به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۹۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
بهزیستی به ازای هر فرد به کار گرفته شده در مشاغل خصوصی، تا سقف ۱٠٠ میلیون تومان به کارفرما تسهیلات پرداخت و مشوق‌های بیمه و حقوقی نیز در نظر گرفته شده است.

خبردنا: سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار خانوار با جمعیت ۳۵ هزار نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی این استان قرار دارند.

به گزارش"خبردنا"، محمدکریم آریا در نشست با خبرنگاران، با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در بخش دیشموک راه اندازی می شود، افزود: در منطقه دیشموک به عنوان پایلوت فعال هستیم و در محور خانواده‌ها چندین برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به جامعه هدف بهز یستی استان، اظهارکرد: ۱۹ هزار خانوار با جمعیت ۳۵ هزار نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با ۱۷۵ فعالیت و ریز فعالیت، بیشترین خدمات را به عموم جامعه ارائه می‌دهد.خدمات دهی در محورهای مختلف را اجرایی کرده ایم و برنامه ریزی هایی نیز انجام شده است.

آریا  تصریح کرد: تمام تلاش را برای ارتقای وضعیت به کار گرفته ایم و در بخش پرسنل نیز ارتقا در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی جامعه هدف خاصی را دارد، ادامه داد: تحقق اهداف توسط سازمان تسهیلگر، همکاری دستگاه‌های مختلف را طلب می‌کند.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیاست زدگی در دستگاه‌هایی مانند بهزیستی آفت است، تصریح کرد: باید فارغ از مباحث حزبی و جناحی به جامعه هدف ما خدمات ارائه شود.

آریا با اشاره به اینکه ایجاد خلل توسط مباحث سیاسی خط قرمز مجموعه ما است، اظهارکرد: باید بدون نگاه به این موارد پوشش حمایتی لازم عملیاتی شود.

وی توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان‌ها را یک ضرورت دانست و گفت: تا پایان راه بر همین شیوه عمل خواهیم کرد.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمرکز زدایی از خدمات دیگر برنامه ما بوده و دلیلی ندارد جامعه هدف با هزینه سنگین تردد برای یک عصا به مرکز مراجعه کند.

آریا از واگذاری مراکز به بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: تاکید ما بر خدمات دهی مناسب به جامعه هدف از طریق بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بحث مناسب سازی تنها مختص بهزیستی نیست، اظهارکرد: دستگاه‌ها در راستای رفاه عمومی و مردم، هر دستگاه وظیفه خود را انجام دهد.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به مبحث اعتیاد، فقر حاکم بر خانواده و وضعیت معیشت خانوارها اشاره کرد و گفت: آسیب‌های متعددی در استان ما وجود دارد.

آریا با اشاره به اینکه باید در بحث آسیب‌های اجتماعی پیشگیری مناسبی داشته باشیم، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و عنوان کرد: سعی خواهیم کرد درد را بشناسیم و بعد به دنبال درمان باشیم.

وی از راه اندازی اورژانس اجتماعی۱۲۳ در بخش دیشموک خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در این محور اجرایی خواهد شد.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت مردمی را از ظرفیت‌های استان دانست و ادامه داد: شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان فعال خواهد شد.

آریا با اشاره به وضعیت اشتغال جامعه هدف، عنوان کرد: اعتبارات بند د تبصره ۱۶ استان برای اشتغالزایی جامعه هدف از ۲٠ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۴ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که این میزان چهار برابر شده است.

وی از در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای توسعه فرهنگ بکارگیری معلولان خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی به ازای هر فرد به کار گرفته شده در مشاغل خصوصی، تا سقف ۱٠٠ میلیون تومان به کارفرما تسهیلات پرداخت و مشوق‌های بیمه و حقوقی نیز در نظر گرفته شده است.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعامل بانکی شکل گرفته، تصریح کرد: خیلی از جامعه هدف ما در بخش تضامین توان بالایی نداشته و تقاضا داریم بانک‌ها در حد امکان تعامل لازم را عملیاتی کنند.

آریا با بیان اینکه در بخش مسکن معلولان تفاهم نامه دستگاهی داریم، خاطرنشان کرد: مبالغ بلاعوض و تسهیلات به خانواده‌های دو معلول بدون مسکن پرداخت و در محور تک معلول‌ها نیز حمایت‌های پرداختی را داریم.

وی افزود: معافیت‌های انشعابی و پروانه‌ای نیز برای جامعه هدف ما در نظر گرفته شده است.

سرپرست بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خودکشی، خشونت‌های همسر آزاری _خانگی و روابط بین زوجین را در صدر آسیب‌های شناسایی شده بر اساس پرسشنامه‌ها و اقدامات کارشناسان دانست و تاکید کرد: بر اساس این آسیب‌ها، اقدامات و تبیین برنامه‌هایی شکل گرفت.

آریا با بیان اینکه طرح اطلس خودکشی در استان تدوین و در دست اقدام است، بیان کرد: ۲۲ تسهیلگر و۱٠۲ همیار در بهزیستی استان فعالیت دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: