به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۴۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

خبردنا: شب گذشته، بر اثر انفجار گاز هلیوم موجود در بادکنک، تولدی بدل به عزا شد و هشت کشته بر جای گذاشت.

در پی این حادثه دلخراش، کارشناس آموزش امداد و نجات هلال احمر استان همدان گفت: «عامل انفجار بادکنک‌های هلیومی، "متان" است»

در همین راستا، برخی کاربران توییتر نیز به این حادثه واکنش نشان دادند که برخی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

موسی راوندی در این مورد نوشت: ‌چون گاز هلیوم گرون شده، بادکنک تولد رو با گاز غیرمجاز پُر می‌کنن و می‌فروشن. دیروز تو جشن تولد، با انفجار بادکنک‌ها و آتش‌سوزی‌ای که راه می‌افته، بچه و ۳ تا از دوستاش، ۳ مادر و یک آقا کشته می‌شن تا یه عده بیشتر سود کنن... فکر کردن بهش هم دیوانه کننده است.

احسان محمدی با استفاده از لفظ «مفت مُردن»، نوشت : ‌«بادکنکی شدم» اصطلاح توئیتری‌ها برای اعلام خبر تولد است. دیشب آتش‌سوزی ناشی از انفجار بادکنکِ هلیومی جان ۸ نفر را در شهریار گرفت، از جمله سه کودک سه تا شش‌ساله. جشن تولد، بادکنک، مرگ! خیلی مُفت می‌میریم. خیلی.

سیاوش صفاریان‌پور (مجری تلویزیون) نیز اضافه کرد: ‌فروشنده بادکنک گازی که بجای هلیوم، هر گاز قابل اشتغال در بادکنک میریزد و میفروشد و آدم‌ها را میسوزاند و میکشد چه فرقی با ‎عبدالباقی دارد؟ امروز وقتی در رادیوم خبرش را گفتیم نفسم گرفت!

سارا غضنفری با یادآوری مرگ‌های آسان این سال‌ها تصریح کرد: ‌صبح که بیدار می‌شوید اگر ساختمان نریزد، قطار تصادف نکند، هواپیما را ...، مورد خفت‌گیری واقع نشوید و جان سالم به در ببرید  اما شب در تولد چند بچه بر اثر گاز هیدروژن بادکنک چون گاز هلیوم گران است، آتش گرفته و می‌میرید. در ایران این روزها ‎ مرگ در تعقیب شماست و خلاصی ندارید!

جشن تولد شهریار، چگونه مراسم عزا شد؟

داود پنهانی نیز با نگاهی به آسیب‌شناسی این ماجرا افزود: ‌انفجاز گاز هلیوم تو بادکنای تولد، باعث آتش‌سوزی و در نهایت مرگ ۸ نفر تو یه سفره‌خونه تو شهرک مریم در شهریار شده. کاهش ریسک یکی از مباحث مهم تو مدیریت بحرانه، کشوری که بتونه عوامل خطر‌آفرین رو تو زندگی مردم کاهش بده، یعنی مدیریت درستی داره. ‌این که پشت هم شاهد حادثه هستیم از متروپل و نشت گاز آمونیاک و حادثه‌ی قطار  گرفته تا انفجار بادکنک تو سفره‌خونه،یعنی ابعاد ریسک در همین محیط اجتماعی زندگی ما خیلی بالاست و در نتیجه و متاسفانه خسارتش هم داره هر روز زیادتر می‌شه.

جِنلی ، دیگر کابر توییتر ، با نگاتهی علمی‌تر به این حادثه نگریست و اذعان کرد: ‌تو شهریار بادکنکای هلیومی یه جشن تولد ترکیده چند نفر فوت شدن ۳تاشون بچه‌ی زیر شش سال بودن! گاز هلیوم به گاز نجیب معروفه و اصلا نمیتونه عامل باشه. گویا بادکنکا با گاز شهری پر شده بوده. فروشنده بادکنک رو باید پیدا کنن به ازای هر فوتی یه پرونده قتل شبهه عمد واسش باز کرد!

اما نکته مهمی که «شایان» به آن اشاره کرده، به این قرار است: ‌هلیوم گرونه و فقط آدم‌های مرفه توان خرید دارند. دلیل گرونیش هم به غیر وارداتی بودن و قیمت دلار، اینه که منابع استخراج هلیوم روی زمین محدود و در حال اتمامه. فکر کنم فقط تو آمریکا و قطر منابعش هست. ژاپن هم گویا گفته منبع جدیدی پیدا کرده. خلاصه دیدین مفت میفروشن، شک کن.

نام:
ایمیل:
* نظر: