به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

خبردنا: فصل تابستان همیشه با هیجان سفرهای جاده‌ای همراه است. سفرهایی که صبح زود همراه با خانواده یا جمع دوستان آغاز می‌کنیم و با ماجراجویی در دل جاده‌ها، از لحظه لحظه‌ی زندگی لذت می‌بریم.

 

وجود تنوع سلیقه در بین افرادی که با هم سفر می‌کنند طبیعی است اما فقط یک موضوع است که همه بر سر آن با هم توافق می‌کنند و آن هم خوردن تنقلات است. مصرف تنقلات مختلف در طول سفر تابستانی تبدیل به یک سنت شده است و اصلا بدون تنقلات انگار که جاده هم زیبایی آنچنانی ندارد.

حالا که وارد فصل تابستان شده‌ایم تصمیم گرفتیم در این مطلب از دیجی‌کالا مگ چند چند خوراکی خوشمزه و عالی برای مصرف در طول سفر تابستانی به شما معرفی کنیم.

خوراکی‌های سفر تابستانی چه خصوصیاتی دارند

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

مهم‌ترین نکته در انتخاب خوراکی برای سفر تابستانی این است که با محیط زیست سازگار باشد. وقتی قرار است در طبیعت باشید باید خود را با آن هماهنگ کنید و فعالیت‌های شما کم‌ترین آسیب را به آن برساند. سالم بودن خوراکی گزینه‌ی دوم است و بعد از آن یک خوراکی مخصوص سفر باید خوشمزه و جذاب باشد. بهتر است به سراغ خوراکی‌هایی بروید که ۱ یا ۲ روز در گرمای ماشین دوام بیاورند و خراب نشوند.

بسته‌بندی خوراکی‌ها هم باید ساده باشد تا وقتی در حال رانندگی هستید یا ماشین شما در جاده‌ای پر از دست‌انداز حرکت می‌کند، بتوانید به راحتی آن را باز کنید. آخرین نکته هم مناسب بودن بسته‌بندی و نوع خوراکی برای مصرف در ماشین است. شما نمی‌توانید یک فنجان کاپوچینو را به راحتی در ماشین در حال حرکت بخورید اما یک تراول ماگ حاوی قهوه، می‌تواند جایگزینی امن برای فنجان باشد.

۱. فلافل و ماست یونانی

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

با چند نان پیتا یا لواش، فلافل‌های سرخ شده و ماست یونانی یا چکیده چند ساندویچ خوشمزه و پرخاصیت درست کنید. این ساندویچ سالم و جذاب سرشار از پروتئین است و همه‌ی مواد آن به راحتی در هر شهر و روستایی پیدا می‌شود. حتی می‌توانید این ساندویچ را در توقف کوتاهی که بین راه دارید آماده کنید و تازه تازه مصرف کنید.

۲. گوجه گیلاسی

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

گوجه گیلاسی یکی از تنقلات عالی برای سفر تابستانی است. آن‌ها را خوب بشویید و پس از خشک شدن در ظرف‌های در دار بریزید تا در طول مسیر بتوانید مصرف کنید. اگر قصد دارید برای ناهار بین راه ساندویچ فلافل و ماست بخورید، حتما چند گوجه گیلاسی هم در ساندویچ‌تان قرار دهید.

۳. خیار

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

خیارهای ریز و نازک را بشویید، کمی نمک بزنید و مثل گوجه‌ها، در ظرف‌های در دار قرار دهید. در طول مسیر می‌‌توانید از این خیارها به عنوان تنقلات استفاده کنید. از این خیارها هم می‌توانید در ساندویچ فلافل قرار دهید تا طعمی بی‌نظیر را تجربه کنید.

۴. تنقلات مهربان با قلب

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

به جای پنیر دودی، پفک، چیپس، شکلات یا ساندویچ‌های کلاب آماده که پر از چربی‌های اشباع شده هستند و می‌توانند به سلامتی شما آسیب بزنند، از خرما و آجیل طعم‌دار استفاده کنید. میوه‌ی خشک هم گزینه‌ی مناسبی برای مصرف در طول سفر تابستانی است.

۵. هندوانه و طالبی

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

مصرف آب در طول سفر تابستانی بسیار مهم است چون گرمای هوا می‌تواند باعث از دست دادن آب در بدن شما شود. یکی از راه‌های هیدراته ماندن بدن مصرف میوه‌های آبدار است. طالبی و هندوانه مناسب‌ترین گزینه در بین میوه‌های آبدار برای مصرف در طول سفر هستند. هندوانه و طالبی علاوه بر آب فراوانی که در خود دارند، سرشار از پتاسیم، بتاکاروتن، لیکوپن و ویتامین C هستند و می‌توانند شما را در طول سفر شاداب نگه دارند.

قبل از سفر این میوه‌ها را خرد کرده و با هم مخلوط کنید. سپس در ظرف‌های در دار بریزید تا بتوانید در طول سفر به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که قطعات میوه‌ها باید خیلی کوچک باشد تا نیازی به گاز زدن و بریدن نداشته باشد. چون این کار باعث چکه کردن آب میوه روی لباس و فضای داخلی ماشین می‌شود.

۶. ساندویچ‌های سرد

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

قبل از سفر با نان تست، پنیر و سبزیجات و کره‌ی بادام‌زمینی ساندویچ‌های سرد متنوع آماده کنید و آن‌ها را در کاغذ بپیچید. در طول مسیر هر وقت که احساس گرسنگی کردید می‌توانید یک ساندویچ سرد کوچک را بخورید. استفاده از کاغذ برای پیچیدن ساندویچ خیلی مهم است چون ممکن است شما زباله‌هایتان را در مخزن زباله‌ی روستایی قرار دهید که سیستم دفع زباله‌ی سریعی مثل سیستم دفع زباله‌ی شهرها نداشته باشد. پس احتمال دارد که مدت زمان زیادی زباله‌هایتان همانجا بماند. با استفاده از کاغذ به جای پلاستیک می‌توانید مطمئن باشید که زباله‌هایتان به طبیعت آسیبی نمی‌رسانند.

۷. ذرت بوداده یا پاپ‌کورن

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

در مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده مشخص شده است که ذرت بو داده ۵ برابر بیشتر از چیپس ذرت آنتی‌اکسیدان دارد. شما می‌توانید با یک فنجان ذرت یک کیسه‌ی بزرگ پاپ‌کورن آماده کنید که شما را ساعت‌ها در جاده سرگرم کند. شما می‌توانید به راحتی چند کیسه ذرت بوداده بخورید و اصلا نگران چاق شدن نباشید. آماده کردن ذرت بو داده یک مزیت محیط زیستی هم دارد. شما چند ظرف پاپ‌کورن از خانه با خودتان می‌برید و تا انتهای مسیر، بدون تولید ذره‌ای زباله، با خوردن ذرت سرگرم می‌شوید.

۸. ظرف تنقلات سفارشی کودکان

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

اگر در سفر تابستانی کودکی همراهتان است باید بدانید که آن‌ها بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید دوست دارند تنقلات بخورند. پس بهتر است برایشان یک ظرف تنقلات سفارشی و سالم آماده کنید تا در طول مسیر سرگرم باشند. ظرف‌های کوچک در دار را با گوجه‌ی خشک، ذغال اخته، مغز تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، مغز تخمه‌ی کدو و حتی چیپس شکلات پر کنید و همه را کنار هم در یک ظرف در دار بزرگ قرار دهید. این ظرف تنقلات می‌تواند کودک شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

ترفندی برای نوشیدن آب خنک در طول سفر

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

چند شیشه‌ی بزرگ و کوچک تمیز و در دار را انتخاب کنید، آن‌ها را پر از آب کنید و در یخچال بگذارید. زمانی که قصد حرکت دارید یک فلاسک مکعبی بزرگ را تا نیمه پر از یخ کنید و بطری‌های آب را روی یخ‌ها بگذارید. با این کار در طول مسیر آب تازه و خنک دارید. شما می‌توانید در استراحت‌گاه‌های بین جاده‌ای بطری‌های خالی شده را پر از آب کنید و یخ تازه در فلاسک بریزید. با این کار نه تنها هزینه‌ی اضافه برای خرید آب نمی‌دهید، بلکه همیشه آب خنک در اختیار دارید و از طعم پلاستیکِ بطری‌های آب معدنی هم خبری نیست.

مرور کلی

۸ خوراکی عالی برای سفرهای تابستانی

سفر تابستانی یکی از جذاب‌ترین اتفاقات تعطیلات تابستان است که کوچک و بزرگ را خوشجال می‌کند. مصرف تنقلات در طول سفر هم از اساسی‌ترین کارهایی است که باید انجام شود. پس بهتر است برای تهیه‌ی تنقلات سالم و سازگار با محیط‌زیست برنامه‌ریزی کنید تا در طول سفر هم از زیبایی‌های جاده لذت ببرید هم از مصرف خوراکی‌های متنوع و خوش‌طعم.

نام:
ایمیل:
* نظر: