به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
وی با هشدار به بی توجهی به محیط زیست گفت : روزهای آلوده که هوا تنفس می کنیم و بیماری های گوناگون ناشی از آلودگی هوا و آب و خاک و آسیب های جسمی و مالی ناشی از بر هم خوردن موازنه در محیط زندگی همگی نشات گرفته از بی مهری به محیط زیست است .

خبردنا :  مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد :حضور در جوامع محلی به همراه آموزش و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگ سازی از جمله برنامه های استان در زمینه نگهداری محیط زیست بویژه در هفته محیط زیست است .

به گزارش " خبردنا " به نقل از  روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ،  "اسلام جاودان خرد" همزمان با ۱۶ خرداد و آغاز هفته محیط زیست گفت : فرهنگ سازی زیر بنای توسعه پایدار محیط زیست است و به همین خاطر برنامه های گرامیداشت هفته محیط زیست در سال جاری بیشتر برپایه فرهنگ سازی است .
وی تصریح کرد : جوامع محلی و روستاهای اطراف و حاشیه مناطق حفاظت شده از مهمترین جوامع هدف محیط زیست در حوزه آموزش است که باید آموزش های لازم را برای چگونگی حفاظت از محیط زیست پیرامون خود فراگیرند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود : محیط زیست، امانتی آسیب پذیر است که بی توجهی در نگهداری آن به قیمت جان ، سلامت ما و نسل های آینده تمام خواهد شد.

جاودان خرد گفت : نباید اجازه بدهیم که محیط زیست در تصمیم های روزمره اقتصادی و اجتماعی فراموش شود .
وی با هشدار به بی توجهی به محیط زیست گفت : روزهای آلوده که هوا تنفس می کنیم و بیماری های گوناگون ناشی از آلودگی هوا و آب و خاک و آسیب های جسمی و مالی ناشی از بر هم خوردن موازنه در محیط زندگی همگی نشات گرفته از بی مهری به محیط زیست است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : باید باور کنیم که اگر تک تک افراد جامعه ، محیط بانانی هشیار برای مراقبت از آب، هوا، انرژی، خاک، گیاهان و جانوران نباشند همه ما که زنده ایم و نفس می کشیم ضرر خواهیم کرد .
جاودان خرد با اشاره به شعار هفته محیط زیست در سال ۱۴۰۱ گفت : "محیط زیست مردم پایه هوشمند و فناورانه" شعاری است که حسب ضرورت های امروزی برای هفته محیط زیست نامگذاری شده است .

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.

در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فردا یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
3
مدیریت ترسو بدرد محیط زیست نمی خوره
خواننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
0
ببخشید دوست عزیز
محیط زیست با قلع و قمع نیروها درست که نمیشود هیچ بلکه بدتر هم می شود البته که مدیریت های گذشته در محیط زیست این موضوع را به وضوح نشان داده است که اوضاع را بدتر کرده است
نام:
ایمیل:
* نظر: