به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که تمام تلاش خود و زیرمجموعه این شرکت را بکار خواهد گرفت تا در ایام پیک بار مصرف برق، شاهد خاموشی و قطعی برق برای مشترکین خانگی نباشند.

به گزارش خبردنا، جمال معتمدی زاده در نشستی با امام جمعه یاسوج، با اشاره به برخی آمارهای مصرف برق در روزهای گذشته، اظهارداشت: پیک بار مصرف برق در چند روز آینده شروع و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر همکاری مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام پیک بار، خاطرنشان کرد: اگرچه ما تمام تلاش مان را می کنیم که مُشترکین برق خانگی در این ایام، گرفتار خاموشی و قطعی برق نشوند اما از تمامی مشترکین خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و عمومی مُصرانه می خواهیم نسبت به مدیریت مصرف و خاموش نمودن وسایل برقی خود در ساعات پیک بار و سایر ساعاتی که نیاز به روشن کردن این وسایل نباشد اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های مُتعددی برای مدیریت مصرف برق مشترکین این استان در حال انجام اما مهمترین عامل تحقق در اجرای این برنامه ها، مشارکت مردم است.

معتمدی زاده با تقدیر از همراهی مشترکین، مدیران، ائمه جمعه و جماعات، نیروهای مسلح، صنعتگران، بازاریان، کشاورزان و تمام کسانی که در اجرای برنامه های مدیریت مصرف با شرکت توزیع نیروی برق این استان همکاری داشته اند، یادآورشد: علاوه براینکه نیازمند همراهی همه این مشترکین هستیم اما نقش ائمه جمعه و جماعات در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است.

وی افزود: ساعات پیک بار در استان کهگیلویه و بویراحمد از 13 تا 18 عصر و از 20 تا 24 شب شروع و به پایان می رسد که می طلبد مُشترکین برق در چنین ساعاتی نسبت به خاموش نمودن وسایل برقی پُرمصرف خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیک مصرف برق بزودی در این استان شروع می شود، ادامه داد: شدت گرما در شهرستان های گرمسیری در حال حاکم شدن است که می طلبد صرفه جویی تمامی مشترکین برق در استان از هم اکنون شروع شود.

ایران یکی از کشورهای اسراف کننده در آب و برق است

امام جمعه یاسوج هم در این نشست با تقدیر از تمام تلاش های صورت گرفته برای تامین برق پایدار، اظهارداشت: برق اکنون یکی از نیازمندی های لحظه ای انسان ها شده و مدیریت این نیازمندی حیاتی و مهم بطور حَتم نیاز به پُشتکار و تلاش شبانه روزی دارد.

"حجت الاسلام سید نصیر حسینی" با اظهار تاسف از اینکه مَصرف برق و آب در کشور بصورت بی رویه انجام می شود، یادآورشد: در شرایطی که هم مَصرف برق رو به افزایش بوده و هم شاهد افزایش جمعیت هستیم، همه باید در تامین آب و برق، مشارکت مفید داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه در بحث برق و آب، اسراف های زیادی در کشور ما می شود و کشور ما یکی از اسراف کنندگان در این بخش است که می بایست این اسراف ها کُنترل شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم از نحوه مصرف و انرژی و مقایسه آن با سایر کشورها باید مطلع شوند، تصریح کرد: البته باید تشویق ها و تنبیه ها برای مُشترکین پُرمصرف و کم مصرف باید اندیشیده شود.

حسینی با تاکید براینکه باید جلوی مصرف های بی رویه برق در کشور و استان را گرفت، اظهارداشت: با صرفه جویی در بخش برق می توان از هزینه های اضافی برای ساخت نیروگاه های بزرگ جلوگیری کرد.

وی افزود:در حوزه فرهنگیِ مدیریت مصرف باید تبلیغات گسترده صورت گیرد تا مردم از شرایط کنونی مصرف ها و اسراف ها آگاهی داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: