به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

خبردنا: رضا صفایی‌پور، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون از بیماری لاعلاج خود پرده برداشت.

 

بازیگر پیشکسوت سینما به بیماری لاعلاج مبتلا شد

رضا صفایی‌پور که چندی قبل به دلیل عوارض بیماری پارکینسون به بیمارستان منتقل شده بود، درباره آخرین وضعیت سلامت خود چنین توضیح داد:

* بیماری لاعلاجی دارم که محمدعلی کلی هم داشت.

* این بیماری ناشی از عوارض کارهای رزمی است که انجام می‌داده و ضرباتی که خورده است حالا دارد عوارضش را نشان می‌دهد.

* دوشنبه شب همین هفته از بیمارستان به خانه آمدم، البته این به معنای درمان و مرخصی من نیست. بیماری‌ام پارکینسون است و چند شب پیش در جمع دوستان تعادلم را از دست دادم، با ۱۱۵ تماس گرفتند و آن‌ها بنده را به بیمارستان یاس منتقل کردند.»

*  «در شروع حمله درد زیادی داشتم و به بیمارستان منتقل شدم اما بیماری‌ام قابل مداوا نیست. پیگیری‌هایی برای چکاپ انجام دادیم قرار شد در نوبت آزمایش و ام‌آرآی باشم که منتظر نوبت آن هستم.»

* «الان بهترم اما این بیماری اذیت می‌کند. قرص‌هایی هم که می‌خورم تنها باعث می‌شود لرزش‌هایم کمتر شود و چیزی را درمان نمی‌کند. این همان بیماری لاعلاجی است که محمدعلی کلی هم داشت. ناشی از عوارض کارهای رزمی است که انجام می‌دادم و ضرباتی است که در کارهای رزمی می‌خوردم. این ضربه‌ها حالا دارد عوارضش را نشان می‌دهد.»

* «باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد، کاری نمی‌توان برایش کرد. پزشکان قرص‌ها را کم و زیاد می‌کنند تا لرزش‌ها کمتر شود اما هر شب حوالی ساعت ۱۰ این درد سراغ من می‌آید و از سر تا کتف و کمرم را درگیر می‌کند. قرص هم که می خورم، تا یکی دو ساعتی آرام می‌شوم اما مجدد دردش آغاز می‌شود. شاید اگر پزشک حاذق و خوبی معرفی شود، شرایطم کمی بهتر از این بشود.»

*  «پزشکان می‌گویند این بیماری‌ای است که باید با آن مدارا کنید. اما با این شرایط سخت چگونه می‌توان مدارا کرد؟ نزدیک ۱۰ سال است که من بی‌کارم و هیچ فعالیتی ندارم و این برایم سخت است، باید ببینیم خدا چه می‌خواهد و چه پیش می‌آید.»

نام:
ایمیل:
* نظر: