به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۱۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

خبردنا: با گذشت چهار ماه پس از آلوده‌شدن یک زن آمریکایی به ویروس آبله میمونی و شروع انتشار آن از ایالت پنسیلوانیا، ادعاهای متعددی درباره عمدی‌بودن این حادثه توسط مقامات این کشور مطرح می‌شود.

 

مایک اسنایدر خبرنگار روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» در گزارشی می‌نویسد: در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ (۴ ماه قبل)، یک دستگاه کامیون مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) که یکصد میمون را برای این مرکز حمل می‌کرد، دچار حادثه شد و بر اثر آن چهار میمون آلوده به ویروس آبله فرار کردند. گرچه سه تا از این میمون‌ها پیدا شدند اما یکی از آنها هرگز یافت نشد. همه این میمون‌ها از جزیره موریس در قاره آفریقا به آمریکا منتقل شده بودند، یعنی دقیقاً جایی که اپیدمی آبله میمون در آنجا گزارش شده بود.

آیا گسترش آبله میمون عمدی بود؟

سی‌دی‌سی آمریکا هنگام تلاش برای یافتن این میمون‌های فراری به مردم هشدار داد که احتمالاً این حیوانات مبتلا به ویرویس آبله میمونی و همچنین ویروس میمون B هستند که می‌تواند سلامتی مردم را به خطر بیندازد. در همین زمان، یک زن از ایالت پنسیلوانیا به‌نام میشل فالون پس از تماس نزدیک با این میمون‌های فراری دچار علائم آبله میمونی شد.

آیا گسترش آبله میمون عمدی بود؟

این اتفاق در حالی رخ داد که در ماه مارس سال 2021 (یعنی درست 14 ماه قبل)، یک رزمایش بیولوژیکی با سناریویی تحت عنوان «حمله تروریستی با آبله میمونی» توسط چندین کارشناس و رهبران چندین کشور از چند قاره و به‌رهبری آمریکا انجام شد. دو سازمان امنیتی غیردولتی به‌نام‌های «ان‌تی‌آی» یا سازمان ابتکار تهدید هسته‌ای آمریکا و «کنفرانس امنیتی مونیخ» مشترکاً این رزمایش را انجام دادند که به این شرح بود: «در تاریخ 15 می 2022، کشور خیالی «آرنیکا» با استفاده از ویروس آبله میمونی که در آزمایشگاه اصلاح شده است، به کشور همسایه قدرتمند خود به‌نام «برینیا» حمله تروریستی خواهد کرد. در نهایت، این رویداد منجر به آلودگی 3.2 میلیارد نفر در سراسر جهان به این ویروس و مرگ 271 میلیون نفر بر اثر آن خواهد شد.»

آیا گسترش آبله میمون عمدی بود؟

نه‌تنها سناریوی این رزمایش پیشگویانه مشخصاً آبله میمونی بود، بلکه زمان همه‌گیری آبله میمونی در این سناریو نیز در زمانی بسیار دقیق یعنی 15 می سال 2022 (25 اردیبهشت 1401) تعیین شده بود.

کشورهای عضو گروه هفت شامل (آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا و کانادا) نیز با سناریوی دیگری که به‌موجب آن ویروس آبله با گاز گرفته شدن یک انسان توسط پلنگ شیوع می‌یافت، رزمایش آمادگی برای شیوع ویروس آبله را برگزار کردند.

آیا گسترش آبله میمون عمدی بود؟

ابعاد دیگر ماجراجویی آمریکا در خصوص ویروس آبله میمون آنگاه نمود بیشتری یافت که در تاریخ 19 نوامبر 2021 (6 ماه قبل)، افشاگری بزرگی دامن یک شرکت داروسازی در آمریکا را گرفت. مِرک (Merck) شرکت دارویی چندملیتی خصوصی در ایالات متحده، تعداد 15 ویال ویروس آبله را به‌صورت مخفیانه در آزمایشگاه خود نگهداری می‌کرد. درحالی که سازمان جهانی بهداشت در سال 1980 اعلام کرده بود که ویروس آبله (واریولا) به‌طور کامل ریشه‌کن شده است و طبق توافقات بین‌المللی، تنها دو آزمایشگاه در جهان (یکی در آمریکا و دیگری در روسیه) مجاز به نگهداری مقدار کمی از نمونه‌های ویروس آبله هستند.

آیا گسترش آبله میمون عمدی بود؟

در تاریخ 4 نوامبر 2021 (7 ماه قبل)، «بیل گیتس» بنیانگذار میکروسافت در آمریکا درباره خطر و پتانسیل تبدیل شدن ویروس آبله به یک سلاح بیولوژیکی هشدار داده بود و پرسیده بود؛ اگر یک بیوتروریست آبله را به 10 فرودگاه بیاورد چه می‌شود؟ بیل گیتس حتی گفته بود؛ اپیدمی‌های ناشی از بیوتروریسم حتی ممکن است بدتر از آنچه امروز از اپیدمی‌های طبیعی تجربه می‌کنیم باشد.

آیا گسترش آبله میمون عمدی بود؟

اظهارات بیل گیتس در ادامه فعالیت‌های نظامی آمریکا به‌روی ویروس آبله میمونی می‌تواند گویای پنهانکاری ایالات متحده در یک پروژه جنگ بیولوژیکی باشد که به‌زودی دامن مردم آمریکا و سایر کشورهای جهان را خواهد گرفت.

حال بسیاری از فعالان و کاربران رسانه‌های اجتماعی در داخل و خارج از آمریکا بر این عقیده هستند که شایع شدن این بیماری پس از اظهارات بیل گیتس و رزمایش تحت رهبری آمریکا و کشورهای عضو گروه هفت درباره آبله میمونی نمی‌توانسته اتفاقی باشد و مطمئناً ارتباطی بین آنها وجود دارد.

هرچند ان‌تی‌آی و کنفرانس امنیتی مونیخ هرگونه ارتباطی بین این ادعاها و شیوع بیماری آبله میمونی را رد می‌کنند اما باید در نظر داشت که دانش پیشرفته آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی در حوزه بیوتکنولوژی مرهون آزمایش‌های بیوشیمیایی به‌روی انسانها و نیز رزمایش‌های بیولوژیک است.

سابقه دولتمردان آمریکا در آلوده کردن عمدی سرخپوستان این کشور به سیفلیس (ایالت آلاباما ـ سال 1932)، استفاده از سم موسوم به «عامل نارنجی»، در طول جنگ ویتنام برای از بین بردن پوشش جنگلی و محصولات زراعی، آلوده کردن سربازان با گاز خردل (وزارت دفاع آمریکا ـ 1993) و بسیاری دیگر از این موارد بیانگر آن است که این دولت، حتی جان و زندگی مردم خود را جدی نمی‌گیرد و بعید نیست که با هدف توسعه جنگ‌افزارهای بیولوژیک خود، زندگی مردم دیگر کشورها را نیز به بازی بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: