به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۵۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
در صورت همکاری شرکت اجرای سد چم شیر و دستگاه‌های اجرایی استان در چند روز آینده بالغ‌بر ۱۳ میلیارد ریال برای اجرای دهکده گردشگری در این مکان هزینه می‌شود.

خبردنا: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت : در نشست با مدیر اجرایی شرکت ایجاد سد آبی چم شیر و مسوولان متولی موانع احداث طرح دهکده گردشگری سد چم شیر به عنوان مهمترین طرح حوزه گردشگری گچساران بررسی شد.

به گزارش"خبردنا"، سعید طالبی پور روز چهارشنبه در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تعامل دستگاه های اجرایی مشکل تامین زمین مورد دهکده گردشگری سد چم شیر در گچساران در حال رفع شدن است.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین یکی از موانع اصلی احداث دهکده گردشگری سد چم شیر گچساران بوده اظهار داشت: پنج هکتار زمین برای ساخت این طرح مهم گردشگری اختصاص یافته که در حال نهایی شدن برای تحویل است.


طالبی پور بیان کرد: انجام مراحل دریافت ماده ۲۳ برای اختصاص اعتبار ملی، اخذ مجوز انشعاب برق‌رسانی به محل اجرای دهکده گردشگری سد چم شیر از مهم‌ترین اقداماتی است که در ماه‌های اخیر از سوی این اداره کل با حمایت مسئولان استانی صورت گرفته است.


او افزود: در صورت همکاری شرکت اجرای سد چم شیر و دستگاه‌های اجرایی استان در چند روز آینده بالغ‌بر ۱۳ میلیارد ریال برای اجرای دهکده گردشگری در این مکان هزینه می‌شود.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در حوزه گردشگری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری از مهم‌ترین اولویت این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ است.

 

وی تاکید کرد: سکوبندی، آلاچیق، سنگ فرش، جاده سلامت، سوئیت های اقامتی و زیرساخت های ورزش های آبی از مهمترین بخش های پیش بینی شده در طرح دهکده گردشگری سد چم شیر گچساران است.

طالبی پور عنوان کرد:اقدام برای ساخت دهکده گردشگری در نزدیکی سد چم شیر با توجه به پیش بینی ورزش های آبی هوای مطلوب این منطقه حداقل در سه فصل سال می تواند تکمیل کننده جذابیت های گردشگری این شهرستان باشد.

وی اظهار داشت: رونق گردشگری در سواحل سد چم شیر افزون بر امکان ایجاد فرصت های شغلی مستقیم زمینه فروش سوغات محلی و صنایع دستی تولیدکنندگان بومی را فراهم می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: