به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۴۸۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

خبردنا: مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از پیگیری برای افزوده شدن فصل مهارت آموزی به قانون خدمت وظیفه عمومی خبر داد.

 

سردار موسی کمالی با اشاره به فعالیت و اهداف قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت:‌ از زمان تشکیل این قرارگاه تاکنون اصلی‌ترین هدف ارائه‌های آموزش‌های عمومی و حداقل یک مهارت تخصصی به سربازان وظیفه و تسهیل برای جذب و اشتغال آنان پس از پایان دوره خدمت است. در همین راستا نیز قرارگاه اقدامات قابل توجهی را در این خصوص انجام داده و تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترکی را با وزارتخانه‌های مختلف نظیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، ارتباطات و ... منعقد کرده است. همچنین با سازمان‌ها و ارگان‌هایی نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، هلال احمر، دانشگاه آزاد اسلامی، بانک‌ها و ... نیز همکاری‌های مشترکی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه لازم است که مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ضابطه‌مند شود، اظهارکرد:‌ البته در این خصوص مقررات و بخشنامه‌های خوبی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به سندملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه اشاره کرد که در جلسه شورایعالی اشتغال به تصویب رسید و از سوی رییس جمهوری نیز برای اجرا ابلاغ شد. این سند به نوعی میثاق نیروهای مسلح و دستگاه‌های کشوری در حوزه مهارت آموزی به سربازان است.

ورود مهارت آموزی به قانون سربازی

کمالی افزود:‌ در کنار این اقدامات، قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به دنبال وارد شدن موضوع مهارت آموزی به قانون خدمت وظیفه عمومی است. در همین راستا نیز رایزنی‌ها و اقداماتی انجام و لایحه‌ای نیز در این خصوص از سوی قرارگاه تدوین و از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دولت ارائه شده است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه این موضوع از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد، گفت: در صورت تصویب این طرح فصل جدیدی تحت عنوان فصل دهم به قانون خدمت وظیفه عمومی اضافه شده و موضوعات مرتبط با مهارت آموزی سربازان و حمایت از اشتغال و کارآفرینی آنان در این قانون وارد خواهد شد.

به گفته کمالی در صورت تصویب این لایحه و اضافه شدن آن به قانون خدمت وظیفه عمومی ضمانت اجرای طرح‌ها افزایش یافته و علاوه بر آن امکان اشتغال و کارآفرینی سربازان پس از پایان خدمت نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی از دولت و مجلس خواست که بررسی و رسیدگی به این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرارداده و نسبت به تصویب و اجرای آن اقدام کنند، چرا که این موضوع تاثیر بسیاری در خوشایندسازی دوران سربازی و نیز اشتغال و کارآفرینی سربازان پس از پایان دوره خواهد داشت.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اضافه کرد:‌موضوع دیگری هم که ما به دنبال آن هستیم، توجه به موضوع مهارت آموزی در قانون برنامه هفتم است که در این خصوص نیز اقدامات و رایزنی‌هایی در حال انجام است.

نام:
ایمیل:
* نظر: