به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
پوشش های نامناسب، بدحجابی و آرایش های نامتعارف از جمله دلایل اصلی بروز انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به ویژه طلاق در کشور و این استان است.   

خبردنا:  نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با تشریح وقایع ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ مأموران رژیم پهلوی در حمله به مسجد گوهرشاد مشهد مقدس گفت : رژیم پهلوی با کشف حجاب به دنبال تحمیل فرهنگ غرب بود که با مخالفت مردمی مواجه شد.

به گزارش"خبردنا"، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار داشت: ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ مأموران رژیم پهلوی با حمله به مسجد گوهرشاد  جمع زیادی را به شهادت رساندند و  دلیل به شهادت رساندن این افراد دفاع آنان از حجاب و عفاف و مبارزه جدی با کشف حجاب رضاخانی بوده است. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد:  رضاخان نیز می خواست به هر نحو ممکن آن  کشف حجاب را در کشور اجرا کند اما با مخالفت های شدید از سوی مردم و به ویژه زنان و روحانیان مواجه شد.    

وی با اشاره به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب، گفت: لازم است که نظارت بیشتری بر نحوه پوشش کاکنان زن و دختر در دستگاه های اجرایی این استان شود. 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف از واجبات دینی است، عنوان کرد: غرب به دنبال ترویج فساد، فحشا، بدحجابی، برهنگی، ولنگاری، بی حیایی و پوشش های نامناسب در کشورهای اسلامی است و برای تحقق این توطئه شوم خود از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نکرده و تمامی ابزارها، امکانات و روش ها را نیز به کار گرفته است.   

 امام جمعه یاسوج گفت: بدحجابی و پوشش های نامناسب به هیچ وجه شایسته و در خور شأن و منزلت زنان و دختران ایران اسلامی نیست. 

آیت الله حسینی اظهار داشت: آرایش های نامتعارف، پوشیدن لباس های تنگ و نازک و بدحجابی نوعی خودباخنگی در مقابل فرهنگ غرب بوده و خلاف شرع و قانون است.   

وی بیان کرد: پوشش های نامناسب، بدحجابی و آرایش های نامتعارف از جمله دلایل اصلی بروز انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به ویژه طلاق در کشور و این استان است.   

آیت الله حسینی با اشاره به ۹ ذیحجه روز عرفه، عنوان کرد: تأکیدهای فراوانی در روایات متعدد در مورد اهمیت و جایگاه والای این روز شده است. 

وی ابراز داشت: این روز مهم به عنوان روز نیایش، مناجات و راز و نیاز نامگذاری شده و عرفه نیز به معنای شناخت خود و پروردگار متعال است. 

آیت الله حسینی با تبریک ۱۰ ذیحجه روز عید قربان، ابراز داشت: این روز یکی از بزرگترین و مهمترین اعیاد مسلمانان بوده و روز قربانی کردن و زیر پا گذاشتن هواهای نفسانی و وسوسه های شیطانی برای رضای خدا و به فرمان الهی است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: