به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۹۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

خبردنا: خودروهای مینی و خودروهای لوکس رئیس سابق امارات در یک پارکینگ هرمی در صحرا نگهداری می‌شوند. او مجموعه‌ای عجیب از انواع وسایل نقلیه داشت. از قایق‌ تفریحی لوکس «عزام» که بزرگترین قایق بادبانی خصوصی و لوکس تمام دوران‌هاست تا بزرگترین کامیون جهان، دوج پاور واگنی که خودروهای دیگر می‌توانند زیر آن پارک کنند.

دارایی‌های تجملی و خاص شیخ خلیفه، آنقدر زیاد و متنوع بودند که او بسیاری از آنها را تا پایان عمرش ندید.

شما سال‌هاست نام او را شنیده‌اید! شیخ خلیفه با انتقال میلیاردها دلار به دوبی این امارت را از یک بحران مالی تمام عیار نجات داد و به همین مناسبت بلندترین ساختمان جهان، برج ۸۲۸ متری دوبی، در ژانویه ۲۰۱۰ به طور غیرمنتظره‌ای به نام او، خورد و به برج خلیفه مشهور شد.

دارایی خالص شیخ خلیفه، او را به یکی از ثروتمندترین امپراطوران جهان تبدیل کرده بود. دارایی خالص او میلیاردها دلار تخمین زده شده و گفته می‌شود که در سراسر دنیا پخش است؛ جالب اینکه او برخی از این اموال را تا لحظه مرگش ندید.

 

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

یکی از ساختمان‌های تحت تملک شیخ در محله اعیانی می‌فر لندن

ثروتمندترین ملاک لندن

در لندن ساختمان‌ها و املاک زیادی وجود دارد که به نام شیخ خریداری شده؛ بر اساس گزارش گاردین که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، یک معامله سری ۵.۵ میلیارد پوندی ملک در این شهر یکی از این موارد بوده است. اسناد پاناما هم از چگونگی چند ده معامله ملکی دیگر که به نام شیخ در لندن انجام شده بود، پرده برداشت. اجاره این املاک که در اختیار حدود هزار نفر است، بیش از ۱۶۰ میلیون پوند در سال تخمین زده شده است.

صاحب میلیاردها بشکه نفت

طبق گزارش فوربس، شیخ ۹۷.۸ میلیارد بشکه از ذخایر نفت خام را در اختیار داشت. این بزرگترین بخش از دارایی اوست. ارزش این حجم از نفت خام، بیش از ۸۳۰ میلیارد دلار برآورد شده و ثروت خالص خانواده آل نهیان را به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار رسانده است. با این حال گفته می‌شود او مجموعه‌هایی بی‌نظیر هم در اختیار دارد.

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

قایق لوکس عزام با طولی در حدود دو برابر زمین فوتبال 

قایق یا جزیره؟ جواب: خودرو

شیخ مجموعه‌ای عجیب از انواع وسایل نقلیه داشت. از قایق‌ تفریحی لوکس «عزام» که بزرگترین قایق بادبانی خصوصی و لوکس تمام دوران‌هاست تا بزرگترین کامیون جهان، دوج پاور واگنی که خودروهای دیگر می‌توانند زیر آن پارک کنند. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود. او ناوگانی از خودروهای مرسدس بنز داشت که برای هر روز هفته به رنگی خاص درآمده بودند و به واسطه همین مجموعه به «شیخ رنگین کمان» معروف بود.

بزرگترین کاروان اقامتی که دارای چندین اتاق، سرویس بهداشتی و حتی سکوی دید باز است و خودروی پرنده‌ای که بیشتر شبیه یک جت است نیز در مجموعه‌ترین‌های شیخ قرار دارد اما تنها به عنوان یک کالایی کلکسیونی نگهداری می‌شوند. مثلا خودروی پرنده او زیاد دیده نشده است.

خودروهای مینی و خودروهای لوکس رئیس سابق امارات نیز در یک پارکینگ هرمی در صحرا نگهداری می‌شوند. اتومبیل‌های فوق‌العاده و کمیابی مانند بوگاتی ویرون، فراری، لامبورگینی، F۱ سفارشی و یکی از ۱۰ رولز رویس دراپ هد جهان در اختیار شیخ خلیفه بود. همچنین گفته می‌شود او بزرگترین مجموعه‌ از خودروهای مینی جهان را دارد. اکثر این مجموعه‌ ۴۰۰ (!) تایی و لوکس در گاراژ پیرامید (هرمی) نگهداری می‌شود و به نظر نمی‌رسد شیخ کهنسال پشت فرمان آنها نشسته باشد.

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

گاراژ پیرامید یا هرمی محل نگهداری مجموعه‌های خودرویی شیخ خلیفه

جالب اینکه اینها فقط آن بخشی هستند که در معرض دید عموم قرار گرفته و اخبار هواپیماهای بزرگ یا قصرهای او چندان منتشر نشده است اما یک دارایی پرحاشیه دیگر هم هست: یک جزیره! 

به گزارش وال استیریت ژورنال، جزیرة الفطیسی، جزیره‌ای عمدتا خالی از سکنه در نزدیکی ابوظبی، چند سال پیش به واسطه یک پروژه لایروبی خارق‌العاده سر زبان‌ها افتاد. مجموعه‌ای از کانال‌های پر پیچ‌وخم در انتهای جنوبی جزیره ساخته شد تا نام شیخ حمد بن حمدان آل نهیان، یکی از اعضای خاندان حاکم ابوظبی را نمایان کند اما مدتی بعد این اسم پاک شد و جزیره به نام شیخ خورد. جایی که قرار شد اقامتگاهی خصوصی برای او ساخته شود اما عمرش کفاف نداد و این اقامتگاه جدید را ندید.

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

نام حمد با کانال‌های آب جزیره ایجاد شده بود

 

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

خودروهای خاص شیخ خلیفه: کاروان عظیم الجثه

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

خودروهای خاص شیخ خلیفه: بزرگترین دوج تراک جهان

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

خودروهای خاص شیخ خلیفه: مجموعه مینی‌ها

 

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

خودروهای خاص شیخ خلیفه: لوکس‌ترین خودروهای کم‌نظیر

 

تصاویر دارایی‌های باورنکردنی حاکم درگذشته امارات

خودروهای خاص شیخ خلیفه: خودروی پرنده!

نام:
ایمیل:
* نظر: