردنا"، سعید طالبی پور در نشست با خبرنگاران، افزود: جشنواره ملی کوچ عشایر با دعوت از تمام استان‌های کشور به میزبانی شهر یاسوج به مدت سه روز از ۳٠ خرداد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان نیز در دست اقدام بوده و تا دو ماه آینده نهایی می‌شود، اظهار کرد: کارهای مناسبی در زیرساخت‌های گردشگری استان شکل گرفته، اما هنوز جای کار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه احداث تله کابین یاسوج، خاطرنشان کرد: مشکلات پروژه در حال رفع بوده و باید در فرجه زمانی اعلامی به پیمانکار، پروژه تکمیل شود.

طالبی پور با اشاره به ظرفیت اکوتوریسم استان، تصریح کرد: برخی از روستا توانسته‌اند از این پتانسیل برای ایجاد درآمد و اشتغال استفاده کنند و توسعه این مهم ضرورت دارد.

 وی با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از اشتغال روستایی است، ادامه داد: کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی استان نیز حمایت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از حمایت جامعه هدف و رشد زیرساخت‌ها خبر دهد و عنوان کرد: صدور ۳۳۲ موافقت اصولی طرح انجام و ۱۸ مورد مجوز احداث در بخش‌های مختلف صادر شد.

طالبی پور از تخصیص ۴۸ میلیارد ریال برای مرمت و احیای بلادشاپور خبر داد و تاکید کرد: در بخش تملک نیز ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی اظهارکرد: بعضی‌ها تحت عنوان ساخت اردوگاه‌های گردشگری نسبت به تملک اراضی ملی اقدام می‌کردند که لیست این موارد در اختیار امور اراضی استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان، گفت: کشور ما به دلیل پتانسیل‌های بالای گردشگری، از جمله ده کشور برتر جهان در این محور است.

طالبی پور با بیان اینکه گردشگری می‌تواند در کنار صنایع بزرگ خروجی مناسبی داشته باشد، افزود: کهگیلویه و بویراحمد کلکسیون پتانسیل‌های طبیعی است.

وی گردشگری زمستانی را یک ظرفیت مناسب دانست و  تصریح کرد: باید از پتانسیل پیست اسکی کاکان به شکل مطلوبی استفاده شود و در مناطق گرمسیری نیز ظرفیت‌های مناسبی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه موزه یاسوج در شأن ظرفیت‌ها و پتانسیل استان نبود، بیان کرد: موزه جدید یاسوج به بهره برداری رسیده و تا سه ماه آینده فاز تکمیل آن به بهره برداری می‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: