به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۶۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد :
بازرس کهگیلویه و بویراحمد افرود: برای مدیران متخلف 24 پرونده کیفرخواست صادر و جلوی استخدام 535 نفر به طور غیرقانونی گرفته شد و در یک کلام دستگاه‌های اجرایی، شرمت‌های خدمات رسان و نهادها ملزم به برگزاری آزمون استخدامی شده‌اند.

 خبردنا :  بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور ۲۴ پرونده کیفرخواست برای مدیران متخلف این استان خبر داد.

به گزارش " خبردنا " به نقل از تسنیم ، " محمد مهدی صالحی " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 875 مورد شکایت علیه شخصیت‌های حقوقی بوده که همه آن‌ها در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری 82 جلسه آسیب شناسی و آموزشی برای مدیران جدید، عنوان کرد:واقعیت امر سازمان بازرسی استان با کمبود 33 بازرس روبه‌رو است.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات حوزه عمرانی در روستاها، ابراز کرد: بودجه دهیاری جای دیگری هزینه می‌شود که قاطعانه به این موضوع ورود کرده‌ایم.

صالحی این را هم گفت: که قانون‌گریزی برخی مدیران، اهمال در انجام وظیفه، ترجیح منافع گروهی و طایفه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها، عدم نظارت کافی، عدم شایسته‌گزینی مدیران و دخالت مستقیم خیلی از سیاسیون، تحمیل و به کارگیری نیروها در ادارات برخلاف ضوابط در کنار خلاء قانونی از جمله آسیب‌های موجود استان است.

بازرس کهگیلویه و بویراحمد افرود: برای مدیران متخلف 24 پرونده کیفرخواست صادر و جلوی استخدام 535 نفر به طور غیرقانونی گرفته شد و در یک کلام دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خدمات رسان و نهادها ملزم به برگزاری آزمون استخدامی شده‌اند.

وی با بیان اینکه دستگاهی نیروی خدماتی گرفته اما تکنسین اتاق عمل شده است، یادآور شد: تصرف و تخریب اراضی منابع طبیعی و محیط زیست، آمار بالای بیکاری، تاخیر در تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و سو استفاده از تسهیلات بانکی به چالش تبدیل شده‌اند.

صالحی از تعیین تکلیف دو هزار هکتار از اراضی واگذار شده در پنج سال اخیر خبر داد و گفت: دو هزار و 700 پرونده در حوزه منابع طبیعی عمدی به دادگستری ارجاع داده نشد که به این مورد ورود کردیم و برای سه نفر از کارکنان رای قطعی صادر شده که تمام تخلفات منابع طبیعی مستقیم وارد دستگاه قضایی شد.

وی تصریح کرد: هشت مدیر استانی و شهرستانی در زمینه تغییر کاربری اراضی مجرم شناخته شدند زیرا به این تغییر کاربری‌ها خدمات ارائه داده بودند.

صالحی بیان کرد: در بحث تغییر کاربری اراضی با تعاونی‌های مسکن مشکل داریم و از ثبت 25 هکتار از اراضی خرد شده توسط تعاونی‌ها جلوگیری شد و بیش از ده‌ها پرونده‌ها تخلف امور اراضی به دادگستری معرفی شد.

وی با اشاره به ورود سازمان بازرسی به عدم انحراف در مصرف تسهیلات، ادامه داد: جلوی 730 میلیارد ریال انحراف در تسهیلات گرفته و 34 نفر به محاکم قضایی معرفی شد و جلوی پرداخت ده‌ها میلیارد تومان گرفته شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: