به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
لازم بود که با این آفت در اسفندماه و هنگام تخم ریزی آن مقابله می شد، ولی با بی توجهی و سهل انگاری صورت گرفته در حال حاضر 53 هزار هکتار از جنگل های استان را تحت تاثیر قرار داده است و متاسفانه وضعیت 20 هزار هکتار آن به شدت بحرانی است.

 خبردنا : نماینده مردم گچساران در مجلس در تذکری خواستار رسیدگی به وضعیت خطرناک آفت جوانه خوار جنگل های بلوط زاگرس شد.

به گزارش " خبردنا " به نقل از رسانه ها  ، سید ناصر حسینی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، 7 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: با توجه به ارزش جنگل های زاگرس و نقش آن در مقابله با ورود ریزگردها و تاثیر مستقیم آن در تامین 40 درصد آب کشور، لازم می دانم درخصوص آفت جوانه خوار درختان بلوط تذکر دهم.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس یازدهم ادامه داد: همانطور که قبلا در مورد آتش سوزی جنگل های حوزه انتخابیه و خطرات پروانه جوانه خوار درختان بلوط تذکر داده بودم، درباره این آفت که جنگل های زاگرس و خصوصاً درختان بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد را در بر گرفته تذکر می دهم.
وی ادامه داد: لازم بود که با این آفت در اسفندماه و هنگام تخم ریزی آن مقابله می شد، ولی با بی توجهی و سهل انگاری صورت گرفته در حال حاضر 53 هزار هکتار از جنگل های استان را تحت تاثیر قرار داده است و متاسفانه وضعیت 20 هزار هکتار آن به شدت بحرانی است.
حسینی پور تصریح کرد: حتی یک روز تعلل در مقابله با این آفت می تواند خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و منبع طبیعی و این سرمایه و میراث ارزشمند ملی وارد کند، بنابراین انتظار می روند به این موضوع رسیدگی جدی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: