به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
آنهایی که آن روزها چه صادقانه، شجاعانه و نجیبانه رفتند و "جان" بازی نمودند و اما این روزها، مسئولین بنیادی که به نام آنها آذین بسته است،از شمردن صفر های اعداد اختلاس های واقع در آن عاجز مانده اند......!!!

 خبردنا _ میرعلی حسینی نیا:


" به یاد فرزندان وطن..."
در ادبیات اساطیری ملل دنیا، از"میهن" به عنوان "مادر دوم" نام می برند.از سوی دیگر واژه ی"دا" نیز در زاگرس بزرگ، آنقدر مقدس است که تنها خودش معنای ذاتی خود است و بس. فرزندان نجیب، شجاع،اصیل و... "کهگیلویه و بویراحمد" آنقدر در "پد خندق" جان دادند و جان ساختند تا باعث شود قلب مادر دوم شان(خوزستان ایران) تا همیشه بتپد و برای ما بماند.


فرزندان وطن در پد خندق واژه های ایثار، شجاعت، دلیری، غیرت و... را به تاسی از دلاورمردیهای پدران و نیاکانشان و فداکاری ها، رنج ها و همه بزرگی های مادران شان، شرمنده خویش ساختند. سرباز و فرزندش به نام" جان محمد کریمی"، بسان رستم و سیاوش، آنقدر برای این مادر ( میهن)حماسه آفرید و کین دشمن را به جان خرید که آن بعثی های متوحش به غیر انسانی ترین شکل ممکن مثله گونه اش ساختند و پرچم شان را در قلب بی بدلیل اش بسان خنجر برافراشتند.... اویی که مادرش به واسطه خواب و رویای صادقانه اش، پس از ۲۷ سال، بوی خاک و عطر تن اش را استشمام نمود و"جان"محمدش را به آغوش کشید.او نمونه ای بود از خیل بیکران سربازان و فرزندان وطن که عشق را معنایی دگر بخشیدند.


آنهایی که آن روزها چه صادقانه، شجاعانه و نجیبانه رفتند و "جان" بازی نمودند و اما این روزها، مسئولین بنیادی که به نام آنها آذین بسته است،از شمردن صفر های اعداد اختلاس های واقع در آن عاجز مانده اند......!!!


مادر دوم مان- میهن- این روزها نیز سر در گریبان است.نجیبانه و معصومانه زمستان اش را به نظاره نشسته است و بر همه رنج ها و نامهربانی هایی که بر او رفته و می رود،دردمندانه به سوگ نشسته است.


فرزندان راستین این میهن فارغ از هر مکتب، نژاد، مذهب،کیش، آیین و... در همه اعصارها و جنگ های بر او رفته، سیاوش گونه جان به راهش و نام اش ارزانی داشتند.امروزه نیز اینگونه اند و راستی،قداست و اعتلای آن را خواستار اند و به جان فریاد می کشند.


روح بزرگ شان که به آسمان غیب شتافت(بویژه حماسه سرایان پد خندق که به انصاف مستور ماندند و حق شان به نکویی ادا نشد)،شاد وگرامی باد و نام شان به بلندای تاریخ جاودانه باد.


به احترام همه شجاعت ها و رادمردی هایشان در راه میهن، دین و آیین مان،از جا بر خاسته و کلاه از سر بر می داریم.

میر علی حسینی نیا

نام:
ایمیل:
* نظر: