به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
افزایش کیفیت این بخش می تواند آسیب های ناشی از سوانح و حوادث را تا حد زیادی کاهش دهد و مردم را برای رفتار مناسب در هنگام بروز آنها آماده کند.

خبردنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۱۰ خانه هلال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۳ درصد معادل ۸۰ مورد در راستای فراگیری آموزه‌های امدادی، ارزیابی صحنه و تیم‌سازی اعضای داوطلب فعال است.

به گزارش"خبردنا"، امان الله جهان بین افزود: این خانه های هلال در مناطق مختلف استان بویژه کم برخوردار و روستاهای در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر که بیشتر با اولویت مناطق محروم  و روستایی فعال است، دوره‌های آموزشی  مهارت های امدادی، آموزشی، خود ایمنی و خود امدادی برای روستاییان برگزار می‌شود.

جهان بین  ادامه داد: در همین راستا تعاملاتی بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر استان در راستای ارائه آموزش به جامعه هدف وجود دارد.

جهان بین اظهار داشت: ۹۰ درصد از خانه های هلال در مناطق کم برخوردار و مناطق روستایی استان دایر شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۹ هزارو ۵۰۰  نفر در استان عضو جمعیت هلال احمر قرار دارند، گفت: آمار اعضای جمعیت هلال احمر استان در حال افزایش است که این امر نشان دهنده حضور پرشور ومردم در انجام اقدامات داوطلبانه برای همنوعان است.

آموزش‌های هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ۲۵ درصد افزایش یافت

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت:  آموزش‌های این نهاد در استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

جهان بین ابراز کرد: هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد این مدت در آموزش های تخصصی  و همگانی به امدادگران نیز موفق به برگزاری ۳۵ دوره شده که از این تعداد۲۰ دوره تخصصی بوده و در رشته های مختلف کوهستان، نجات در جاده، آوار بندی، محیط های آبی، و پیش بیمارستانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه وظیفه آموزش همگانی درباره امدادرسانی، حوادث طبیعی و غیرطبیعی و انواع بلایا بر عهده هلال احمر است گفت: افزایش کیفیت این بخش می تواند آسیب های ناشی از سوانح و حوادث را تا حد زیادی کاهش دهد و مردم را برای رفتار مناسب در هنگام بروز آنها آماده کند.

جهان بین اظهار داشت: جمعیت هلال احمر آموزش‌های مختلف برای امداد رسانی برای گروه های سنی مختلف برگزار می‌کند تا در مواقع بحرانی نجات دهنده جان یک انسان باشند.

وی گفت:هم اکنون راه اندازی پایگاه بین شهری محور باشت به چرام در دست اجرا می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: