به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۹۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

خبردنا: کلاهبرداری از ۱۹ شهروند مشهدی که قرار بود تعطیلات خود را در کنار خانواده بگذرانند.

مردی جوان به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی مراجعه کرد و پس از طرح موضوع شکایت خود به اتاق کارشناس مربوط هدایت شد. شاکی در اظهارات اولیه اش مدعی شد که از سوی فردی متقلب هدف کلاهبرداری قرار گرفته و آبرویش در مقابل خانواده خود و همسرش رفته است.

استاندارد خودروهای داخلی بالاتر از برزیل و چین است / تست تصادف در ایران ۱۸ ماه دیگر انجام می شود

استاندارد خودروهای داخلی بالاتر از برزیل و چین است / تست تصادف در ایران ۱۸ ماه دیگر انجام می شود

این فرد در ادامه اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده خود گفت: قرار بود تعطیلات عید فطر را که مقارن بود با تولد پسرم در یک باغ ویلا برگزار کنیم. در سایت دیوار به دنبال محلی که فضای مناسبی داشته باشد، می گشتم که یک مورد آگهی نظرم را جلب کرد. تصاویر مربوط به یک باغ ویلا در اطراف مشهد بود که علاوه بر فضای مناسب دارای امکانات استخر، جکوزی و سونا هم بود.

البته قیمت درج شده در آگهی برای اجاره یک شبانه روز این مکان هم مناسب بود. موضوع را به همسرم گفتم و با شماره تلفن همراه درج شده در آگهی تماس گرفتم. فرد آگهی دهنده مردی جوان بود . بعد از پایان گفت وگو مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت به شماره کارتش واریز کردم.

طبق تفاهم هر دو طرف قرار شد بعد از پایان جشن تولد در آخرین لحظه تسویه حساب انجام شود. از فردای آن روز موضوع را به خانواده خود و همسرم اطلاع دادم و تاریخ جشن تولد را هم تعیین کردیم. همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه این اتفاق برایمان رقم خورد.

شاکی ادامه داد: با همسرم زودتر رفتیم که اگر ویلا نیاز به نظافت دارد، کارها را برای حضور مهمان ها انجام دهیم. دم در که رسیدیم چند مرتبه با فرد مورد نظر تماس گرفتم اما گوشی تلفن همراهش خاموش بود. از داخل باغ ویلا صدا می آمد و فکر کردم که فرد آگهی دهنده داخل خانه باشد.

بعد از چند دقیقه معطلی و درزدن های پی در پی مردی جوان در را باز کرد. موضوع را که شنید سرش داشت شاخ در می آورد. او گفت که مالک ویلاست و ملکش را هم به کسی اجاره نداده است. زمانی که آگهی مورد نظر را به او نشان دادم اظهار بی اطلاعی کرد. مانده بودم که چگونه در چشم پسرم نگاه کنم. کم کم مهمان ها هم یکی پس از دیگری سر رسیدند. پاک آبرویم رفته بود. جشن تولد را در خانه برگزار کردیم.

دستگیری متهم در قاسم آباد

تحقیقات پلیس برای شناسایی فرد کلاهبردار آغاز شده بود که چند شهروند دیگر به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی مراجعه کردند و هر کدام شکایت مشابهی را علیه فردی که با ترفند آگهی جعلی باغ ویلا مبالغی را کلاهبرداری کرده بود، مطرح کردند.

تحقیقات این پرونده همچنان ادامه داشت تا اینکه مأموران سرنخی از این فرد به دست آوردند و رد او را در یکی از خیابان های منطقه قاسم آباد مشهد زدند. اگرچه متهم فکر می کرد ردی از خود باقی نگذاشته اما مجریان قانون صبح دیروز او را شناسایی و در اقدامی غافل گیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

متهم که جوانی 23 ساله است ابتدا منکر هرگونه جرمی از سوی خود بود. او مدعی بود که هیچ خطایی از جانب وی سر نزده است. انکار های این فرد اما عمر کوتاهی داشت و حقیقت ماجرا با اظهارات مالکان یکی از باغ ویلا ها بر ملا شد. در نهایت مرد جوان به حرف آمد و به جرمش اعتراف کرد.

کسب منفعت مالی از راه غیر

متهم در اعترافاتش به افسر تحقیق پرونده گفت: به سراغ مالکان چند باغ ویلا رفتم و با قصد اینکه تصمیم دارم ملک آن ها را اجاره کنم، چند نمونه عکس از محل گرفتم. بعد از ثبت تصاویر آن ها را به عنوان باغ ویلای اجاره ای در سایت دیوار منتشر کردم. افراد وقتی با من تماس می گرفتند مبالغ را از آن ها به عنوان پیش پرداخت اخذ می کردم و سپس تلفن همراهم را از دسترس خارج می کردم.

این جوان 23 ساله که از انجام فعل مجرمانه خود پشیمان بود در ادامه تحقیقات مبالغ کلاهبرداری شده از برخی شکات را به آن ها بازگرداند اما آنچه در این پرونده مطرح است ضرر و زیانی می باشد که بر مال باختگان تحمیل شده است.

شکایت ۱۹ شهروند از متهم

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر جزئیات این پرونده گفت: متهم با انتشار آگهی جعلی برای رزرو باغ ویلا در ایام تعطیلات عید فطر مبالغی از 200هزار تومان تا 800 هزار تومان از شکات پرونده کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: تاکنون 19 نفر از شهروندان به پلیس فتای مرکز استان مراجعه و علیه متهم این پرونده شکایت کرده اند. البته با توجه به برگرداندن وجه کلاهبرداری شده به حساب مال باختگان اما این فرد برای کسب تکلیف نهایی به همراه مستندات موجود به دادسرا اعزام شد و تحقیقات از او برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: