به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۶۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
ملک حسینی تشریح کرد :
ملک حسینی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته تعداد کل موضوعات و پرونده های مطرح شده تا پایان سال 108 موضوع مرتبط با طرح های تولیدی بوده به برگزاری 27 جلسه با مجریان و صاحبان این طرح ها در سال گذشته با حضور ادارات، سازمان های و بانک های عامل در استان خبر داد.

خبردنا :   دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به تلاش‌های قضایی انجام شده ی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و در ابتدا ضمن تشکر خانواده های مقتولی که با احترام به بزرگان و ریش سفیدان از حق قصاص خود گذشتند اظهار داشت: در سال گذشته با همکاری شورای حل اختلاف و سفیران صلح و بزرگان و ریش سفیدان و روحانیت موفق شدیم تعداد 2 فقره پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه نماییم.

به گزارش پایگاه خبری " خبردنا "  به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد،  "ملک حسینی " با اظهار این که استان کهگیلویه و بویراحمد از سطح امنیت بالایی برخوردار می باشد اما به لحاظ بافت قومی ، قبیله ای و عشیره ای آن کوچکترین تنش و درگیری می تواند موجب ایجاد ناامنی و احساس ناامنی در استان شود، اظهار داشت: فضای مجازی در بازنشر کلیپ های مربوط به رفتارهای خشونت آمیز هر چند به صورت بسیار محدود نقش زیادی در ایجاد حس ناامنی و دامن زدن به احساس ناامنی ایفا می کند. اما مقوله ی امنیت از مهمترین مباحثی می باشد که مورد تأکید مسئولین دستگاه قضایی استان بوده و اقدامات قابل توجهی در همین ارتباط و در راستای بالا بردن سطح امنیت و از بین بردن حس ناامنی در استان از سوی دادگستری کل و دادستانی مرکز استان صورت گرفته است که به شرح ذیل اشاره می گردد :

1- اجرای منظم ، دقیق و مستمر طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی :

در این طرح ها که تا پایان سال 1400 سیزده مرحله از آنها به اجرا درآمده است و در بازه های زمانی بیست روزه تا یک ماهه و در هر مرحله چندین عملیات روزانه اجرا می شود ابتدا به جهت هماهنگی با دستگاههای متولی، ارائه ی آموزش جهت اجرای طرح ، صدور ابلاغ دستورات قضایی مقتضی ، جلساتی به ریاست دادستان مرکز استان و حضور معاون مربوطه در حوزه ی امنیت و با حضور رؤسای پلیس های تخصصی ( پلیس آگاهی استان ، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ، فرمانده ی نیروی انتظامی استان و شهرستان مرکز ، فرمانده یگان امداد و ... ) برگزار و هماهنگی های لازم صورت می گیرد و دستورات ابلاغ سپس با حضور میدانی و نظارت مستقیم مقامات قضایی استان و نیز حضور فرمانده های ارشد ناجا استان و با تمام پتانسیل انتظامی به اجرا درآمده اند و این طرح ها با محوریت موضوعاتی از جمله الف : برخورد با حاملین سلاح های سرد و گرم غیرمجاز و مرتکبین جرائم خشن و مخلین نظم و امنیت عمومی . ب : برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر ، مشروبات الکلی و قرص های روانگردان ج : برخورد با خودرهای پلاک مخدوش ، بدون پلاک مخل نظم و امنیت عمومی که در همین ارتباط احد از معاونین دادستان مرکز استان به عنوان معاون دادستان در حوزه ی امنیت تعیین و مستقیماً بر اجرای طرح های مزبور نظارت و حضور مستمر دارد .

وی با اشاره به این که طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موجب احساس رضایت مندی مردم و آرامش مردم گردیده به دستاوردهای این طرح تا پایان سال گذشته در استان اشاره و بیان داشت: در بیش از 700 عملیات، انواع مواد مخدر بیش از 1200 کیلوگرم ، سلاح جنگی 120 قبضه ، سلاح شکاری 1100 قبضه ، انواع مشروبات داخلی و خارجی بیش از 50000 لیتر (محموله) ، انواع سلاح سرد بیش از 12000 مورد (محموله) کشف، دستگیری1100 نفر ، توقیف خودرو 700 دستگاه ، پلمپ 120 واحد از دیگر دستاوردهای این طرح بوده است.

ملک حسینی به برخی از نتایج مهم و آثار این طرح ها به شرح زیر اشاره و گفت:

1- کاهش چشمگیر آمار جرائم خشن .

2- کاهش آمار تکرار جرم در متهمان سابقه دار .

3- افزایش رضایتمندی و احساس امنیت در جامعه و بین شهروندان .

4- تقدیر و تشکر رسانه های جمعی استان و اصناف مختلف و امام جمعه محترم شهرستان مرکز در خطبه های نماز جمعه از جمله اقدامات دستگاه قضایی .

5- دستیابی به امنیت پایدار و مطلوب .

13- حمایت از تولید و اشتغال با استفاده از ظرفیت حداکثری قانون

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه به حمایت مدعی العموم از اشتغال و تولید در راستای منویات مقام معظم رهبری و به تلاش های انجام شده در استان در این باره اشاره کرد.

ملک حسینی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته تعداد کل موضوعات و پرونده های مطرح شده تا پایان سال 108 موضوع مرتبط با طرح های تولیدی بوده به برگزاری 27 جلسه با مجریان و صاحبان این طرح ها در سال گذشته با حضور ادارات، سازمان های و بانک های عامل در استان خبر داد.

وی برخی از عملکرد های ستاد و کارگروه قضائی رفع مانع تولید دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد را یه این شرح بیان کرد:

1-دستور جهت متوقف کردن روند اجرائیات و مراحل قضائی پرونده های تولیدی تا زمان بررسی کامل پرونده های تولیدی در سطوح مختلف

2-ملزم کردن و متعهد کردن دستگاه های متولی و مربوطه به اجرای مصوبات ستاد استانی و کارگروه های رفع موانع تولید مطابق بخشنامه های ترک فعل مدیران.

3-هماهنگی و همکاری بین دستگاه های استانی در راستای تحقق بخشی به مصوبات کارگروه رفع موانع تولید.

4-پیگیری ، بازدیدمیدانی از طرح های تولیدی ، ارتباط و نامه نگاری فی مابین مجری طرح های تولید و دستگاه ها و ادارات مربوطه

5- ارتباط با کارگروه ها و ستادهای تسهیل استانی و ارجاع تخصصی به آنها جهت پرهیز از اطاله بررسی و موازی کاری

6-فعال کردن اتاق بازرگانی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و تشکیل جلسات تخصصی و فنی به عنوان بازوی تخصصی و تسهیل سرمایه گذاری کارگروه حقوقی -قضائی رفع موانع تولید.

7- تشکیل جلسات منظم هفتگی و ماهانه پیرامون پرونده های تولیدی مطرح شده.

8- همکاری تنگاتنگ و صمیمانه سازمان بازرسی استان درراستای بررسی تخصصی و حرفه ای و پایش برخی طرح های تولیدی مربوط به بانکی و مالی

9-تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های تولیدی در دادگاه و دادگاه های تجدید نظر استان

10-تشکیل کار گروه نظارت بر اجرای مصوبات ستاد رفع موانع استان با همکاری اداره اطلاعات استان،سازمان اطلاعات سپاه،سازمان بازرسی،پلیس امنیت اقتصادی استان.

11-تشکیل ستاد پایش و ارزیابی قوانین رفع موانع تولید و تعارض قوانین با بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و بانکی

12-ارجاع و معرفی پروژه های تولیدی نیاز به نقدینگی به ستاد فرمان اجرائی امام (ره)

13-تسهیل جهت اعطای مجوز های لازم جهت راه اندازی و احیاء طرح های تولیدی

14-ملزم نمودند دستگاه های مسئول جهت تسریع در تشکیل کمیسیون ها جهت تعیین تکلیف سریع بنگاه های تولیدی استان.

15-مکاتبه به دادستان کل جهت رایزنی از مرکز جهت مساعدت به برخی کارخانجات استان

16-مکاتبه با صندوق توسعه ملی جهت استمهال برخی طرح های پروژه ها اشتغال زائی در استان که از ید بانک عامل استانی خارج می باشد.

17-نظارت بر هزینه کرد تسهیلات در محل طرح جهت جلوگیری از انحراف تسهیلات و حمایت از مدیران جهادی و متعهد استانی .

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به میزان آمار سالیانه موجودی شعب تعداد پرونده‌های مختومه شده و میزان پرنده های ساخته شده در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عملکرد کلی دادسرا در حوزه ورود و خروج پرونده ها « شامل جمع کلی پرونده ها » مانده پایان دوره 7 هزارو 272 پرونده، ورودی در طی دوره 53 هزار و 665 و خروج در طی دوره 52 هزار و863 فقره پرونده بوده است که موجودی اول دوره 6 هزار و 470فقره پرونده می باشد .

وی افزود: عملکرد دادسرا در حوزه ورود و خروج پرونده ها « شعب تحقیق » : تعداد 14شعبه می باشد که موجودی اول دوره 26 هزار و 190 ، ورودی در طی دوره 24 هزار و 347 ، و خروجی در طی دوره 23 هزار و 851 و مانده پایان دوره 3 هزار و 115 فقره پرونده می باشد .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه به فعالیت های آموزشی و بازدید از مراجع انتظامی و بازداشتگاهها و زندان های امنیتی و بازدید از دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستان ها و دادگاههای پرداخت و گفت: 105 جلسه آموزش برای ضابطین عام و خاص، صدور کارت ضابطین 878 مورد، صدور شناسه ضابطین 878 مورد، بازدید از مراجع انتظامی 46 مورد، بازدید از بازداشتگاهها و زندانهای امنیتی و تحت نظرگاه ها 840 مورد، بازدید های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ها و دادگاه های بخش 2 مورد بوده است.

ملک حسینی با اظهار این که 4 شعبه اجرای احکام کیفری در دادسرای مرکز استان مشغول خدمت رسانی هستند در خصوص عملکرد دادسرا در حوزه ورود و خروج پرونده ها در شعب مذکور اظهار داشت: موجودی اول دوره 3 هزارو 133 فقره بوده و در سال 1400 ورودی در طی دوره 7 هزار و 548 ،به شعب مزبور وارد شده و خروجی در طی دوره 7 هزار و293 ، پرونده که مانده تا پایان دوره 3 هزار و387 پرونده می باشد.

وی در ادامه به استفاده از تأسیسات ارفاقی در کمک به زندانیان اشاره و افزود: در سال گذشته اعطای مرخصی روزانه 2151 مورد ، 1909 نفر ، مرخصی توقف موقت حکم به دلیل بیماری 10 نفر، مراقبت الکترونیک 21 نفر ، آزادی مشروط 110 مورد ، 18 نفر ، آزادی تعلیق وتخفیف مجازات 14 نفر، زندانی صرفاً رد مال 39 نفر، اعطای اشتغال به کار رأی باز 451 مورد ، 171 نفر، عفو 5 مورد، تعداد بازدید از زندانهای استان 840 مورد ، 1696 نفر، تعداد مصالحه شورای حل اختلاف 720 مورد و تعداد آزادی شورای حل اختلاف 216 نفر بوده است.

ملک حسینی گفت: عملکرد منفی برخی شعب به خاطر ابتلا به بیماری بعضی از همکاران قضایی و اداری به ویروس منحوس کرونا بوده است و در خصوص شعبه اجرای احکام کیفری و انقلاب یاسوج اظهار داشت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و 133 فقره پرونده موجودی این شعب بوده که 7هزار و547 فقره وارده 7هزار و293 فقره مختومه شده است.

مدعی العموم استان در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه پرونده های مسن و معوقه گفت: تعداد پرونده های محسن در شعب تحقیق دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان یک هزار و 518 فقره پرونده بوده که یک هزار و ۲۴۱فقره مختومه و ۲۷۷ فقره مانده ی این پرونده ها بوده است.

ملک حسینی به اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمند سازی استان در زمینه های دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک در این دادسرادر سال 1400 اشاره و بیان داشت: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۴۴۹ دادرسی الکترونیک در این دادسرا انجام گرفته است وهمچنین در سال گذشته تعداد 6 هزار و 133 نفر زندانی در سال ۱۴۰۰ آزاد شده‌اند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی اراضی ملی زراعی و کشاورزی و آمار قلع و قمع و تعداد چاه های پلمپ شده در حوزه های شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت: در حوزه منابع طبیعی ۵۶۸ هکتار آزاد و تعداد ۱۶۳ بنا قلع و قمع شده است.

در حوزه محیط زیست ۶۲ هکتار و ۳۹ متر مربع آزاد شده است در حوزه راه و شهرسازی ۲۵۶۰ متر مربع از حریم راه های استان آزاد شده است و در حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۱۷ مورد ۱۵۵ بنا قلع و قمع شده است و در حوزه جهاد کشاورزی نیز مقدار سه هکتار و چهار هزار متر مربع و تعداد و ۹۳۹ بنا تخریب و 40 هکتار و 6 هزارو 665 متر مربع فسخ قرارداد گردید.

وی افزود: در حوزه آب منطقه ای نیز ۲۸ هکتار به تعداد ۷۳ حلقه چاه مسلوب المنفعه گردیده است.

دادستان مرکز استان گفت: در خصوص میزان اجرای طرح کاداستر در استان و اراضی ملی در سال گذشته حسب استعلام از اداره ی کل ثبت اسناد و املاک استان اجرای طرح کاداستر بطور صد درصد انجام گردیده است.

وی گفت: بازدیدهای انجام شده مقامات قضایی و قضات از زندان ها با هدف رفع مشکلات زندانیان ۸۴۰ مورد با یک هزار و 696 زندانی بوده است.

ملک حسینی گفت دیدار دیدارها و ملاقات های مردمی دادستان مرکز استان در سال گذشته 2 هزار و 639 نفر بوده است.

مدعی العموم مرکز استان در ادامه به برخی دیگر از اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص حمایت از حقوق عامه، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ، حمایت از تولید و اشتغال و حمایت قضایی از سرمایه گذاری و حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و حریم رودخانه ها و محیط زیست به نکته های جالب و ارزشمندی اشاره نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر: